Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Von: anjum
blank.gif
Nach: rokytnice
blank.gif
pointbar.gif

blank.gif

pointbar.gif

blank.gif
Wegbeschreibung:
blank.gif

pointbar.gif

blank.gif

blank.gif
blank.gif
blank.gif
blank.gif
Zeitdauer: 14 h 53 minEntfernung: 1046.74
blank.gif
Straßentyp: NormalPräferenzen: Kürzeste Entfernung


kom ik nog 180 kilometer tekort, verkeerde dorp zou kunnen. Geef eens een postcode.
 
Maar Kajuna, kijk nou eens waar jou Rokytnice ligt, ver voorbij Praag, zelfs oostelijker dan Wenen!! Dat kan toch niet??
Of begrijp is nou iets verkeerd. :confused:
 
mijn rokytnice? Ik ken dat hele dorp niet en ik heb er ook nix te zoeken. Als het iets is dan is het opels rokytnice.
 
Oke, oke, ik bedoelde het dus iets anders, ik bedoelde dus het Rokytnice waar de route die jij laat zien in je berichtje naar toe stuurd.
Snap je het nu wel?? :oeps:
 
ja zo rijden wij ook altijd,prima route !!!!
bedankt allemaal,het is me nou helemaal duidelijk dat we dus de beste route hebben

wat leuk maria dat je over Anjum rijd,kom je een kopje koffie drinken ????
 
Volgens mij kun je haast niet verder omrijden dan die route. Vooral het eerste stuk Anjum - Emden - Bremen. Kijk maar eens op de kaart.
Nog even een toelichting: TomTom laat je de weg richting Emden volgen en stuurt je dan door naar Bremen. Je hoeft dus niet helemaal naar Emden te rijden ,hoor... Zie de screenshots hierboven.
Daardoor onstond ons misverstandje, denk ik. ;)
 
Ik had je wel begrepen Corrie :)
En Punk had gelijk, het was het verkeerde dorp. Dit lijkt er meer op:

Von: anjum
blank.gif
Nach: Rokytnice nad Jizerou
blank.gif
pointbar.gif

blank.gif

pointbar.gif

blank.gif
Wegbeschreibung:
blank.gif

pointbar.gif

blank.gif

blank.gif
blank.gif
blank.gif
blank.gif
Zeitdauer: 11 h 55 minEntfernung: 819.20
blank.gif
Straßentyp: NormalPräferenzen: Kürzeste Entfernung

viaopelrk7.png
 
is het makkelijk zo'n tomtom,ik heb eens mijn ouders van schiphol gehaald,mijn pa had dat ding mee naar portugal(piepen als een gek bij de douane)toen voor de grap even schiphol drachten gedaan,ik werd er helemaal harekirie van.misschien ook omdat ik de weg kende,is het echt gemakkelijk op wegen die je niet kent,of stuurt hij je ook wel eens het bos in

maria een goede vakantie en pas op voor het groene veldje !!!!
 
Ik heb maar één keer meegemaakt dat TomTom ècht de mist inging. Dat was een jaar geleden bij de (toen nog in aanleg zijnde) rondweg bij Dresden. Ik werd op een bepaald stuk, vlakbij het in aanbouw zijnde stuk snelweg, steeds heen en weer gestuurd. Uiteindelijk heb ik daar toen een stukje rondgereden tot ik weer op voor TomTom bekend terrein kwam; verder geen problemen gehad om thuis te komen. Maar eerlijk is eerlijk: de verkeerssituatie was daar heel onoverzichtelijk en er zijn inmiddels nieuwere TomTom-kaarten van Europa en Tsjechië. Ik ga er dus vanuit dat die fout er inmiddels uit is.

In Tsjechië is het ding echt ideaal: je kan er onmogelijk mee verdwalen, ook niet bij de kleinste gehuchten op het platteland. Hij brengt je overal waar je wezen moet.
Ik vind het een absolute aanrader. Voor andere merken kan ik niet spreken, maar er zijn forummers die een ander merk hebben, en die zijn daar volgens mij meestal ook erg tevreden over. :)
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hoi Rika, dankjewel, het lijkt me erg leuk om bij je te komen koffiedrinken en wie weet doe ik het nog wel eens!

