Het avontuur van Realist

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj :D

Ik ben weer terug, sinds gisterochtend. Rudolf, ontzettend bedankt voor je reacties tijdens mijn afwezigheid. :D

Vrijdagmiddag uit het niets vertrokken richting Tsjechië, na een aanbod van treintickets. Op Amsterdam Centraal opgestapt in de trein richting Praag.

Om precies 19.01 vertrok de trein vanaf Amsterdam Centraal. Ondertussen nog even online op het forum geweest via mijn telefoon, en daarna snel uit (batterij bijna leeg). In de trein leer je mensen kennen. Een canadees en een Argentijn met bier was voor mij genoeg reden voor, jawel, een Budweiser in de trein! Als in een goede kroeg betaamd, gingen de verhalen de ronde.

Na een aantal uur gezelligheid toch wezen slapen, je moet natuurlijk wel uitgerust aankomen. Bed NR. 61 instoppen en oogjes dicht gedaan. Ja, dat biertje heeft zeker geholpen mijn oogjes te sluiten!:D

Wakker geworden met mijn slaapkop naar het toilet gegaan en in het washokje mijn tanden gepoetst. Even uit het raam gekeken, uit nieuwsgierigheid omdat de trein stilstond. DECÍN! SHIT! Als een haas me spullen gepakt, afscheid genomen van de Argentijn en Canadees en uit de trein gesprongen. Ik raakte net de Tsjechische grond met mijn voeten, en de deur klapte dicht. Net op tijd.

Op het station van Decín mijn eerste sigaretje gerookt, na hele lange tijd. Snel naar boven gelopen en een ticket gekocht richting Sluknov. Perfecte aansluiting, want na een sigaretje en een ticket gekocht te hebben vertrok de trein na 5 minuten richting Sluknov.

Een treinrit welke normaal 1.45 uur zou duren, deed er dit keer 2.5 uur over. In Nederland om je dood te ergeren, in Tsjechië om van te genieten. Om half elf arriveerde ik in het langbegeerde Sluknov.

Klára, mijn lieve Tsjechische schoonheid zou mij om 12 uur op het station ophalen. 1,5 uur wachten? Niet dus!

Zij moest werken tot 12 uur in de winkel. Ze had mij wel eens het adres gegeven om op Google op te zoeken, en uiteraard heb ik dat in mijn telefoon opgeslagen voor vertrek.

Onderweg een aantal Tsjechische wandelaars gevraagd of zij het adres kenden. Niemand kenden het adres. Het bestond wel, anders zou google het niet vinden, toch? :confused:

Dan maar wandelen en kijken waar je uitkomt. Onderweg toch even gevraagd aan iemand in een stilstaande auto of hij het adres wist. Niet veel later keek ik recht in de loop van een geweer, damn.De loop lag op de bijrijders plaats te wachten voor gebruik. Ik had dus blijkbaar te maken met een jager. Echter, hij wist wel ongeveer waar ik moest wezen!

De wandeltocht ging verder. Niet veel later kwam ik bij een Restaurant en besloot ik eerst een kopje koffie te drinken. Met hand en voet werk gevraagd of ik mijn telefoon heel even in het stopcontact mocht leggen, en dat mocht! De dame van het restaurant wist mij ook de weg te wijzen, dus mijn wandeltje ging verder.

Na 5 minuten was ik bij het winkeltje, waar ik werd opgewacht met een Tsjechische knuffel, haha.

Na een kort gesprek toch maar de camping opzoeken. Rumburska, die weg wist iedereen mij te vertellen. maar de camping leek niemand te weten behalve de mensen van het Restaurant, want die vroegen of ik daar verbleef.

Bij "Benzina" gevraagd naar de camping. Die kenden zij niet. Toch een stukje doorgelopen en jawel, nog geen 250 meter verder was daar Camping de Regenboog.

Wat betreft de Camping, super! Vriendelijkheid ten top en wat ziet het er goed uit, ondanks dat er nog hard aan gewerkt wordt.
Een rondleiding van Paul gekregen over het terrein en het is echt groot.

Om half 1 met Klára richting Rumburk vertrokken naar het zwembad. Een uurtje samen in het water geweest en daarna samen heerlijk van de natuurlijke schoonheid genoten.

Helaas moest ze in de avond studeren. Dat werd de avond alleen doorbrengen. Heerlijk gegeten in het Restaurant waar ik eerder een koffie had besteld. De Pivo en Testoviny se slaninov smaakte heerlijk.

Terug naar de camping. De tent opzetten. Tsja, in het donker nog best lastig. Uiteraard moest er iets fout gaan, en ja hoor... In mijn broek begon zich een scheur van minstens 20cm te vormen. In de haast was ik een tweede broek vergeten in te pakken, dus ik moest het er mee doen. Ik had een veter meegenomen van huis, je zou maar een touwtje nodig hebben, dacht ik nog zo. Als een echte amateur het gat redelijk dicht gebonden met een knal rose veter.

Half 10, veel te vroeg om te slapen. Op naar het restaurant ( een andere dit keer) voor een heerlijk biertje. En nog één.

Rond een uur of elf richting de camping en daar direct de tent in en oogjes toe. Tegen mij verwachting in heb ik als een roosje geslapen. Om 5 uur wakker geworden. Wakker geworden zonder pijntjes, wat mij al met al meeviel aangezien ik niet echt een zachte ondergrond had, alleen een slaapzak.

Vanaf 5 uur op een stoel gezeten op de veranda van de receptie. Gewacht en gekeken hoe de zon zijn entree deed.

Bij ochtendzon de tent afgebroken en een douche genomen. Om 8 uur afgesproken met Klára in de winkel van haar vader. Samen met haar ex aan de bier gegaan en omdat ik uit Holland kwam, moest ik van de Tsjechische mannen die voor de winkel stonden te genieten van hun biertje meedelen in de fles Wodka die rondging.

10 uur sloot de winkel, dus was Klára vrij. Samen een wandeling gemaakt en het hele stadje verkent terwijl zij ondertussen folders in de brievenbus stopte.

De terugreis begon om 16.00 uur en die ging zeer snel.

Helaas gaat een weekend snel om, maar ik heb een weekend gehad die ik nooit ga vergeten! En hoewel er mensen zijn die mij voor gek verklaren om voor 24 uur ( eigenlijk bijna 30 uur) naar Tsjechië gaan, ik heb 3 prachtige dagen meegemaakt! En die pakt niemand meer af, haha!;)

En tsja, Rudolf... Zonder jou was dat niet gebeurd, en daar ben ik je meer dan hartelijk dankbaar voor! :D
 
Bovenaan