Wegenvignet 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Als je rechtstreeks vanuit Nederland daar naar toe gaat heb je geen vignet nodig. Moet je dus niet via Plzen rijden.
 
OK, bedankt voor de informatie.
En als ik vanuit Zelezna eventueel doorreis naar Pavovlice Liberec?
Zo ja, kun je dan in Zelezna een vignet kopen.....of waar kun je dat anders kopen?
 
Geeft toch niets. De info was niet helemaal onjuist.

Gelukkig moeten we nog een grens over. Ik vind het nooit erg om te stoppen, is zo gebeurd. Wij kopen er één per jaar.
 
Hallo,

Ik las ook op de site van de ADAC dat de vignetten bij vestiging van de ADAC te koop zijn. Dus een soort van anwb winkel.
Vergis je niet met ADAC reiswinkels, deze verkopen ze niet.
Vorige week was ik in Oberhausen en had ik een gesprek met een dame van de ADAC hierover. In mijn geval (regio Nijmegen) zit er eentje in Kleef.
Als ik e.e.a. zo lees kan ik dan toch beter op safe gaan en hem daar alvast kopen net voor vertrek. Weet ik zeker dat het goed zit ...toch!

gr. Lico
 
De vignetten worden bij de grens verkocht. Voor zover ik weet heeft een ieder zichzelf respecterend benzine station vignetten klaar liggen.
 

Tabe

† In Memoriam
.....Als ik e.e.a. zo lees kan ik dan toch beter op safe gaan en hem daar alvast kopen net voor vertrek. Weet ik zeker dat het goed zit ...toch!

gr. Lico


Lico, gewoon even van de bahn af bij de grens. Altijd verkrijgbaar daar.
Ben je vermoedelijk goedkoper uit.
 
Hallo Tabe,

ik neem aan dat deze tankstations ook 's nachts open zijn aangezien ik dan de grens passeer. Zal wel anders kan niemand het vignet kopen.:D
Bij de ADAC kost zo'n vignet overigens €14,50 euro voor 1 maand.

http://www.adac-shop.de/tschechien_tschechische_vignette_1_monat,pid,14983,rid,32,produktdetail.html

In Tsjechië rond de €14,- klopt dat?
Ik denk dat ik het vignet voor de eerste keer in Duitsland koop zodat ik niet gelijk 's nachts aan de grens moeilijk hoeft te doen.
Onervaren in Tsjechië


gr Lico
 
Hallo Lico,

De benzinestations zijn gewoon 's nachts open aan de grens. En het is er net zo veilig als in NL, het veiligheidsgevoel is voor iedereen anders dus of je het veilig vindt weet ik niet. Wij hebben er geen problemen mee.

Wij blijven 's nachts wel onder de lampen staan voor het station en gaan niet parkeren op de parkeerplaats, dat doen we in NL ook.
 
Hallo Esther,

het is bij mij niet echt een kwestie van wel of niet een veilig gevoel.
Ik spreek 5 talen (w.o. duits/engels) dus dat is ook niet echt het probleem.
Lijkt mij gewoon makkelijker om in 1 keer door te rijden naar bestemming.

gr. Lico
 
Beste mensen,

Waar kan je vanaf de luchthaven na het oppikken van onze huurauto een 10 daags vignet kopen?
mvg
iceman
 

char

† In Memoriam
Ik mag toch wel aannemen dat er een jaarvignet op de voorruit zit, bij een huurauto??!!....

Wel even kijken of dat kleine strookje, met het kentekennummer, in de auto aanwezig is!!..

Char.
 
Weer een Tolvignet vraag

Sorry dat als eerst, maar ik heb toch weer een vraag over tolvignetten.

Ik ga over minder dan 2 weken naar tsjechie toe en ik ga via dresden richting praag de grens over.
Nou heb ik op google maps gekeken en zie dat er helemaal geen grensbewaking/tankstation of iets dergelijks is bij deze grens.
ik zie wel dat er in duitsland voor de grens nog een prakeerplaats is.
het schijnt dat hier een container achtig gebouwtje staat waar vignetten gekocht kunnen worden.

Weet iemand wat de openings tijden zijn van dit soort verkooppunten?
ik rijd namelijk snachts/sochtends.

als iemand een beter idee heeft over waar ik een vignet kan kopen hoor ik graag natuurlijk!

gr

Elwin
 
Wij rijden altijd dezelfde route Erwin, en meteen na de grens is een tolvignetten verkooppunt. Dus geen probleem.
 
Volgens ons is het 24 uur open, maar het is 2 jaar geleden dat we daar voor het laatst langs kwamen en dat was overdag. Dus met zekerheid kan ik dat niet zeggen. Wij komen daar pas op 22 mei voorbij. Zijn die dingen niet vooraf bij de ANWB te bestellen?
 
Nee helaas niet, waarom weet ik niet.
bij de ADAC kan het dan weer wel maar die bezorgen alleen in duitsland niet in nederland.

triest...
 
Bovenaan