Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
zmensi.php


De eerste vragen over wintersport komen al binnen terwijl de zomer officieel nog niet geheel afgelopen is.
Vannacht viel de eerste sneeuw van het seizoen 2010/2011 in Boží Dar en Zuid-bohemen.

Bron:e-pocasi.cz+hn.ihned.cz.
 

char

† In Memoriam
HaahAAhAHA,..Uche!!, uche!!... Sorry!!..Dat is 31 jaar geleden!!..

Niet normaal dus!!.. Bedankt voor de informatie, Cor!!..:lmfao:...

Char.
 
Beste,
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersportvakantie in Tjechie, meer bepaald in Vitkovice (16 km van Splindleruv Mlyn. Weet iemand hoe het zit met de sneeuwzekerheid in de laatste week van december? We hebben namelijk een vakantie geboekt tussen kerst en nieuw.

Alvast bedankt
 
Bedankt voor de link. Dan is het echt duimen drukken. :slik: Zou echt een flinke domper zijn. Wordt er ook nergens gewerkt met sneeuwkanonnen of zo?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daarvoor moet het eerst genoeg vriezen anders heeft dit geen zin. Maar dat doet men inderdaad als er sneeuwgebrek is maar wel vorst.
 
weer amateurs

Ben zeer benieuwd waneer hier de weeramteurs weer beginnen ?:top: daar moet je het toch van hebben...of niet Alien:)
 
Alien is sinds 5 maart niet meer op dit forum geweest.

Tja, het clubje wordt kleiner en kleiner:zwijg:
 
Ik mis zijn leuke weervoorspellingen en de daarbij behorende uitgebreide leerzame uitleg ook. :snotter:
 
Dan maak je borst maar nat/ uhh beter gezegd pak hem maar goed in , de weermannen voorspellen een hele hele koude winter, met in januari temperaturen van -30......

Ik blijf geloven en hopen dat men het zoals meestal niet bij het rechte eind heeft en gelukkig heeft Alien dat wel.
 
Laat Alien dan alsjeblieft een zachte winter voorspellen. Ik ben afgelopen winter al een stel planten verloren aan de vorst en toen was het "slechts" -28. Ik vrees voor mijn rozen.
 

kuurgast

Donateur
Jacht voorspelling voor de komende winter ,extreem koud?

Een klimatoloog in Polen waarschuwt dat Europa de koudste winter van het millennium staat te wachten.
De meningen van de jagers-verenigingen in Tsjechië zijn wisselend.In Zlín verwachten ze ook een strenge winter want het wild dat gevangen wordt heeft genoeg onderhuids vet waarmee ze een strenge winter kunnen overleven ,dit vet is veel dikker dan de afgelopen jaren.Andere verenigingen wachten op november om daarover een voorspelling te doen aan de hand van het vetpercentage van de hazen.

Bron:novinky.cz.
 
?? -30??:shock:

Zijn er nog bijzondere maatregelen die jullie in en om jullie (Tsjechische) huis treffen ivm zulke strenge vorst?

Buitenkranen aftappen en de verwarming niet onder de 6 graden laten komen kan ik zelf nog wel bedenken:stout:, maar veel verder kom ik niet...

Hellup!
 

Vodnik

† In Memoriam
toilet tegen een buitenmuur?
Flinke scheut antivries (Hema-auto artikelen in stortbank en pot.
Ook in afvoerputjes en gootstenen.
 
Bovenaan