Groen veldje? "Mijn" webcam geeft nog steeds wit aan...

Wij gaan trouwens voor het eerst met navigatie rijden (Navman denk ik, ingebouwd in auto) dus ik ben benieuwd. Ik ben wel blij dat we zelf ook de weg weten want of ik er 100% op zou durven vertrouwen weet ik niet! Ik heb regelmatig mensen rare bergen op zien rijden en een half uurtje later zie je ze weer aan komen scheuren in je binnenspiegel...
 
Je kan bij TomTom o.a. ingeven of je de snelste of kortste route wilt. Ik heb voor de snelste route gekozen. Die van jou zou qua afstand best de kortste kunnen zijn, maar is volgens TomTom dus niet de snelste.
Beetje raar als je vanuit Noord-Nederland via Nieuweschans Duitsland binnen rijdt, dat je dan eerst 80km naar het noorden van Duitsland wordt gestuurd, om vervolgens via dezelfde weg terug verder te rijden naar Bremen. De weg loopt namelijk van Nieuweschans - Leer - Oldenburg - Bremen. En net na Leer, heb je afslag Emden, die je over een afstand van 83km noordwaarts naar Emden leidt. En dan moet je weer terug naar Leer, om verder te kunnen rijden naar Bremen. Kijk maar eens op de kaart.

Ik zal mijn TomTom maar eens goed nakijken of er geen virussen inzitten.
 
Jammer, Sponge, je hebt kennelijk mijn latere toelichting niet gelezen: ziehier. ;)

Zie ook dit kaartje, dan is het misschien duidelijker:

4390d1171556299-beste-route-naar-de-wintersportgebieden-rokytnice-2.jpg


Mijn vorige routebeschrijving was misschien in die zin onduidelijk dat daarin ook plaatsnamen voorkomen waar je niet langskomt, maar waarvan TomTom aangeeft dat je de snelweg een x-aantal kilometers moet volgen richting die stad.
Om verdere misverstanden te voorkomen, zal ik de route nog een keer geven, nu met plaatsnamen die (ook zichtbaar op de TomTom-kaartjes die ik eerder heb geplaatst) daadwerkelijk gepasseerd worden.

Anjum - Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz - Habartice - Frydlant - Hejnice - Rokytnice nad Jizerou
 
er zijn inmiddels nieuwere TomTom-kaarten van Europa en Tsjechië. Ik ga er dus vanuit dat die fout er inmiddels uit is.

Zelfs bij de nieuwste kaarten van Tsjechië raakt het ding de kluts nog kwijt.... Ik reed van Sokolov naar Karlovy Vary, moet toegeven op een hele nieuwe (snel)weg.... maar de nieuwste tomtom kaarten kende de weg nog niet en haakte af....
 
Om verdere misverstanden te voorkomen, zal ik de route nog een keer geven, nu met plaatsnamen die (ook zichtbaar op de TomTom-kaartjes die ik eerder heb geplaatst) daadwerkelijk gepasseerd worden.

Anjum - Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz - Habartice - Frydlant - Hejnice - Rokytnice nad Jizerou

Kijk, dat bedoel ik. Dat is al heel anders dan wanneer je schrijft Anjum - Emden - Bremen

Ik beschrijf een route namelijk altijd op zo'n manier dat je alleen plaatsen noemt waar je door (of via de rondweg langs) moet rijden. Wordt namelijk ingewikkeld als je ook plaatsnamen gaat noemen die op de verkeersborden staan bij de uitvoegstroken ;)
 
Arno schreef:
Zelfs bij de nieuwste kaarten van Tsjechië raakt het ding de kluts nog kwijt.... Ik reed van Sokolov naar Karlovy Vary, moet toegeven op een hele nieuwe (snel)weg.... maar de nieuwste tomtom kaarten kende de weg nog niet en haakte af....
Dat is bij alle merken navigatiesystemen zo, niet alleen bij TomTom.
Nieuwe kaarten zijn altijd ongeveer een half jaar oud voor ze in de verkoop gaan. Dat kan niet anders, men is immers afhankelijk van kaartleveranciers. Die moeten de kaartinfo in een bepaald tijdbestek opbouwen. Terwijl men daaraan werkt, veranderen er weer dingen. Bovendien is er tijd nodig om de kaarten werkend te maken en op mogelijke fouten te checken. Navigatiekaarten lopen dus altijd achter de feiten aan; dat geldt natuurlijk ook voor papieren landkaarten. Met een gewone landkaart zou je daar dus waarschijnlijk ook de mist in zijn gegaan.

