Wielersport

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Geen WK wegwedstrijd voor Kreuziger.
Tsjechie zal het komende zondag in de wegwedstrijd bij het WK wielrennen in Kopenhagen moeten stellen zonder Roman Kreuziger. De 25-jarige Astana-renner heeft nog te veel last van de polsblessure, die hij tijdens de afgelopen Tour de France opliep.
Zdenek Stybar, de wereldkampioen veldrijden, opent zijn seizoen zaterdag in een veldrit in Stribro in Tsjechie.
Stribro is de geboorteplaats van Stybar en de wedstrijd (Toi Toi Cup) wordt georganiseerd door zijn vader.. Het lijkt Stybar gepast z'n debuut in de wereldkampioenentrui voor eigen volk te maken.
Laten we hopen dat het veldrit seizoen voor de Tsjechen meer prestaties oplevert dan het afgelopen seizoen van wegstrijden, want die zijn niet opvallend geweest.
 

kuurgast

Donateur
Sablikova gaat eind deze maand van start op het Wereldkampioenschap Wielrennen in Kopenhagen. Bekend is dat zij Tsjechisch kampioene tijdrijden is, maar nu zal ze ook meedoen aan de wegkampioenschappen.
Zouden er op deze onderdelen ook Olympische aspiraties zijn
Speed skater champion Sáblíková fails to qualify for London Olympics in cycling
Die aspiraties waren er zeker maar ze moest 8ste worden om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Londen,. Helaas voor haar werd ze 28ste en gaat Londen voor haar niet door.
Bron:radio.cz/en/.
 

Ad Verschoor

Donateur
Thuiswedstrijden voor Zdenek Stybar.
Zondag gaat de start plaatsvinden van de wereldbeker veldrijden seizoen 2011-2012. De eerste wedstrijd vindt plaats in Plzen, terwijl volgende week gereden zal worden in Tabor. Direct dus twee thuiswedstrijden voor Stibar.
In het persbericht staat het gehele deelnemersveld voor zondag genoemd en totaal doen er 11 Tsjechen mee. Zie het persbericht.
 

Ad Verschoor

Donateur
"Een B-cross is beter georganiseerd dan deze wedstrijd".
Niet de overwinning van Sven Nys in een wereldbekerwedstrijd was gisteren voorwerp van gesprek, maar de chaotische start in Tsjechie. Belgisch kampioen Niels Albert werd samen met enkele andere renners gehinderd door een cameraman, maar de jury legde de wedstrijd niet stil. Zie hier het uitvoerig krantenbericht over dit incident.
 
WB veldrijden: Pauwels klopt Stybar in sprint, Boom zevende

Kevin Pauwels heeft in Heusden-Zolder de zesde wereldbekerveldrit van het seizoen op zijn naam gebracht. De Belg troefde in sprint de Tsjech Zdenek Stybar af en verdrong tevens zijn landgenoot Sven Nys van de eerste plek in het klassement.

Nys moest zich na een val tevreden stellen met de derde plaats. Lars Boom, die enige tijd tot de kopgroep behoorde, kwam als zevende over de finish. Thijs van Amerongen werd vijftiende en Gerben de Knegt achttiende.

sportdome.nl
 
Albert oppermachtig in Azencross

De Belgische veldrijder Niels Albert heeft vandaag de Azencross in Loenhout gewonnen. De prestigieuze wedstrijd telde mee in de strijd om de Gazet van Antwerpen Trofee.

Op enige afstand sprintte de Tsjechische wereldkampioen Zdenek Stybar naar de tweede plaats voor de Belg Sven Nys.

De Nederlander Lars Boom, die halfweg even mee op kop reed met Albert, finishte als negende. Kevin Pauwels, de leider in het GvA-klassement, kwam meteen na de start ten val. De Belg reed een knappe inhaalrace en werd uiteindelijk nog zesde, genoeg om de koppositie te behouden.

de Volkskrant
 

Ad Verschoor

Donateur
Stybar: "Graag naar Olympische Spelen".
Stybar wil mee gaan doen aan de wegwedstrijd op 1 augustus 2012. Hij vormt dan een ploeg samen met Roman Kreuziger en Frantisek Rabon. Zie hier het persbericht.

1318572791STYBARZdenek2011-2.jpg
 

Ad Verschoor

Donateur
Veldrijder Stybar voor 6e keer Tsjechisch kampioen,
110129_134533_veldrijdenlogo.jpg


Zdenek Stybar is voor de zesde keer op rij de beste veldrijder van Tsjechie. Op de eindstreep had hij een grote voorsprong op de concurrentie. Tweede werd Radomir Simunek en derde Karel Hnik.
Mocht Stybar erin slagen om ook volgend jaar de titel te veroveren, dan evenaart hij een Tsjechisch record. Radomir Simunek senior won in het verleden de titel zeven keer.
 
Geen klassiekers voor Stybar

geen-klassiekers-voor-stybar-id2493362-460x0.jpg


Zdenek Stybar (Omega Pharma-Quick-Step) neemt dit jaar niet deel aan voorjaarsklassiekers, verklaarde de Tsjech in een interview met Wielerflits.nl.
"Ooit wel, maar ik moet eerst in kleinere wedstrijden nog veel leren."
Na het crossseizoen neemt Stybar een paar weken vakantie voor hij aan zijn wegtraining begint. Hij hoopt dit jaar als grote ronde wel de Vuelta af te werken.

