Vissen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leen

† In Memoriam
Kijk eens via Google op www.mrk.cz en www.csrplzen.cz. Ik ben lid van MO Blovice, de plaatselijke visvereeniging. Dan kan je op meer plaatsen vissen dan alleen de Vlatava en het Liptomeer. Vraag eens inlichtingen bij een plaatselijke rybářské potřeby, de hengelsportzaak. Ik startte met een A4 tje met door Google.nl vertaalde woorden. Voorzie je van zulk een A4 tje voor je vertrek. Ik had er in ieder geval veel gemak van. Vorige week nog heerlijk gevist op een camping in Klatovy. Bijna van onder de luifel van de brandweerwagen.

Goede vangst, Leen
 

Freddy2005

† In Memoriam
Internationaal vliegviskampioenschap

Komend week-end worden in Praag de 5° vliegvissen kampioenschappen gehouden op de Vltava. Wegens de hoge waterstand en sterke stroming is om veiligheidsredenen het deelnemersaantal deze keer beperkt. Er zijn op het "viswater" in elk geval reeds 10000 extra forellen uitgezet. Vanaf 9h00 morgen gaan de wedstrijden van start. Er is een aangepast programma voorzien om het publiek en de kinderen te plezieren.

fishfestival.cz

novinky.cz (video)

BMA2e2791_IMG_5050.jpg
 
Vliegvissen

Hallo,
Mijn Naam is Willem Kucera ik ben voornemens om met 3 vrienden te gaan vliegvissen in Noord Bohemen. We weten dat we de staatsvergunning in Vrchlabi op het gemeentehuis kunnen halen of bestellen. Maar de plaatselijke vergunning weten we niet waar we die kunnen kopen.
Is er iemand van jullie die mij meer informatie kan geven de de visvakantie is gepland i de eerste week van mij onderkomen hebben we al geregeld, alleen de vergunningen nog.
Met vriendelijke groet,

Willem Kucera
 
Hallo,

Wij gaan in juli voor de tweede keer naar Tsjechie. Dit keer naar een mooie huisje in Vselibice. Wie heeft tips waar ik in de directe omgeving van Vselibice kan vissen en waar moet ik een vergunning halen?

Groet

Gerard
 
bedankt voor jullie reacties. We gaan ook in het boerderijtje van Marcela. Leuk om er al over te lezen. Toch heb ik nog geen informatie over viswater in de buurt. Iemand een concreet idee? Misschien sportvissers onder ons?

En nog een vraag: schitterende zandsteen / rotsen in de buurt. Zijn die gemakkelijk te bereiken? Kunnen we daar 'gewoon' parkeren en lange wandeltochten gaan maken? Hoe ver is dat vanaf het huis van Marcela?
 
Zeker, alle algemene informatie heb ik gelezen. Ik ben ik op zoek naar specifieke informatie v.w.b. het viswater rond Staré Buky. Daar liggen een viertal meren. Ik kan hier niets over vinden. Verder vraag ik me af waar in deze omgeving een rivier(tje) is.
 
Vissen rond Stare buky

Heeft iemand een ideetje voor vissen in omgeving Staré Buky...
Wat is er te vangen in de meren die daar vlakbij liggen. Iemand ervaring?



Camping Dolce Vita ( Trutnov )
Zoek dit op middels Google en je ziet wat vorige huurders van Dolce schreven!!!!!
Dit ligt tussen Stare buky en Trutnov
25-1-2008 goed viswater,volop karper.
En daaromheen liggen meerdere meren.
Groetjes,

Lenka
 
Bovenaan