Het avontuur van Realist

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste,

Na lang te hebben overwogen wil ik toch de stap zetten om naar Tsjechië te verhuizen.

Nu zie ik mij genoodzaakt om daar een baan te zoeken, en het liefst als Hovenier. Nu heb ik van een contact in Czech gehoord dat de meeste dit zelf doen. Zijn er hoveniersbedrijven in Tsjechië en als ze er zijn, hoe wordt het daar genoemd?

Gegroet,
Realist.
 
ipv te mikken op privé klanten, eerder de lijst van kastelen of steden bekijken en zo solliciteren ? Taalkennis zal wel niet onbelangrijk zijn..Of beginnen met werk in een tuincentra als leerschool ? Zijn er geen Nederlandse bedrijven die kontakten hebben (uitvoer ?) in Tsjechië ?
 
Ik zou liever willen beginnen in loondienst, indien mogelijk. Ik heb nu *god dank u* via een lokaal contact (Sluknov) een vacature gevonden bij een hout bewerkingsbedrijf. Maakt onder andere huizen van hout. Haar vader werkt daar en volgens hem zoeken zij nog iemand.

Dus, misschien komt het avontuur wel sneller dan ik zelf kon denken. Hopelijk... Tips blijven welkom!

Dank u alvast allen!
 
er zijn hier hoveniersbedrijven die hele goede zaken doen.
maaaaar
in cz als werknemer is het niet zo goed als in nl.
leer eerst de taal ,en bedenk je 2 keer voordat je de stap maakt.
 
Hahaha, en dat zeg je tegen mij? Bezint voor gij begint is niet voor mij bedacht. Ik begin te wandelen en alle stenen die op me pad komen schop ik weg. Ik hou niet zo van denken aan, dromen doe ik in me bed.

Zolang er geld binnenkomt in Tsjechië (legaal) vind ik mijn weg wel. En zo niet, dan vraag ik vriendelijk om hulp.:D

Ik spreek uit ervaring, ik zal uitleggen waarom.
Toen ik vroeger ( jaar of 20 terug) op mijn kont viel, moest en zou ik weer opstaan! En ik stond op! En ik zette een stap.. En viel weer... Als ik toen niet was opgestaan, had ik nu nog niet geleerd om te lopen. En raad eens... IK KAN LOPEN! :shock:

En eigenlijk heb ik daar niet eens zo heel lang over nagedacht. Wat ik wil zeggen eigenlijk is: soms moet je niet denken maar doen. Morgen leer ik van de fouten die ik vandaag maak.

Uiteraard waardeer ik je bericht zeker! En hartelijk dank. Oprecht, ondanks dat mijn bericht met een knipoogje is.:top:
 
Hartelijk dank!

Dat is in iedergeval alvast nummer één. Ik ga ondertussen kijken of er iets dichter bij huis een zahrada is.

Dank u kuurgast.
 
Bekijk eens een website van zo'n bedrijf in Praag zahradapraha.cz waar ze iemand zoeken.

Ik denk een halfjaartje geleden of zo was hier op het forum iemand die als Nederlander tuinen aanlegde in Tsjechie.
Hij zocht toen transport mogelijkheden voor het transport van zijn Tuingerei van NL naar CZ, want hij liet alles uit NL komen.
Ik heb me r..t gezocht maar kan het niet meer terug vinden.
Misschien kan iemand anders die nog wel terug vinden??
En misschien kan deze persoon iets voor U betekenen.
 
Volgens mij was het dat postorderbedrijv in planten, boomen en zaadgoed dat in Mezirici op de Vysocina zit,halverwege tussen Praha en Brno aan de D1.
 
En werken bij een landbouwcooperaatie, is dat niet wat? een trakorbestuurder verdient 15 000,-kc of melker voor 13000,-kc
 
Vind ik ook leuk!

Ik ben wel aan het kijken naar een aantal vacatures, echter het is lastig te vinden. Ik probeer toch een beetje in Ústí Nad Labem te blijven, rond Sluknov. Maar of dat gaat lukken, is de vraag.

Indien iemand andere voorstellen heeft van vacatures , alles is welkom!

Hartelijk dank alvast!

Groet,
Realist
 
Leuk, leuk maar in die streek zijn er niet veel rijken, zigeuners en Nederlanders wel. Zigeuners laaten niet hun grasvelsje maaien door een ander maar de Nederlanders mischien wel.Maakelaar Real Estate in Ceska Lipa verkoopt daar in die streek nu veel huizen en runt ook een bouwbedrijv dus ik zou bij hun maar naavraagen hoe dat zo al is
( hun zijn Nederlanders)....maar zonder de kennis van de landstaal bent Jij nergens. Leer maar eerst Tsjechisch en dan komm Jij er van zelfs tussen vooral als Jij regelmaatig een bezoekje aan het dorpscafe brengt.....vanuit Nederland zo een baantje zoeken is niet erg realistisch.
 
Dank je voor je reactie!

Het is inderdaad erg lastig om een baan te vinden zonder taalkennis. Momenteel heb ik een aantal e-mail verstuurd aan bedrijven rond Sluknov en omgeving( Varnsdorf enz. ong. 20 KM ) waar nog openstaande vacatures waren. Niet als hovenier weliswaar, maarja... Verandering van spijs doet eten!

Uiteraard in het Tsjechisch door een heel lief meisje die geheel toevallig in Sluknov woont.:D

Nu nog hopen dat er iemand is die deze boerenkinkel wilt hebben.:confused:

Uiteraard blijven ideeën welkom!:top:
 
Als je toch in die buurt wil blijven, kijk eens verder dan alleen Tsjechië maar ga de grens over, probeer het in Duitsland. De Duitse taal zal je ook vast beter liggen.
 

Vodnik

† In Memoriam
In Slukbov staat de (middelbare) bosbouw school. Het aanbod op hoveniers gebied is dus groot!
Sluknov kent een werkloosheid van ca 25 Procent en staat op dit moment in een zeer slecht licht ivm roma-rellen!

Succes, maar weet waar je aan begint! (mischien meer kans het over de grens in Duitsland te proberen)
 
Bovenaan