Gazet van Antwerpen
 

Ad Verschoor

Donateur
Komend weekend het WK veldrijden in Kocksijde.
Vandaag heeft de Tsjechische bondscoach zijn selectie bekend gemaakt voor het WK-veldrijden komend weekend in Kocksijde (Belgie). Stybar verdedigt er zijn wereldtitel. Bij de vrouwen is Marianne Vos de grote favoriete.
Zie hier het persbericht met de volledige Tsjechische selectie.
 

Ad Verschoor

Donateur
WK veldrijden 2015 in Tabor.
De internationale wielerunie UCI heeft de organisatie van het wereldkampioenschap veldrijden in 2015 toegekend aan Tabor. Het wordt het 3e WK in Tsjechie in 15 jaar tijd, na 2001 toen Erwin Vervecken won en 2010, met de eerste wereldtitel van Zdenek Stybar. Tabor haalde de nominatie binnen ten koste van het Nederlandse Hoogerheide.
 
Stybar: "Ik had een verschrikkelijk slechte dag"

371stybar.jpg


Zdenek Stybar kan terugkijken op een teleurstellend verlopen WK Veldrijden. De titelverdediger kwam in Koksijde niet in de buurt van het podium en moest genoegen nemen met een dertiende plaats. "Ik had een verschrikkelijk slechte dag," reageerde hij na afloop.

Een nieuwe wereldtitel zat er voor de Tsjech niet in. "Bij het opwarmen op de rollers merkte ik al dat ik me niet goed voelde. Misschien is het wel omdat ik gisteravond geveld werd door een kleine griep. Toen Albert in het begin van de koers wegreed wist ik dat hij een taaie klant ging worden, hij houdt van dit soort parcoursen. Ik probeerde hem bij de houden, maar mijn benen reageerden niet zoals gewoonlijk."

Zijn optreden in Koksijde was misschien zijn voorlopig laatste WK. "Ik weet niet hoe mijn toekomst in het veldrijden eruit gaat zien. Ik wil nu herstellen en me op mijn wegseizoen richten. Ik heb nog een hoop wedstrijden voor mij liggen en wil herstellen van dit eerste gedeelte, dat was een beetje dof."

wielerflits.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Roman Kreuziger laat zich weer zien.
Het seizoen is nog maar net begonnen en Kreuziger laat zich weer zien. Op dit moment neemt hij deel aan de etappekoers Tirreni - Adriatico in Italie. Zowel zaterdag als zondag eindigde hij in de bergetappes op de 2e plaats.
In het algemeen klassement staat hij eveneens op plaats 2 op 5 seconden van de leider de Amerikaan Chris Horner.

2323.jpg

Roman Kreuziger
 

Ad Verschoor

Donateur
Zdenek Stybar boekt eerste overwinning op de weg.

Hij deed dit in de Vierdaagse van Duinkerken. De Tsjech van Omega Pharma Quick Step kwam in de 4e etappe van Gravelines naar de Kasselberg solo aan.
De Fransman Jimmy Engoulvent blijft in het bezit van de leiderstrui.
 

Ad Verschoor

Donateur
Roman Kreuziger komt in vorm.
Vorig seizoen werden minder goede resultaten geboekt dan het jaar ervoor.
Na de goede resultaten in Tirreno-Adriatico bezet Kreuziger na 7 etappes de 2e plaats in de algemene rangschikking van de Ronde van Zwitserland op 50 seconden van de nummer 1 de Portugees Rui Costa en nog voor Robert Gesink, die na de tijdrit van vandaag op de 3e plaats is gekomen.

CLASSEMENT GENERAL 7

VENDREDI 15 JUIN 2012

Pl Dos Nom Prénom Eq. Nat Temps Ecart Pl Dos Nom Prénom Eq. Nat Temps Ecart
1 122 FARIA DA COSTA Rui Alberto MOV POR 26h10'55" 00"
2 48 KREUZIGER Roman AST CZE 26h11'45" 50"
3 131 GESINK Robert RAB NED 26h11'50" 55"
4 121 VALVERDE Alejandro MOV ESP 26h11'59" 01'04"
5 98 SCHLECK Frank RNT LUX ' ' ' '
6 51 DANIELSON Tom GRM USA 26h12'07" 01'12"
7 1 LEIPHEIMER Levi OPQ USA 26h12'10" 01'15"
8 13 GUSEV Vladimir KAT RUS 26h12'12" 01'17"
9 33 LÖVKVIST Thomas SKY SWE 26h12'17" 01'22"
10 133 KRUIJSWIJK Steven RAB NED 26h12'22" 01'27"
11 92 FUGLSANG Jakob RNT DEN 26h12'29" 01'34"
12 114 NIEVE Mikel EUS ESP 26h12'31" 01'36"
13 43 KANGERT Tanel AST EST 26h12'35" 01'40"
14 165 PINOT Thibaut FDJ FRA 26h12'37" 01'42"
15 158 ROCHE Nicolas ALM IRL 26h12'47" 01'52"
 

kuurgast

Donateur
Tour de Feminin - O cenu Českého Švýcarska/de prijs van Boheems Zwitserland.
Deze dagen is er een damestour over de weg met naast de Tsjechische ook veel Nederlandse deelneemsters.
II. etappe 6. 7. 2012 silnice/weg 99,7 km. Start:10:20uur. Jiříkov - Jiříkov.
IV. etappe 7. 7. 2012 silnice/weg 97,4 km. Start:15:50uur. Rumburk - Rumburk.
V. etappe 8. 7. 2012 silnice/weg 98,4 km. Start:9:50uur. Varnsdorf - Krásná Lípa.
Website:tourdefeminin.com.
 
Bovenaan