Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
hallo paula

wat zijn de gemiddelde prijzen in dat restaurant wat jij net noemde en kan je er gewoon zo heen gaan of moet je reserveren?

ik wou de restaurants op zoeken in rokytnice,maar welke moet ik aanklikken in mapy er zijn er zoveel

groeten irene
 
eten in rokytnice

Wij zijn met de kerst 2 keer wezen eten bij Hotel Helena
maar eerlijk gezegt wij (7 personen dit jaar ) vonden het nou niet echt lekker, Leek veel op gaarkeuken.
De soep stond al eerder op tafel dan wij zaten, en niet gezellig, obers waren chagrijnig.
misschien omdat het aantal gasten tegen viel hoor maar toch.
wel lekker koffie gedronken daar met marlenka.
Bij pension PP kun je ook goed eten geen uit gebreide kaart maar wel goed en gezellig.
 
Wat betreft Helena: De smaak van het eten etc. is natuurlijk heel persoonlijk. Onze ervaring (24 personen) zijn bijna zonder uitzondering uitstekend te noemen, met een goede, snelle en opgewekte tot humoristische bediening ondanks de grote drukte. Zo zie je maar weer hoe subjectief het een en ander kan zijn.
Pension PP is ook een vaste stek voor ons. Het scheelde dit jaar wel weer een hoop in de gezelligheid dat de uitbater Ladja(Vladimir) zelf weer achter de bar stond en in de bedining was.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Restaurant ''Na spici''

vanaf Nova Paka richting Spindleruv Mlyn en dan bij de afslag naar Vrchtlabi een Geel restaurant het ziet er misschien niet uit maar is geweeeeldig lekker!!!

Volgens mij is "Na Spici" even voorbij Jicin langs weg 16 richting Nova Paka aan de rechterkant, voor de afslag naar Lazne Belohrad, ik moet daar namelijk rechtsaf naar Třebihošť.

kan je mischien wat duidelijker zijn, was wel erg benieuwd, rij die route elke dag, en wou zaterdag met mijn vriendin uit eten, dus lijkt me een goed id:D:D:D

Zie boven.

Dat dacht Macek ook ..... :cheers: :ziek:

Ja ik zou er gaan eten, had er s'middags al wat Pivo's genuttigd.


Leedvermaak...............................maar wel lachen!

Probeer ook eens restaurant "Posta" in Cerny Důl, smullen!
 
wij gaan als zeker 4 jaar eten bij hotel helena in rokytnice nad jizerou. wij eten daar wel vna de kaart en dat bevalt uitstekend, we eten daar zomer`s en s`winters.
het personeel wat er loopt is zeer vriendelijk en zodra we weer de eerste keer binnen komen herken ze je meteen.
maar ja smaken verschillen:eten:
 
Restaurant
Vinárna U Drašnarů
T. G. Masaryka 396
Nové Město nad Metují
Waar is dat restaurant?...
Sorry Char, ik zie vandaag dit topic pas weer terug en zag nu dus pas jou vraag.
Ver voor het centrum, je hebt op een gegeven moment een rotonde met aan de rechterkant een brandweerkazerne. 2 panden daarvoor dus ook aan de rechterkant zit het restaurant. Het restaurant heeft richting de stoep een soort van serre/uitbouw (wit) daar kom je ook door naar binnen. Ik hoop dat je er komende vakantie wat aan gaat hebben .
Wij eten daar iedere vakantie weer Tatarsky biftek :top: en varkensknie :wow: EET SMAKELIJK :eten:
 
We zaten in Zizkov en daar zitten een paar hele goede kroegen. Na de Hervishalvemarathon gelopen te hebben begonnen in U Radnidce en daar zijn we eigenlijk vier avonden geweest omdat er steeds ander bier op de menukaart stond. De waardin gaf tekst en uitleg zo goed als dat kon. In de kroeg hangen shirts van Hlinka en anderen. Aan beide zijden hangt een groot lcd-scherm en die staan de gehele avond aan; of sport of tsjechische series ( mijn boer of jouw boer of een een of andere variant ). Ook veel vlaggen van Sparta Praag en een klein leeuwtje van Slavia Praag. Op mijn opmerking dat we in Zizkov, dus Viktorialand, waren antwoordde een oud kereltje dat je in Rotterdam ook niet naar Excelsior gaat kijken. En verdomd!!! De tweede avond konden wij al wat beter de namen van de biersoorten uitspreken. Dit tot groot genoegen van de locals.

