Wat is moeilijk verkrijgbaar/wat mis je in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Moontje!

Wij zijn zelf al 2x in Telc geweest en de autowielen zitten er nog steeds op. Een stuurslot is altijd wel handig!
In kleine dorpjes heb je minder keuze natuurlijk. Maar in steden is gewoon alles verkrijgbaar.
 
Corrie schreef:
Ja, dat is nu net je fout!!! Waarom zou je nu Hollandse kaas in Tsjechië willen kopen!!!
Eet daar de Tsjechische produkten (en niet die vieze glazige Tsjechische Edamski!!! :tong:) en bewaar de Nederlandse produkten voor in Nederland of hoogstens om ze aan Tsjechen cadeau te doen.
Even goed lezen Corrie :lees: De vraag van dit topic is??? Juist ja:
Wat is moelijk of niet verkrijgbaar in Tsjechie???:D
En dat is dus lekkere echte Hollandse kaas!
 
Corrie schreef:
Ja, dat is nu net je fout!!! Waarom zou je nu Hollandse kaas in Tsjechië willen kopen!!!
Eet daar de Tsjechische produkten (en niet die vieze glazige Tsjechische Edamski!!! :tong:) en bewaar de Nederlandse produkten voor in Nederland of hoogstens om ze aan Tsjechen cadeau te doen.
PuNkEnStEiN schreef:
Ik zeg toch ook niet dat het assortiment hetzelfde is als in Nederland? Ik zeg alleen dat er ook nog wel andere kaas te krijgen is dan "simpele" witte kaasjes. En veel ook. De wat grotere Tsjechische supermarkten hebben véél meer kaas (maar meest andere soorten) in de schappen liggen dan de Nederlandse.
Natuurlijk is er een ruim aanbod van kaas in CZ, dat weet Lien ook wel. Maar als je -zoals ik- houd van lekkere oude, belegen of jong belegen kaas zul je die toch moeten meenemen. Wat is daar fout aan??
We eten graag en vooral Tsjechische producten Corrie, ook kaasjes maar van kaas maken zoals ik het lekker vind (van strempelen tot rijpen) hebben ze in CZ nog geen kaas gegeten..

Ook voor onze Tsjechische dorpsgenoten nemen we altijd een paar stukken uit NL mee. Ze zijn er gek op want is daar niet te krijgen..

Mogen we nu ook geen Pivo meer mee naar Nederland nemen???:snik:

* Gaat achter Punk om achter een grote pul Dvanacka te zitten
 
PuNkEnStEiN schreef:
Welja, grijp me maar weer bij m'n achilleshiel! :kwaad: :snik:

*verdwijnt snikkend in de verte om een biertje te pakken*
:troost: *Lien troost Punk*
Wij hebben hier nog wel een echt Tsjechisch biertje voor je!!:deuk: Of mochten we dat niet meenemen naar Nederland?? Want geen echte kaas meenemen naar Tsjechie, is dan ook geen echt bier meenemen uit Tsjechie??:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
PuNkEnStEiN schreef:
Nou, ik weet niet in welke supermarkt(en) jij geweest bent, maar ze hebben in Tsjechië juist een enorm assortiment aan kazen, varierend van Edammer en Cheddar tot de meest uiteenlopende soorten room- en geitenkaasjes.
Kortom: sorry, maar gewoon negeren deze bewering van Prinses. ;)

Mijn buurman vroeg om "van Houten" cacao, bestaat dat merk nog in Nederland, dan neem ik wat voor hem mee, het is een prachtvent.
 

Tabe

† In Memoriam
Gorrit schreef:
Natuurlijk is er een ruim aanbod van kaas in CZ, dat weet Lien ook wel. Maar als je -zoals ik- houd van lekkere oude, belegen of jong belegen kaas zul je die toch moeten meenemen. Wat is daar fout aan??

