Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kuurgast, wat ben jij allert!!! :D
Ik was benieuwd of er iemand zou zijn die het op zou vallen en nu al geef jij reactie! :top: Nee, helaas ik was het niet maar had het zomaar kunnen zijn inderdaad. :ja: Een paar weken geleden hebben we deze prachtige route namelijk nog gelopen, zou willen dat dat vandaag ook zo was.

Zlate Navrsi 15.jpg

Zlate Navrsi 20.jpg

Zlate Navrsi 22.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
In Harrachov wordt deze dagen opnieuw een sneeuwkasteel gebouwd. Het HRAD HARRACHŠTEJN moet tegen begin februari klaar zijn. Het volledige programma wordt later op de website vermeld.

harrachov.cz

hrad2011-01.jpg
 

kuurgast

Donateur
Het sneeuwkasteel is veel groter dan die van vorig jaar en wordt op een andere manier gebouwd. Vorig jaar zijn ze vanaf onderen begonnen en dit jaar zijn eerst met de hogere delen gebouwd en dan naar beneden afbouwen. Dat komt omdat ze met geperste blokken werken en vorig jaar meer met verse sneeuw wat langer duurde met verwerken. Iedere dag van 7:30 tot 15:30uur wordt er gewerkt aan het kasteel.
Op idnes.cz zijn meerdere foto's te zien.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechië in februari alleen wit in de bergen

Het Tsjechische Hydrometeorologisch Instituut heeft zijn verwachtingen voor de maand februari gepubliceerd. Men kan niet alles hebben zo te zien. Men verwacht dat alleen de hogere bergen wit zullen zijn gedurende de volledige maand. De dagtemperaturen zullen immers overal positief zijn.

In de bergen zal het s'nachts wel vriezen zodat men zelf voor de nodige "aanvulsneeuw" kan zorgen.

Het reizen en zich verplaatsen zal dus geen groot probleem vormen en skieen zal dus ook wel lukken. Dit week-end worden trouwens reeds temperaturen tot +7° verwacht.

idnes.cz
 
Anders gewoon lekker hoog gaan zitten Plank, daar ligt dan vast nog sneeuw genoeg!:D
En vaker beter weer, zoals vandaag:
onder de (inversie-) wolken ziet het er zo uit
kamenec_2011-1feb.jpg
en erboven zo: ;)
vrbata1 feb.jpg
Mooi om en duidelijk te zien hoe laag het wolkendek weer ligt vandaag.
 
Nou ik geloof dat ik nog maar niets plan in de voorjaarsvakantie. Eerst maar afwachten of er dan nog sneeuw ligt...
 
We zijn gisteren naar Harrachov geweest en hebben het sneeuwkasteel bezocht, leuk, mooi, groots, prachtig.
Tot onze verbazing mocht je er gewoon in.
 

Bijlagen

  • huis 2010 026.jpg
    huis 2010 026.jpg
    63,3 KB · Bekeken: 4
  • huis 2010 035.jpg
    huis 2010 035.jpg
    68,9 KB · Bekeken: 4
Voor sommigen zijn er ook andere belangen.

Bij mij moet er een gastank geplaatst gaan worden en daarvoor moet de vorst uit de grond zijn. Dus voor mij kan het niet warm genoeg worden de komende weken :ja:
 

char

† In Memoriam
Martin, ik wil niet lullig doen en het is geen persoonlijke aanval... maar gastanken plaatsen is geen wintersport...(althans,..niet officieel!!..)

Char.
 
Ben niet goed in wintersport, kan zelfs niet eens goed skiën :-)

Aannemer en projectant gaan erover.
Tank wordt pas geplaatst als de vorst echt uit de grond is, dus laat de lente maar komen...
 
Je zult er veel plezier van hebben Feertje!

Ik krijg de indruk dat er dit jaar toch minder sneeuw is gevallen. In ieder geval bij ons wel. Dus misschien ook niet zo'n lange winter!
 
Ik krijg de indruk dat er dit jaar toch minder sneeuw is gevallen. In ieder geval bij ons wel. Dus misschien ook niet zo'n lange winter!

Nou, dat is dan plaatselijk!
Hier is genoeg gevallen en ik denk zelfs meer als de laatste paar jaar!
Ook nu ligt er nog genoeg en wordt er voor vanmiddag weer nieuwe sneeuw voorspelt!
En de winter is nog niet voorbij, er kan nog zat vallen!
 
Bovenaan