Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Snelste route.

Wij gingen vorig jaar via grensovergang Görlitz en daarna richting Luban en dan een kleinere weg binnendoor via Mirsk naar Harrachov en die was niet afgesloten vanwege de sneeuw en nu ligt er ook niet zoveel sneeuw.
We zijn ook een keer op de terugweg van PecPodSnezkow over horni Mala Upa gereden en dat ging best maar de terugweg is altijd makkelijker want dan zie in Tsjechië al of de weg ook afgesloten is.
Door Liberec en Tanvald is altijd zo druk.
 
Tips !!!

Hai Rika,

Ik ga deze route rijden en overnacht vrijdag ik Gorlitz, hierna ga ik door naar Jelenia Gorga, Haracov en daarna naar Janske Lazne.

Heb je nog tips voor het rijden in Polen , vorigjaar was het donker en en reden we maar een kort stukje. Nu wat langer en moet i k nog ergens op letten, voor de rest van deze groeten.

BVD Jeroen
 
je moet in jelenia gora oppassen dat je gelijk bij de eerste rotonde de afslag naar rechts neemt richting sklaskla proreba,volgens mij rijd het merendeel hier verkeerd want je ziet ze allemaal knipperen met de lichten danvoor de viaduct staat het bord,iedereen is volgens mij op die viaduct gefocust en rijden dan verkeerd.
dus jelenia gora,goed opletten.
verder geen tips eigenlijk,waarom overnachten jullie in gorlitz,want dan ben je bijna in janske lazen,wij deden dit met de jaarwisseling in minder dan 2 uur

alvast een goede reis
groet Rika
 
Bedankt Rika,

Wij vertrekken vrijdag ochtend om 5 uur en willen rustig op weg, Vandaar de overnachting en dan rond 11:00 uur zaterdag aankomen.
Dat vanaf de eerste dag al het vakantie gvoel bovenkomt, vorigjaar drama gehad in reuze gebergte met een dichte pas en slapen in een vies hotel.

Groeten Jeroen
 
Vrijdagochtend om 5 uur vertrekken? Prima, maar dan ben je wel om 12 uur 's middags in Görlitz volgens mij. Of rijden jullie in een Trabant met aanhanger?

Ik kan me voorstellen dat je 's morgens (zaterdag) lekker op tijd in Janske Lazne wilt zijn, zodat je eigenlijk de hele zaterdag nog mee pakt, maar waarom dan vrijdag al zo vroeg vertrekken.

Ga lekker uitslapen, en ontbijten, koffie drinken, en dan tegen een uur of 10 - 11 in de auto stappen. Dan ben je tegen de avond in Görlitz.
 
Okee Spongebob,

Met als gevolg dat ik in de vroege vrijdagochtend spits rij als ik vanaf zuidholland vetrek. Ik heb gehoord dat Gorlitz een mooie stad is dus vervelen zal mik me daar niet, maar toch bedankt voor de voor de melding.

Groeten Jeroen
 
wij zijn ook om 3 uur s'nachts vertrokken en waren s'middags om 1 uur in javornik(niet ver van janske lazne)en de wegen ????
ik vermoed dat ze super schoon zullen zijn,(al hoop ik natuurlijk dat er wel sneeuw zal liggen.

een goede reis en prettige vakantie
 
Wij vetrekken ook vrijdag rond 05.00 uur. Inderdaad rond 12.00 uur bij Görlitz (zwarte Nissan Xtrail) en dan via Jelenia Gora, Harrachov naar Tsjechië. We hebben er zin in.
Goede reis allemaal en een fijne vakantie.
 
Okee Spongebob,

Met als gevolg dat ik in de vroege vrijdagochtend spits rij als ik vanaf zuidholland vetrek.
Groeten Jeroen

Ja, dat is het nadeel van "De Randstad". Ik hoef hier maar de straat uit te rijden, en ik ben midden in de polders van de Dollard. En 10 minuten verder zit ik al op de A31 / A7 richting Bremen.

Ik ben vorig jaar op de terugweg verkeerd gereden bij Görlitz. Afslag gemist, en ik kwam midden in de stad terecht. Ik hoop in ieder geval dat je goede vering onder je auto hebt, en stevige schokbrekers, want als de wegen nog net zo'n drama zijn als vorig jaar, kun je beter met een Hummer naar Görlitz gaan.
Wel een mooie stad, maar wel oud, grauw en Oost-Duits.
 
wij hebben geen tomtom,maar ik ben benieuwd wat voor route deze aangeeft.??

van Anjum naar rokytnice nad jizerou

mijn pa en ma hebben wel een tomtom,maar die wonen 50 kilometer verderop(niet handig dus om even heen te rijden,vandaar dat ik dacht misschien weet iemand hier het.
en als hij door polen gaat gatt hij dan langs frydland of jelenia gora
bedankt
 
Vorig jaar was er 1 auto in ons gezelschap die wel in het bezit was van een navigatiesysteem (geen tomtom). En die gaf de route via Frydlant. Ellende dus, want daar mag je 's winters niet langs, tenminste niet als je verder binnendoor wilt.

Ik denk dat het ook ligt aan wat je invoert. Als je kiest voor de kortste route, zal hij je langs Frydlant sturen. Maar kies je voor de snelste route, gaat hij (denk ik) via Jelenia Gora.

Maar gelukkig heb ik een TomTom in mijn hoofd zitten. Dus dit :lezen: hoeft bij mij niet.
 
TomTom:

Anjum - Emden - Bremen - Nienburg - Berlijn - Dresden - Gorlitz - Zgorzelec - Luzycka - Hejnicka - Rokytnice.

Hou er wel rekening mee dat TomTom niet kan overzien of er ergens problemen zijn i.v.m. sneeuwval of zoiets. :oeps:
 
oke zeg bedankt,volgens mij is dit de zelfde route die wij ook rijden,al komen mij de namen Luzycka en Hejnicka niet bekend voor .
ga vanavond even op de kaart kijken
bedankt
 
TomTom:

Anjum - Emden - Bremen - Nienburg - Berlijn - Dresden - Gorlitz - Zgorzelec - Luzycka - Hejnicka - Rokytnice.

Hou er wel rekening mee dat TomTom niet kan overzien of er ergens problemen zijn i.v.m. sneeuwval of zoiets. :oeps:

Dat is zeker een TomTom die aandelen heeft in Shell ofzo. Volgens mij kun je haast niet verder omrijden dan die route. Vooral het eerste stuk Anjum - Emden - Bremen. Kijk maar eens op de kaart.
 
Je kan bij TomTom o.a. ingeven of je de snelste of kortste route wilt. Ik heb voor de snelste route gekozen. Die van jou zou qua afstand best de kortste kunnen zijn, maar is volgens TomTom dus niet de snelste.
 
viaopelfq9.png



Zo gaat het via de Europese routeplanner van opel.

Von: anjum
blank.gif
Nach: rokytnice
blank.gif
pointbar.gif

blank.gif

pointbar.gif

blank.gif
Wegbeschreibung:
blank.gif

pointbar.gif

blank.gif

blank.gif
blank.gif
blank.gif
blank.gif
Zeitdauer: 11 h 9 minEntfernung: 1119.52
blank.gif
Straßentyp: NormalPräferenzen: Kürzeste Zeit

http://www.opel.de/service/opelservices/routeplan/rp.act
 
Da's 1119 km, Kajuna. De snelle route van TomTom is 867 km.
Volgens mij heb jij de verkeerde Rokytnice als bestemming ingegeven.
 
Bovenaan