Pivovarsky Dvur en U Sadu zijn kroegen die aan de rand van Zizkov liggen. Ook hier kende gezelligheid geen tijd. Zizkov schijn een wat "achtergebleven" wijk te zijn. Men is druk aan het renoveren en, dat is wel zichtbaar, probeert de bordelen eruit te knikkeren.

Dus mannen, vrouwen Zizkov is the place to go. En nog altijd betaalbaar. Ook geen personeel welke ongevraagd het fooipercentage invult. Dat is in het centrum, waar we anders altijd onze uitjes vierden, wel anders. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.
 

pepo

† In Memoriam
Restaurace u Vodarny

Jízdecká 231
28802 Nymburk, 288 02
325 511 831

Top, goed restaurant met lage prijzen, ga er heen om 12 uur voor Mittagtisch en schuif gerust bij iemand aan met de vraag, Máte tady volno? (Free?) Is normaal daar. Druk, druk, maar echt kwaliteit! Bediening heel goed.
Parkeren kan wel in de buurt, KC 5 per uur.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Restaurace u Vodarny
Om niet te moeten zoeken, het is vlak bij de watertoren.

u-vodarny2.jpg
u-vodarny3.jpg
u-vodarny1.jpg
 
lekker, leuke, knusse pizzeria

wij waren deze winter voor het eerst op wintersport
daar hebben wij per toeval een heerlijke pizzeria ontdekt, davey's pizza chata in zacler
tot onze stomme verbazing waren het nederlandse eigenaars en de pasta,s en pizza,s waren geweldig
wij zoeken deze mensen vast en zeker deze zomer nog een keer op om nogmaals te genieten van die heerlijke pizza en pasta

groetjes thea
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nou ik ben even op de koffie geweest bij mijn buren, Nancy en Erik van Pod Zvičinou, om even bij te praten en daar heb ik a passant ook nog even heerlijk gegeten en het was ook nog gezellig:wow:
 
Nou ik ben even op de koffie geweest bij mijn buren .....
en wij zijn even bij Ome Arie op visite geweest voor een heerlijke PIVO en om zijn prachtige verbouwde verblijf te bekijken. Het ziet er schitterend uit!!
En daarna zijn wij in zijn stamkroeg-restaurant uitgenodigd voor een heerlijk diner. U lipy mag er zeker zijn, lekker gegeten en nog een lekkere pivo op. Bedankt weer arie voor je gastvrijheid.
Ab
 
Pension Maya

ons favoriete restaurant is na 4 jaar nog steeds "Pension Maya" in Nova Paka (reuzen gebergte)

Vooral de gevulde aardappelpannenkoeken en hun eigen specialiteiten zoals de reuzengebergte spies. Deze wordt hangend aan een haakje geserveerd.

Verder zoeken wij altijd de eenvoudige motorest op. Je eet veel, lekker en goedkoop
 
Ik kan met vreugde mededelen dat Starkov sinds kort weer een voortreffelijk restaurant heeft. Na een grondige verbouwing is het geheel in de "stijl van 1912" weer erg mooi ingericht. Het eten is er voortreffelijk. Dit soort zaken geeft weer hoop dat deze kleine dorpjes overlevingskansen heeft. De eigenaar schijnt een ondernemer te zijn uit Praag die ook een textielfabriek heeft in Jivka.
 
ons favoriete restaurant is na 4 jaar nog steeds "Pension Maya" in Nova Paka (reuzen gebergte)

Vooral de ..... reuzengebergte spies. Deze wordt hangend aan een haakje geserveerd.
Hier eten wij ook vaak fantastisch. De Rebel spies bedoel je... Heerlijk ja. Maar al het eten is hier prima. Ook de forel en de mixed grill en zo. Heel smakelijk gemaakt en opgediend allemaal. Pff, ik krijg weer zin om naar Tsjechië te gaan maar ben net pas terug.... ;-)

Ze hebben trouwens ook een website: http://www.ubytovani-maja.cz/

Gr, jan
 
Bovenaan