Het avontuur van Realist

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Succes, maar weet waar je aan begint! (mischien meer kans het over de grens in Duitsland te proberen)

Of toch maar in CZ verhuizen naar (omgeving) Praag. Genoeg werk, zeker ook voor hoveniers.
In Praag en omgeving zijn de lonen vaak ook een stuk hoger, maar ook je kosten zijn dan hoger.
Succes met je speurtocht.
 
Dank u allen.

Echter, het probleem is dat ik niet te ver weg van iemand wil wonen. :bloos2:

En die persoon woont in Sluknov...

Duitsland is altijd te proberen, bedankt voor de tip!

Voor alsnog, alle tips blijven welkom!
 
Ik meen mij te herinneren dat dit een topic was met een serieuze vraag, waar ik ook continue serieus op heb geantwoord.

Ik voel mij dan ook totaal niet genodigd om in te gaan op de vraag of ik al dan niet fake/oplichter/niet serieus ben.

Nee, beste mensen. Daar begin ik niet aan. Als je denkt dat je mij niet serieus kunt nemen, dan zijn er genoeg andere topics die je kunt lezen!

Dan kan ik mijn tijd gebruiken om mensen, die wel begrijpen dat ik serieus ben, te bedanken voor hun bijdrage! En er werk van te maken, uiteraard! :D

DUS:
Mensen die mij serieus nemen: Bedankt voor jullie bijdrage, er wordt aan gewerkt en ik hou jullie op de hoogte.
Mensen die dat niet doen: Genoeg andere topics zonder mij.

EDIT : Deze reactie is niet langer relevant, berichten waar op gebasseerd zijn verwijderd.
 
Tsjechië is het beloofde land ;-)

Ik ben een rasechte optimist, maar wil je er wel op wijzen dat je het als hovenier, waar ook in Tsjechië, niet breed zult hebben zolang je als bediende werkt.

Uiteraard kun je met de juiste inzet en wil het in het begin met minder doen (eerste jaar) en later b.v. voor jezelf te beginnen. Het is dan wel essentiëel dat je de taal dusdanig onder de knie hebt dat je je Nederlandse hovenierskunsten goed verkocht kan krijgen.

Succes!
 
Dank jullie wel!

Het is inderdaad niet makkelijk om een job te vinden.
Ik heb inmiddels wel wat lijnen uitstaan, afwachten dus...

In Nederland zit ik inmiddels ook zonder Job, dus echt opschieten doet het niet. En hier een job vinden is ook niet zo makkelijk, heb ik gemerkt.

Ik heb zelfs zitten denken naar Tsjechië te gaan en daar is rond te gaan kijken zelf... Aangezien dit low-budget moet (uiteraard, hollander he..;)), maar is zoeken naar een goedkope camping in de buurt, voor mijn mooie Lidl ( mag ik dat zeggen? ) tent!

* Denkt er aan hoeveel mensen mij voor gek verklaren *
 
Ik hoop dat je weet wat momenteel de nachttemperaturen zijn en worden.

En wat oktober gaat doen ?

Mijn buurman is achter in januari komen te vallen erg genoeg maar helaas hij is doodgevroren, omdat niemand het heeft gezien of iemand hem miste
 
Dat klinkt niet zo fijn..

Tot nu toe is de laagste verwacht 9 graden boven nul, dus doodvriezen zal ik niet.
Nu nog een camping vinden... Die ook nog eens open is...:stout:
 
Dank je voor je reactie, feertje.

Ik heb ze een mailtje gestuurd. Ik heb echter ergens gelezen dat deze camping zelden open zou zijn, dus even afwachten op de reactie.
 

Majk

Geroyeerd Lid
als hovenier ga je een van de laagste lonen verdienen (paar honderd euro per maand), mits je nog een baan vind omdat dat gebied wat je voor ogen hebt een hoge werkloosheid kent en het agrarisch gebeuren nu met aankomende winter gewoon plat ligt...

en je zegt dat je op een camping gaat wonen in een klein tentje...

en je gaat dit allemaal doen vanwege iemand die daar in dat gebied woont en jou dierbaar is...

ik vind dit erg romantisch klinken en dan wens ik je veel succes daar en ik denk dat je als je veel doorzettingsvermogen hebt (en ook wat spaarcenten) leuke en spannende tijd tegemoetgaat...


of is dit allemaal wat je verteld gewoon een grapje?
 
