Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Route door Polen juist?

Hallo, Wij gaan al enkele jaren naar Janske Lazne voor wintersport.
En rijden dan door Polen grensovergang bij Mala Upa. (berg waar sneeuwkettingen absoluut noodzakelijk zijn)
Is dit de juiste route?
 
Dank je punkenstein.
Als ik bij viamichelin de snelste route ingeef gaat hij ook over Mala Upa.
Mijn navigatie travelpilot teleatlas gaat ook langs deze route.
Wij doen sneeuwkettingen om en het is een leuke belevenis.
 
Ik denk dat het verstandiger is de grens bij Lubawka / Kralovec te passeren
(Jelenia Góra, Bolków, Kamienna Góra, Kralovec, Bernartice, Trutnov en dan weer richting Pec p Snezkou)
Het lijkt om maar je hebt bredere wegen die minder steile stukken bevatten en beter schoongehouden (kunnen) worden, juist op dat laatste vermoeiende stuk van de reis.
Het zou niet de 1e keer zijn dat de weg over Mala Upa helemaal gesloten wordt vanwege de vele sneeuw.
 
......dan door Polen grensovergang bij Mala Upa. (berg waar sneeuwkettingen absoluut noodzakelijk zijn).......

Vorig jaar (2006) zijn wij in PpS geweest. Heenreis via Mala Upa en terugreis via Zittau. Achteraf hebben wij spijt dat wij terug via Zittau zijn gereden. Ik kan mij geen vervelender stuk weg voorstellen dan de weg van Zittau naar Bautzen. Als het weer het toelaat zou ik altijd via Mala Upa rijden.

Ariejan
 
ja oke,maar wij gaan naar rokytnice nad jizerou en dan geeft hij wel de route via harrachov aan.
als je dan wegnummer 14 neemt dan kom je er ook,en dit vinden wij een zeer prettige route om te rijden.
toen wij met de jaarwisseling naar javornik zijn geweest,hebben we deze route ook gereden,je komt dan ook langs vrchlabi enz enz is misschien om,maar dat weet ik niet,wel goede schone wegen en dat is ook belangrijk
 
Beste route naar Vrchlabi

Hallo mensen, ik ga volgende week naar ons mooie CZ.
Bij mij is wat onduidelijkheid over de route die ik nu het beste(en snelste) kan rijden naar Vrchlabi.

Zelf reed ik altijd over Bautzen-Zittau.

Ik hoor hier verschillende leden vertellen dat ze over Gorlitz rijden. Ik heb echter ook gehoord dat dit in de winter (met sneeuw) niet zo'n fijne route is om te rijden. Als ik het goed lees is de grensovergang ook wel eens dicht. En de grens gaat over de bergen alwaar het in de winter zowiezo niet zo lekker doorrijden is.

Nu de nieuwe snelweg open is, zou ik graag over Usti willen rijden, lijkt me nu de snelste weg. Dus Usti-Decin-Liberec.
Zit je niet met al die wegen door de dorpjes.

Kan iemand me vertellen of mijn mening over de route over Gorlitz klopt?

Zou het idd het snelste zijn om nu over Usti te rijden en staat Decin dan goed aangegeven?

Groeten Rick
 
je kan best over gorlitz rijden,maar ga dan richting jelenia gora.
en NIET richting frydland,want dan kom je goed vast te zitten
verder is dit een geweldige route
 
Inderdaad, NIET via Frydlant. Alle routeplanners sturen je dan over een smal bergweggetje, waar je zelfs 's winters helemaal niet mag rijden, maar ja, dat kunnen wij Nederlanders niet lezen op het bord. We hebben vorig jaar ook die fout gemaakt, en moesten halverwege weer omkeren, en omrijden via Liberec.

Dus gewoon Görlitz, Jelenia Gora, Harrachov, Vrchlabi.

En Usti-Decin-Liberec is volgens mij een stukje omrijden, en dan heb je alsnog dat vervelende stuk van Liberec via Tanvald enzo. Ook allemaal door dorpjes en stadjes heen. Met stoplichten en wegversmallingen.
 
Inderdaad via Jelenia Gora - Harrachov. Onze ervaring is dat dat de vlotste route is. Ondanks dat hij door veel dorpjes gaat. De weg door het Reuzengebergte wordt over het algemeen goed schoon gehouden. Slecht weer tijdens je reis maakt elke route minder prettig. Een beetje geluk moet je hebben!
 
L

Lill

Guest
Hallo, wij gaan naar het plaatsje Svoboda nad upou. Dit ligt dichtbij Vrchlabi. Als ik het goed begrijp moeten wij Berlin E55, voor Dresden E40, bij Gorlitz eraf. Binnenweg naar Jelena Gora. Bij Jelnia Gora E65 naar Harrachov. Is het voor ons niet beter als wij de 367 ,368,252.nemen?Of raden jullie dit ons af. (berg passen en zo) Het ziet er wel erg kronkelig uit. Worden deze wegen wel goed schoon gehouden? Dit is onze eerste keer naar de wintersport in Tjechie.
 
L

Lill

Guest
Dank je wel, voor de tip dat deze weg afgesloten is kunnen wij op de kaart niet zien. Nou heb ik nog een optie:Jelenia Gora door rijden naar Bolkow. Daar naar beneden richting Lubawka, daar de grens over naar Trutnov.
 
het schijnt zo te zijn dat je daar je kettings om moet doen op bepaalde plaatsten,dus misschien ook niet erg handig

ik heb je een berichtje gestuurd,kijk maar even
 
Hai Rika,

Ik heb verhalen gehoord dat je juist deze grensovergang bij hornj mala upa moet vermijden als je naar Janske Lazne wil !
of valt dit wel mee ??
Groeten Jeroen
 
Jelenia Gora

Hoi allemaal, ik ga vrijdag en heb besloten om dit jaar over Polen te rijden. De weg over Jelenia Gora lijkt me idd de grootste weg over het reuzengebergte. Ik heb op de kaart gekeken en het lijkt me niet zo moeilijk te rijden. De vele goede tips van Rika en Gerben neem ik mee, die kunnen nog wel eens goed van pas komen. Vrijdag vertrek ik. Er ligt inmiddels al lekker wat sneeuw dus dat komt ook goed.

Groeten Rick
 
Bovenaan