Het avontuur van Realist

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Eeuwig jammer dat mensen die hun dromen najagen, hier telkens weer worden afgezeken in plaats van dat ze nuttige informatie of tips krijgen. Dit is wel één van de belangrijkste redenen dat ik me hier minder laat zien.

Al zou iemand een poffertjeskraam willen beginnen, dan blijft dat toch zijn/haar keus?

daar ben ik het dus niet mee eens
er komen hier vele (naïeve) gelukzoekers ,proberen werk te vinden of beginnen een firma. in de meeste gevallen ontvluchten ze hun financiële situatie in nl of hebben er schulden.
ook naar cz gaan en net voor de winter op een camping te gaan staan,is hetzelfde als op het punt staan van een brug in het koude water te springen.
ik zou er alles aan doen om deze of gene te overtuigen zich 2x te bedenken.
iemand anders zou dit misschien wel lachen vinden en hem stimuleren...
let wel,ik heb aardig wat figuren hier meegemaakt de afgelopen jaren.

nogmaals, ik zou niemand adviseren een (poffertjeskraam) te beginnen omdat de kans groot is dat hij dit land met schulden verlaat.

degene die misschien wordt afgezeken, en deze info gebruikt in zijn voordeel, heeft m.i. meer kans op succes.
 
Maar beste curious, het is begin september, jullie doen net alsof hij daar gaat overwinteren, ik kan dat nergens uit opmaken. Kijk, bedenkingen op de (inmiddels gewijzigde) tekst in zijn profiel met L.Rozenwater als naam, (over openheid gesproken, in dit topic reageert zelfs een pot die de ketel verwijt:lmfao:)
of je opbouwende kritiek waarom wel of waarom niet, dat begrijp ik volkomen, maar net doen alsof we hier te maken hebben met een soort van idioot vind ik onterecht. Zoals hem zijn er duizenden en wat hebben ze er veel van geleerd. ;)
 
je hebt gelijk
en iedereen communiceert/luistert/interpreteert anders.
in principe is elk commentaar goed bedoeld.
is maar net wat je er mee doet.
 
Maar beste curious, het is begin september, jullie doen net alsof hij daar gaat overwinteren,

ik krijg het gevoel dat hij het nog gaat doen ook,en dat iedereen hier dit nogal prachtig vindt.

maar net doen alsof we hier te maken hebben met een soort van idioot vind ik onterecht. Zoals hem zijn er duizenden en wat hebben ze er veel van geleerd. ;)

de (hormonale)redenen,en zijn antwoorden baart mij grote zorgen.
 
Ja, nee... Absoluut... Ik ga daar zeker overwinteren. Hopelijk valt er veel sneeuw, dan kan ik een Eskimo bouwen! Wat denken jullie zelf?

Ik ga er nu heen, om te backpacken. Ik zoek ook werk, want ik zou daar dolgraag willen wonen. WAT dus alleen kan als ik daar een baan vind, waarmee ik voldoende verdien om alles te betalen! Aangezien ik daar dan ben , voor gewoon een tripje!, ga ik ondertussen opzoek naar werk. Als ik daar inderdaad werk vind, ga ik alsnog terug om hier alles te regelen.

Ik kom dan wel uit Den Haag, maar ik heet geen Barbie die nog dommer is dan het achtereind van een varken... ( Ik bedoel uiteraard Barbie van Oh Oh Cherso)
 
wie het ook mag zijn..iedereen verdient een kans!!!!!!!!!!!!!
En wat is er mis met je geluk zoeken, een bedrijf beginnen of een baan accepteren in Tjechie..??
De mensen die hier negatief posten zouden juist nuttige tips kunnen geven, maar laten geen kans onbenut om iemand af te zeiken ..
Jammer.
Heel spijtig.
 
ik krijg het gevoel dat hij het nog gaat doen ook,en dat iedereen hier dit nogal prachtig vindt.

de (hormonale)redenen,en zijn antwoorden baart mij grote zorgen.
Ik geloof niet dat er iemand is die zou adviseren om te overwinteren in een tentje in de winter. En wat die hormonen betreft, liefde maakt blind, :stout: ;) misschien over een tijdje een ervaring rijker en een illusie armer, maar dan heeft hij het tenminste geprobeerd.
 
Niet geschoten is altijd mis. Je bent jong en je wilt wat. De een kiest voor een leven met zekerheid en heeft op zn 25e een (beginnende) carriere en een hypotheek. De ander gaat voor wat meer avontuur in zijn leven. Je moet doen wat je hart je ingeeft, zoveel risico loop je nu ook weer niet. Vind je geen baan of is het toch niet wat je ervan verwacht had, dan ben je ook zo weer terug in Nederland. Maar wel met een hele ervaring rijker.

Zelf ben ik op mijn 18e 8 maanden alleen naar Australie gegaan, toen zeiden ook mensen dat ik veel te jong was, men begreep niet dat mijn ouders me lieten gaan. Ik heb in die 8 maanden zoveel ervaringen opgedaan en verschrikkelijk veel geleerd, dat is iets waar ik mijn hele leven van kan genieten.

Ga ervoor en ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!
 

Ad Verschoor

Donateur
Lina, zo is dat. Enkele ervaringen van clienten in mijn vroegere werk gehad. Verliefdheid is geen kruit tegen gewassen. Waarschuwen ?: zet het uit je hoofd.
Laat gaan, hij is jong en wil wat en hij is realist en krijgt verschillende mogelijkheden ook nog op de camping. Het verbaast me, dat hij niet vandaag al vertrekt.
 
@ Ad Verschoor, ik moet zeggen dat ik dat het liefste zou doen inderdaad. Haha, jij hebt mensenkennis! :D

@ Sylvia81, dank je. Ik zal zeker bijhouden hoe, wat, waar en waarom.

@ Pozor pes, ook jou bedank ik hartelijk!

Ik geef heel eerlijk toe dat de liefde me een beetje blind maakt, maar ik heb toch een goed aanbod gekregen. Als het te nat is kan ik binnen slapen, geweldig aanbod.

Je leeft maar één keer...:D
 
Hoe zou de wereld er uit zien als niemand ooit maar een risico zou nemen....
Hoe worden mensen miljonair.... risico nemen...

Dus beste Realist; doe je naam geen eer aan en ga ervoor.....................:D:top:
 
Helaas, het is uitgesteld tot maandag! Moeders kan pas vanaf het weekend oppassen!

Maar ik ga zeker, maandag!
 
Ik vindt het een prachtverhaal, het voornemen om in een tentje in de sneeuw met misschien wel 25 graden vorst voor de deur te gaan liggen van degene die je aanbid. Je ook niet druk maken of je wel een inkomen kan genereren, je leeft als het goed gaat toch van de liefde?

En toch bekruipt me het gevoel dat we door iemand verschrikkelijk in de zeik worden genomen.:ja::top::D
 

Tabe

† In Memoriam
Beste realist.
Kun je gewoon niet tijdens een vakantietje je hormonen hun werk laten doen? Ben bang dat het een grote flop wordt. Maar ja.....desondanks wens ik je veel succes in je strijd tegen de hormoontjes. Ik wou dat IK die strijd nog een beetje had...zucht....
 
Bovenaan