Wat te doen omgeving Liberec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De berg Jested is ook een leuke belevenis. Vooral op een mooie dag is het leuk omdat er dan ook vaak mensen aan het zweefvliegen en paragliden zijn. Je loopt dan boven de vliegtuigen. Bovendien is het uitzicht erg mooi en kan je ook nog met een kabelbaan naar boven.
Verder heeft Liberec een mooi centrum waar ook nog eens een behoorlijk winkelcentrum is. Ook altijd aardig om eens te doen omdat je al doende ook het mooie centrum ziet.
In de omgeving tref je verder ook behoorlijk wat glas aan (bijvoorbeeld in Jablonec) terwijl de omgeving richting Reuzengebergte ook erg mooi is (mooie route die door het Reuzengebergte loopt).
Tenslotte zit je ook dicht bij Cesky Raj (Boheems paradijs). Dit gebied is buitengewoon mooi en dus eigenlijk een must om te bezoeken (bijvoorbeeld bij Hruba Skala).
 
Wij willen graag op vakantie naar Tsjechië. Een keer wat anders dan Turkije of Tenerife.
We willen graag naar Janov, dat ligt vlakbij Liberec? Heeft iemand nog leuke suggesties? We willen wel een leuke "doe" vakantie.
 
Ja, en die zijn zeer de moeite waard, ben er geweest. Erg mooi met een ondergronds meer en grote stalagmieten en stalagtieten. En mooie gesteentes in de hele omgeving, te zien in musea en verkooppuntjes.
 
Vasek, ik heb de site gezien en het was super. bedankt, ik ga er zeker heen in februari.
en Athur ook bedankt, we waren al wel vaker in die buurt geweest en nooit die grot gezien. dus dat kan dan mooi in die vakantie...
 
Om te beginnen is een tripje naar de Jested (de toren), liefst bij avond, een echte must. Verder heeft Liberec een dierentuin en een echt leuk museum. Het gaat om jeugd, dus een bezoekje aan een geweldige wijnkelder zal ik maar even overslaan. Verder vind ik het treinreisje van Liberec naar Tanvald en terug erg leuk. Je kunt ook nog overstappen naar een treintje naar Harrachov of een combinatie maken met een wandeling om bij een ander stationnetje uit te komen.
Misschien kom ik nog op meer tips, maar voorlopig is het dat. O ja, ik heb me ook erg verbaasd en geamuseerd met het boodschappen doen bij de Hypernova met ongeveer 35 kassa's.
 

G

Berichten van gasten...
In liberec is ook een heel leuk binnenzwembad.
Centrum Babylon (wel westerse entreeprijs).
grin.gif

Verder nog een botanische tuin en een zoo.
Winkelen is ook leuk.
Kijk eens op: stad Liberec (ook in engels en duits, links bovenaan de website)
 
wij hebben een reis gereserveerd voor 14 dagen naar liberic als dorp korenov kan iemand ons tips geven wat we zeker moeten bezichtigen het is voor ons de eerste keer naar tsjechie.
groetjes moederke
 
liberec is mooi, dierentuin met witte tijgers, de hokken werden afgelopen zomer verplaatst, mooie markt en winkelstraat, omgeving ook mooi, maar het valt mij wel op dat het vaak eind van de middag gaat regenen. bij het stadhuis is het een komen en gaan van trouwlustigen!! voor meer info andries.

en vergeet de rotsen van prachov niet
 
Bovenaan