Hallo Majk,

Ik weet dat hovenier in die regio inmiddels niet haalbaar is. Ik ben nu aan het kijken naar andere banen, zoals in een fabriek en dergelijke. Werk is werk.

Ook vrees ik dat iets niet helemaal duidelijk uitgelegd is. Ik ga niet wonen in de tent, ik ga ( ik denk een weekje ongeveer) "bagpacken" in/naar Tsjechië. De reden van de bagpack is dat ik inderdaad iemand dolgraag wil zien.
Ondertussen ga ik daar ter plaatse het aanbod van werk bekijken. Indien ik ( in het uiterst beste geval) een baan vind waar ik aan de slag kan, dan moet ik een oplossing zien te bedenken voor het feit dat ik dakloos ben.

Uiteraard is het geen grap.
 
Het is inderdaad niet makkelijk om naar CZ te verhuizen en een baan te vinden Realist. Maar als je het niet probeert dan zal het zeker nooit gebeuren.
 
Wat ik nu toch aan me laars heb hangen! :D

Ik heb bericht van Camping De Regenboog. Ze zijn zo goed als open, echter is niet alles beschikbaar. Aangezien het een bagpack wordt, maakt dat niet zo heel veel uit.

Ik mag er komen staan, na een zeer aantrekkelijk aanbod van De Regenboog.
E-mail van De Regenboog:
Je kunt de douche en toilet van de receptie gebruiken. Als het erg nat dreigt te worden kun je slapen in de Paardenstal. Dit is de recreatieruimte of boven de Paardenstal
Kortom, geweldig! :D
 
Niet alleen hormonen. Ook de wil om gewoon iets te ondernemen. :D

Er is iemand op het forum met de handtekening:

Wie wilt, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wilt, zoekt een reden.

En daar sluit ik mij zonder twijfel bij aan. ;)
 
Zo snel ga je niet dood hoor, mijn zoon (17) sliep afgelopen winter nog met -10 in een tent, neem een hele goede slaapzak mee! ;)
21? Mooie leeftijd voor avontuur! En wat is dom, veel van je leeftijdgenootjes gaan backpacken in bv het uitgestrekte Australië, of werken in een kibboets, zelf zat ik ook rond die tijd ergens aan de andere kant van deze aardbol. (Nope, niet vanwege hormonen) Is Tsjechië nog relatief veilig en dichtbij. ;)
Zorg voor een alternatief als het niets wordt!!
 
En wat is dom, veel van je leeftijdgenootjes gaan backpacken in bv het uitgestrekte Australië, of werken in een kibboets, zelf zat ik ook rond die tijd ergens aan de andere kant van deze aardbol. (Nope, niet vanwege hormonen) Is Tsjechië nog relatief veilig en dichtbij. ;)

Klopt Lina, mijn dochter zat toen ze amper 16 was een half jaar in Engeland, vervolgens half jaar Costa Rica en daarna nog een half jaartje Amerika. Kreeg een erg volwassen dochter terug.
 
Dank je wel, Lina! Een positief bericht, haha.

Ik neem inderdaad een dikke slaapzak mee, en een joggingsbroek die over me spijkerbroek kan+ megadik vest(nog warmer dan een winterjas).

Ik heb inmiddels nog een camping gevonden ( Camp Valdek). Altijd handig om de adresjes te weten! Gelukkig heb ik ook een navigatie op mijn telefoon, dus verdwalen zal niet zo snel.

Er is nog 1 factor waar het van af hangt: moeders... Toch even lief vragen of zij op mijn hondje wil passen. Als dat geregeld is: Morgen vertrekken.
 
Eeuwig jammer dat mensen die hun dromen najagen, hier telkens weer worden afgezeken in plaats van dat ze nuttige informatie of tips krijgen. Dit is wel één van de belangrijkste redenen dat ik me hier minder laat zien.

Al zou iemand een poffertjeskraam willen beginnen, dan blijft dat toch zijn/haar keus?
 
Bovenaan