Wat is moeilijk verkrijgbaar/wat mis je in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat is moeilijk verkrijgbaar in Tsjechië?

Wanneer je in het buitenland gaat wonen zijn er altijd artikelen die je gaat missen. Voor mijn zwager nemen we altijd Drop, Hollandse kaas en Senseo koffie mee. (Het apparaat heeft hij uit Nederland meegenomen). Zijn er nog meer/andere dingen die jullie missen na het vertrek naar Tsjechië?
Dat kunnen natuurlijk artikelen zijn die je persoonlijk wilt gebruiken maar ik kan me ook voorstellen dat je zakelijk in bijvoorbeeld je Pension of Camping dingen mist.
 

Vodnik

† In Memoriam
Stroopwafels? In praag, vers gebkken in een kram op Na Prikope (dicht bij Mustek) Echte goudse stroopwafels! (De bakker spreekt overigens beperkt tsjechisch maar in het nederlands lukt het wel)
 
Uhhhh, erg aardig, maar da's heen en weer zo'n 300 km rijden vanwaar
jullie vertoeven :-) Zo erg is mijn honger naar drop nu ook weer niet :-)
Maar erg bedankt voor het aanbod! :-)
 
Sink, Pindakaas, NL Kaas en drop zijn in de grotere supermarkten wel te vinden. Pindakaas staat bij de Tesco bij de natuurvoeding. Bij de Lidl hebben ze Gouda kaas, dus weer een pluspuntje voor Tsjechië!:fluit:

Ik woon er niet, maar ben er wel vaak. Voor mij is een nadeel dat de economie te hard gaat en dat je daardoor steeds meer mensen ontmoet die het financieel niet bij kunnen benen en soms zelfs aan lager wal raken, of noodgedwongen bij hun kinderen moeten wonen.
 
Wanneer je in het buitenland gaat wonen zijn er altijd artikelen die je gaat missen. Voor mijn zwager nemen we altijd Drop, Hollandse kaas en Senseo koffie mee. (Het apparaat heeft hij uit Nederland meegenomen). Zijn er nog meer/andere dingen die jullie missen na het vertrek naar Tsjechië?
Dat kunnen natuurlijk artikelen zijn die je persoonlijk wilt gebruiken maar ik kan me ook voorstellen dat je zakelijk in bijvoorbeeld je Pension of Camping dingen mist.

Ik was dus eigenlijk een nieuwe topic begonnen. Waarom? Omdat ik eigenlijk niet wil weten wat je meeneemt wanneer je op vakantie gaat. Maar wanneer je je er definitief hebt gevestigd. Denk dan ook eens aan groente, aardappelen, fruit en andere zaken.
Stel je eens voor dat ik iedere twee of drie weken naar CZ reis met een lege bestelwagen. Wat breng ik dan voor jullie mee, dat is mijn vraag.
 
Helemaal mee eens, gelukkig heb ik nu iemand die het voor mij verzameld in Nl dus als ik een keer die kant opga neem ik een auto vol tijdschriften mee terug.
Als ik ze uit heb gaan ze hier weer naar de volgende en dit tot ze echt onleesbaar geworden zijn!
 
Hoi Jan57, je vraagt wat we missen op gebied van groente, aardappelen, fruit en andere zaken. Niets is mijn antwoord. Laatst nog bij de Hypernova gewinkeld. Ik zou echt niet weten wat ik daar zou kunnen missen. Sterker nog, er is zoveel verkrijgbaar dat ik geeneens weet wat ik moet kiezen!:clown:
 
Bovenaan