Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Toch hoop ik dat het dit voorjaar niet zo lang winters blijft!
Puur uit practisch oogpunt: laatste twee weken van April zijn we weer in Tsjechie en we willen veel doen dus graag ietsiepietsie minder sneeuw ed tzt!:slik:
 
Het wordt inderdaad vanaf het weekend warm en zonnig. Af en toe kans op regen.
Gelukkig wordt er nu vanaf volgende week(dus vrijdag 11-02/zaterdag 12-02) weer koud weer verwacht. Overdag dan ongeveer -2 en snachts tot -10.
Hopelijk houdt dit dan aan tot en met de carnavals vakantie :) We zullen zien...
 
De sneeuwcondities zijn nu fantastisch, we skien bijna elke dag. Ben heel benieuwd wat het weekend gaat doen.
 
Voor vandaag werd regen verwacht, maar op dit moment zie ik dat het gewoon hard sneeuwt in Tsjechië. Dat is dus al goed nieuws :)
Voor het weekend worden wel wat hogere temperaturen verwacht en zonnig weer.
 

kuurgast

Donateur
Het sneeuw kasteel in Harrachov is helemaal klaar en 26 februari is er een spectaculaire show met Tsjechische ,Poolse en Slowaakse hekwerkgroepen.
Filmpje van het kasteel en een ijsbar in Příchovice okres Jablonec nad Nisou is te zien hier.

Bron:krkonossky.denik.cz + webcam
 

Bijlagen

  • sneeuwkasteel.jpg
    sneeuwkasteel.jpg
    31,3 KB · Bekeken: 7
Ziet er weer fantastisch uit! Het kind komt weer boven bij al die mannen! (En menig vrouw:stout:) Lekker riddertje spelen met een houten zwaard op een heus sneeuwkasteel. En die ijsbar in Prchovice, dat is cool! :top: Mooie kunstwerkjes in de iglo gemaakt zag ik. Als deze er in de crocus nog staat gaan we er een drankje halen. :lekker:
 
Dat het sneeuwkasteel nu al klaar is, had ik dinsdag niet verwacht.
Er moest toen nog wel het een en ander gebeuren.
Maar zo te zien is het prachtig geworden!
 
Ik hoorde dat er een ernstige stroomstoring is (was) ten gevolge van de storm, weet iemand hiervan.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Temperatuurrecords in Zuid, Zuid-West Bohemen en Zuid- Moravië

Vandaag zijn op meerdere plaatsen temperatuur-records opgetekend. In ongeveer 17 weerstations zijn de hoogste temperaturen opgetekend sinds de laatste dertig jaar. In Byňov nabij České Budějovice werd het vandaag 15,4 graden warm. Ook in České Budějovice zelf werd het 14,3 graden, de hoogste temperatuur gemeten sinds 1884. Zelfde 14,3 graden was het warm in Temelín en Dukovany.

idnes.cz
 
Na een aantal dagen ook ´s nachts temperaturen boven nul, is op dit moment de temperatuur weer onder nul ( - 3,5 ) en kunnen de sneeuwkanonnen hun werk weer doen. Er ligt nog steeds sneeuw, maar door de hoge temperaturen van de laatste dagen is er toch wel het een en ander verdwenen.
 
In deze regio is de sneeuw zo goed als verdwenen, vrijwel in 1 dag door de hogere temperatuur en de harde wind.
We zitten overdag (al 3 dagen) heerlijk op ons terras in het zonnetje, ook wel weer eens lekker, vandaag een aangename temperatuur van ca. 18gr.
 
Bovenaan