Wegenvignet 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bij de meeste grenzen is het een combinatie van wisselkantoortje /vignetten verkoop .
Deze zijn gewoon 24u per dag open .:top:

Anders kan je ze ook nog kopen bij de benzinestations bij de grens .:ja:
 
In België kunnen wij eveneens geen vignet kopen, de laatste keren kochten wij een vignet in een shop van een tankstation in Duitsland tegen de Tsjechische grens.
 
Ik heb op google maps al goed zitten kijken, de grenspost ligt eigenlijk best ver in duitsland nog.
tussen dresden en de echte grens in zeg maar.
ik ga in de buurt van dresden elk benzine station proberen en anders hopen dat ik optijd van de weg af ga bij de grens, dan koop ik het vignet daar wel.

Ik vind het trouwens echt onbegrijpelijk dat de ANWB geen vignetten voor tsjechie verkoopt.
waarom wel voor die 2 andere landen?

Tsjechie is een vakantieland, een wintersport land, en er gaan best veel mensen tussendoor even naar tsjechie.
bijvoorbeeld voor de cross in nova paka.

nja er zal wel een rede voor zijn hoop ik dan maar..
 
Tuurlijk,

Ik ga voor het eerst naar Tsjechie, ik ga voor het eerst zonder mijn ouders naar het buitenland samen met mijn vriendin.
Ik ga voor het eerst zelf zoon lange afstand rijden.
Ik studeer nog dus ik heb niet zoveel geld.

Ik ga dan echt niet zwartrijden hoorXD
Lijkt me niet echt een goed plan..
En eigenlijk vind ik zoon stickertje wel leuk:) geinig souvenirtje toch?:P
 

char

† In Memoriam
Ik vind het trouwens echt onbegrijpelijk dat de ANWB geen vignetten voor tsjechie verkoopt.
waarom wel voor die 2 andere landen?



nja er zal wel een rede voor zijn hoop ik dan maar..


Tsjechische vignetten, bijvb. die voor een maand, gaan in op de dag van verkoop. Ze moeten, net als een treinkaartje, op die dag geknipt worden.

Die kun je dus maar beter niet 3 weken van te voren bij de ANWB kopen.

Char.
 
Maar bij de duitse wegenwacht ADAC.
kan je een bepaalde datum in typen en dan krijg je hem thuis bezorgd.
dus het kan wel.
Dan is ie vanaf de datum die jij invult geldig.

dus het lijkt me goed te doen voor de ANWB.
 
Tsjechische vignetten, bijvb. die voor een maand, gaan in op de dag van verkoop. Ze moeten, net als een treinkaartje, op die dag geknipt worden.

Die kun je dus maar beter niet 3 weken van te voren bij de ANWB kopen.

Char.
Oostenrijkse vignetten kopen wij in België, het speelt geen rol wanneer je ze gaat halen de gaatjes worden geknipt op de datum die jij zelf aangeeft.

Zou het niet aan Tsjechië zelf liggen dat er hier geen vignetten te krijgen zijn?
 
Elwin, doe nu niet zo zenuwachtig en koop een vignet voor tien dagen gewoon bij de eerste benzinepomp over der Duits Tsjechische grens.
 
Hallo,
Zou het kunnen zijn dat er in een verhuurwagen al een autovignet is inbegrepen?? Of moeten we ook zelf een vignet kopen.
 
Waarschijnlijk in September naar Tsjechië (omgeving Trutnov). Ik weet dat ik in die regio geen vignet nodig ben, maar neem het zekere voor het onzekere. Mijn bedoeling is om via de BAB13/BAB15 te hobbelen over de A18 en zo via de A4 en DK3 / DK5 naar Trutnov te gaan. Weet één van jullie ook of ik op deze route wegenvignetten van Tsjechië te verkrijgen zijn? Ik koop hem liever voor/op de grens dan ik apart naar het postkantoor moet.
 
Dat begrijp ik, maar zijn ze verkrijgbaar in Polen langs de A4? Ik ben namelijk niet van plan om bij elk pomstation te vragen of men ook vignetten verkoopt, begrijp je?
 

kuurgast

Donateur
Čerpací stanice/benzine station.

Ik weet dat ik in die regio geen vignet nodig ben, maar neem het zekere voor het onzekere.....
koop hem liever voor/op de grens dan ik apart naar het postkantoor moet....ben namelijk niet van plan om bij elk pomstation te vragen
Zoals eerder vermeld is het met kronen voordeliger dan met euro's om ze te kopen. Als je toch niet direct nodig hebt kan je hem beter in Tsjechië aanschaffen. Over de verkooppunten is alleen een Tsjechische lijst van postkantoren te vinden hier. Čerpací stanice/benzine stations in de omgeving Trutnov kan je vinden hier. Als je bij google maps "Čerpací stanice" ingeeft kan je overal de benzine stations vinden.
En wbt het vragen ,dat hebben anderen ook moeten doen..je hebt toch vakantie? :stout:
 
Ik ben in mei bij 3 tankstations in Tsjechië geweest voordat ik eindelijk een vignet kon kopen. De twee andere verkochten volgens hen geen vignetten....
 
Bovenaan