Wat te doen omgeving Liberec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:) Hallo,
Wij gaan voor de derde keer naar Tjechië, maar naar een voor ons nieuw gebied. Onder Liberec, naar het plaatsje Zaskali, bij Hodkovice n. Mohelkou.
Weet iemand van jullie leuke en interessante dingen waar wij naar toe kunnen gaan?
Ik weet al van de glasfabriek in Jablonec, de zoo in Liberec, maar jullie weten mischien meer. Ook mooie wandelroute´s hoor ik graag.
Overigens is mijn jongste zoon gek op stenen zoeken, is er in dit gebied mischien ook een oude steenmijn?
Bedankt alvast!
 
bedankt

Leuk zeg, die reacties, ik begin steeds meer zin in de vakantie te krijgen :clap:
Mijn tjechisch is niks, maar ik heb een aardig beeld gekregen.
Weet iemand misschien zelfs ook of er markten gehouden worden in de buurt?
Maar alvast bedankt voor deze info!
 
Vorig jaar in de grote vakantie naar het aquapark geweest als dagje uit met de kinderen maar het was veel te druk in het zwembad.
Je mocht pas naar binnen als andere mensen er uit gingen zo druk was het.zelfs met deze methode was het nog veel te druk binnen.
Alles wat om het aqua gedeelte heen zat was echter wel goed te doen.
Zelf zaten wij in de omgeving van Ceska kamenice alwaar het zeer mooi was.
 
hallo allemaal, wij zijn informatie aan het zoeken over de omgeving Liberec/Jablonec, we zijn daar bezig met een pension/camping. Dus alles is welkom! scholen, toerisme/zomer winter, makelaars enz enz.
groetjes odette:D
 
Hallo Rob en Odette,
Welkom op dit forum. Wat een spannend plan om een camping of pension te willen beginnen. Weet wel dat er al heel veel mensen met dit soort plannen rondlopen.
Wij wonen in Didam en hebben een vakantiehuis vlak onder het Reuzengebergte. Er zijn veel websites over deze streek. O.a. deze over het Reuzengebergte. Ook op onze site staan veel websites met toeristische informatie. Verder is dit forum natuurlijk een enorme bron van informatie. Dus hier zit je zeker goed. Mocht je meer willen weten, dan kun je ook via een pm een persoonlijk berichtje sturen.:top:
Groeten,
Rob
 
Punkenstein, Het is waar dat we zo de andere geen deelgenoot maken van onze verhalen. Maar de gedachte er achter was dat het misschien niet voor iedereen aantrekkelijk is of er al of niet vier buurtwinkels zijn.

Chinto
 
Ik denk nou juist dat dergelijke zaken het voor veel mensen zo aantrekkelijk maakt om naar Tsjechië te gaan. Voor veel Nederlanders zijn bijvoorbeeld die kleine buurtwinkeltjes, samen met een hoop dingen die daar nog wel, maar in Nederland niet meer bestaan, een reis terug in de tijd, een weemoedig en tegelijk aangenaam, vertrouwd en gezellig gevoel. Dus ik denk dat je daar niet genoeg op het forum over kunt schrijven. ;)
 
Zijn jullie niet bang dat het toerisme achteruit gaat in tsjechie. Immers is het een feit dat in praag, steeds minder mensen uit amerika, canada en andere contineten komen in vergelijking tot 5-10 jaar gelden, nu zijn het vooral mensen uit romenie, polen, oekrainie, slovenie..
Momenteel is cz erg in trek bij nederlanders, en ik denk dat je daar nu wel druk mee kan zijn.
Maar denken jullie niet dat wij er op een gegeven moment ook op ''uitgekeken'' zijn??
Net als we nu op spanje en turkije uitgegeken zijn.
Want de prijzen stijgen snel,en de lage prijs is voor veel mensen de rede om naar cz te gaan, tevens komt er toch ook de euro?
ik denk wel dat je er kan overleven maar dan moet je echt iets speciaals hebben in de vorm van een ongekende hoge service en representativiteit in vergelijking met de rest.
Hoe gaan jullie het aanpakken?
 
hoi cornelis,
bedankt voor je reactie.
ik denk niet dat het terug gaat lopen wat het toerisme betreft.
juist bij de nederlanders niet, en daar doelen we toch grotendeels op.
wij komen nu 4 jaar in tjechie, zomervakantie + wintersport en wat wij zien in die 4 jaar is dat het wintersport gebeuren steeds drukker wordt.
ik denk dat het in de zomer niet zo,n vaart loopt, dat zal een beetje hetzelfde blijven.
bij ons staat alles nog in de kinderschoenen, we willen eerst heel veel informatie bij elkaar verzamelen enhet wil niet zeggen dat we het ook daadwerkelijk gaan doen.
wat wij belangerijk vinden, zijn onze 2 kinderen, die staan voorop,
voor hen moet alles goed geregeld zijn.(ze zijn 15 en 7 jaar)
en ten tweede of het haalbaar is.
dus hoe wij het gaan aanpakken , weten we nog niet, eerst informatie verzamelen.
en in ons geval gaat het om een overname van een bestaande camping die uitgebreid kan worden.
groeten, odette
 
is er in de buurt van librec mooie natuur want ik had er een vakantiehuisje gevonden wat er ongeveer 16 km vanaf lag,
kan je er mooi wandelen bijvoorbeeld want dat doen we altijd.
 
Bovenaan