Kijk, dat bedoel ik. Dat is al heel anders dan wanneer je schrijft Anjum - Emden - Bremen

Ik beschrijf een route namelijk altijd op zo'n manier dat je alleen plaatsen noemt waar je door (of via de rondweg langs) moet rijden. Wordt namelijk ingewikkeld als je ook plaatsnamen gaat noemen die op de verkeersborden staan bij de uitvoegstroken ;)
TomTom geeft je de mogelijkheid om vooraf de route in tekstvorm of als kaart te bekijken.

De eerste optie gebruikte ik voor de eerste routebeschrijving. Zie hieronder hoe dat eruit ziet en waardoor het misverstand rond Emden ontstond.

rokytnice-6.jpg

De tweede beschrijving was aan de hand van de kaart, zoals je ziet in de afbeeldingen die ik eerder in dit topic plaatste.
 
Jammer, Sponge, je hebt kennelijk mijn latere toelichting niet gelezen: ziehier. ;)

Zie ook dit kaartje, dan is het misschien duidelijker:

4390d1171556299-beste-route-naar-de-wintersportgebieden-rokytnice-2.jpg


Mijn vorige routebeschrijving was misschien in die zin onduidelijk dat daarin ook plaatsnamen voorkomen waar je niet langskomt, maar waarvan TomTom aangeeft dat je de snelweg een x-aantal kilometers moet volgen richting die stad.
Om verdere misverstanden te voorkomen, zal ik de route nog een keer geven, nu met plaatsnamen die (ook zichtbaar op de TomTom-kaartjes die ik eerder heb geplaatst) daadwerkelijk gepasseerd worden.

Anjum - Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz - Habartice - Frydlant - Hejnice - Rokytnice nad Jizerou

hij geeft inderdaad een prima route aan,alleen is er 1 minpunt,
hij geeft aan
Anjum - Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz - Habartice - Frydlant - Hejnice - Rokytnice nad Jizerou

maar als je dit rijd dan kom je dus in de winter bij frydlant echt in de knoei
wat wij rijden is het volgende

Anjum - Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz - jelenia gora-Sklarkla proreba-Harrachov-Rokytnice nad Jizerou

Als je dit weet kan je misschien invoeren dat je eerst naar jelenia gora wilt en dan naar rokytnice.

maar goed ik heb wel wat losgemaakt met mijn vragen over de tomtom.
Heb vandaag niet een tomtom gekocht maar een mega mooi fototoestel,dus spongebob je bent gewaarschuwd mocht ik je voorbij komen
 
Rika/Gerben schreef:
hij geeft inderdaad een prima route aan,alleen is er 1 minpunt,
hij geeft aan
Anjum - Groningen - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz - Habartice - Frydlant - Hejnice - Rokytnice nad Jizerou

maar als je dit rijd dan kom je dus in de winter bij frydlant echt in de knoei

Als je dit weet kan je misschien invoeren dat je eerst naar jelenia gora wilt en dan naar rokytnice.
Ja, precies zoals ik al zei dus: TomTom kan veel, maar hij kan (nog?) niet - evenmin als een papieren landkaart overigens - ruiken of er ergens sneeuw ligt. Daar moet je dus als chauffeur zelf op letten. Je moet dan zelf aangeven via welke plaatsen je wilt rijden en dan berekent hij keurig die route.

Rika/Gerben schreef:
Heb vandaag niet een tomtom gekocht maar een mega mooi fototoestel
Leuk! Laat ons je navigatie-ervaringen met je camera weten als je terug bent! :deuk:
 
Bovenaan