Wegenvignet 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nee die zaten niet op de snelweg omdat we daar niet wilden rijden zonder vignet, dus namen we een andere doorgaande weg. De andere keren hebben we het vignet direct bij de grens gekocht, maar deze keer schoten we er voorbij voordat we het wisten. We kwamen via Dresden en waren daar 3 jaar niet geweest en volgens ons was het nu veranderd want eerst was er de grens met daar een houten hokje met een loket voor de vignetten. Waarschijnlijk is het verkooppunt nu iets verder van de weg af, we zagen wel een restaurant bij de grens dus misschien was het daar. Weet iemand hoe dat precies zit, handig om te weten voor de volgende keer.
 
Volgens mij hoef je het maar 1 keer te vragen;)

Nou, ik neem mijn woorden terug hoor. Gisteren Tsjechië in gereden en vlak over de grens ook bij de grotere tankstations geen vignet te krijgen. Op zoek naar een tankstation waar deze wel te krijgen was met ogen op steeltjes :shock:alle politiewagens in de gaten gehouden maar gelukkig kwamen wij er geen een tegen
 
het tankstation dresdner thor verkopen ze ook vignetten
Daar was ik het dus vergeten om naar een vignet te vragen. :fool: We stoppen daar altijd omdat een van Auk's knuffeltjes daar vandaan komt. We stoppen dus altijd bij zijn "ouderlijk huis". ;) Maar als je dus van Dresden de snelweg naar Usti neemt, staat 5 km voor de grens een huisje op de P-plaats waar ze vignetten verkopen en redelijke prijzen vragen. Bij de afrit staat een bord "Vignetti".
 
Wegenvignet

Ik ben gehandicapt en woon in Tsjechie.
Sinds 4 maanden ben ik in het bezit van een ZTP pas.
Hierdoor hoef ik geen wegenvignet te kopen.
Een weetje voor mensen zoals ik.
 
Wat is een ZTP pas? Ik vraag dit omdat wij vanwege de beperking van onze zoon in het bezit zijn van GPK.

Wellicht ten overvloede, wij zijn als toerist in Tsjechië aanwezig. Kunnen wij nog op basis van die GPK van voordeeltjes "genieten"?
 
Beste Franky,

Helaas zitten er geen voordeeltjes aan een GPK.
Een ZTP pas is alleen voor mensen die in Tsjechie wonen.
Deze pas is geeft voordeeltjes, qua bus en teinvervoer.
 

kuurgast

Donateur
Prodejní místa - dálničních kupónů.

Lijst met overzicht van pompen etc waar het vignet te koop is staat op sfdi.cz/.
Als je kijkt bij Otrokovice dan zie je diverse vestigingen van BARUM en in Praha de INTERSPAR ,KAUFLAND ,AUTOTURIST ,GLOBUS en TESCO vestigingen in het land. Weet iemand of dat dan zaken zijn waar ze ook verkocht worden?
 
Bovenaan