Ook wij nemen altijd, naast de koffie van DE, een paar stukken kaas mee naar Tsjechie. Over het algemeen is kaas daar niet te vreten. (uitgezonderd de "Olomouc"). Ook onze Tsjechische vrienden krijgen altijd een stuk en zijn er wat blij mee.

Blijkt dat je een kleinzoon bent van je opa, Gorrit!!!! Kaaseten is je met de paplepel ingegoten, blijkt. Handel je ook in kaas ?;)
 
Gorrit schreef:
.....als je -zoals ik- houd van lekkere oude, belegen of jong belegen kaas zul je die toch moeten meenemen. Wat is daar fout aan??
Alles!!! :kwaad:
Nee hoor, niks fout mee, voor mijn part begin je een Nederlandse winkel in Tsjechië! :D

Lina schreef:
..... geen echte kaas meenemen naar Tsjechie, is dan ook geen echt bier meenemen uit Tsjechie??:deuk:
Gorrit schreef:
Mogen we nu ook geen Pivo meer mee naar Nederland nemen???:snik:
Ho!!! Stop!!! Pivo is geen kaas natuurlijk, dus daar gelden andere regeltjes voor. :lees:

Gorrit schreef:
* Gaat achter Punk om achter een grote pul Dvanacka te zitten
*kijkt achterdochtig over z'n schouder*
 
Lina schreef:
Even goed lezen Corrie :lees: De vraag van dit topic is??? Juist ja:
Wat is moelijk of niet verkrijgbaar in Tsjechie???:D
En dat is dus lekkere echte Hollandse kaas!
Ja Lina, je hebt gelijk!!! :traan: :snik: :fool: Ik zal het nooit meer doen en ik zal voortaan beter opletten!!
 
Ik heb graag drop uit nl en standaard komen daar de nibbits bij voor de uk, de koffiepads want in mijn keuken staat ook een senseo. Nee ik drink geen koffie, ge-erft van mijn ouders die op hunzelf wonen nu. Verder is de kaas ook wel standaard. De passoa haalde ik wel is bij de globus, maar die hebben ze daar ook niet meer, dus die moeten ze de volgende keer ook is mee brengen.
Verder ook de shoarmakruiden worden meegebracht, gyros is toch net iets minder, en de stoofvleeskruiden voor een stukje lekkere runderlapjes.
Ook standaard is een doos frikandellen en een doos kroketten, soms een bamihapje soms een vietn. loempia.
Verder, hmm tsja net waar ik trek in heb.

Dat is mijn lijstje

En pindakaas is hier idd te koop.
Maar toch vraag ik die uit nl, hier gewoon te duur.
 
Vanille Vla is er ook niet te koop,Je doet ene Estertje uit Javornik er een groot plezier mee.
Wat wij uit Tsjechie altijd meenemen:rollen mentos met kaneel smaak.
Wel 50 tegelijk bij grote super in centrum van Liberec.zijn in Nederland nergens te koop.
 
beste mensen,
ik ben inmiddels al lang weer terug in Nederland. Ik heb gewoon helemaal niets meegenomen want ik heb me gewoon aangenaam laten verrassen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ze gewoon alles hebben wat je nodig hebt. Alleen stroop voor op de pannenkoek kon ik niet vinden. Maar dan is er altijd nog jam en suiker.
Ik heb wel de Tsjechische mayo mee naar Holland genomen. Helemaal verliefd geworden op het land, dus gaan we in december weer. Dan met de hele familie, wordt vast weer leuk.
Nogmaals bedankt voor alle reakties
Moniek
 
In principe hoef je inderdaad niets mee te nemen. De winkels in Tsjechie hebben een veel groter aanbod in produkten dan die bij ons.
Alleen die pindakaas... Die bio-pindakaas is niet lekker...:kwaad: Echte pindakaas is van Calvé:) ! Drop is er niet te koop, maar wel erg veel lekkere chocola en toffees... Een ding heb ik erg gemist. Mij lekkere fles Sanex douchegel werd de eerste dag uit de douche gepikt, samen met mijn shampoo. De shampoo was snel weer gekocht, Elséve, maar voor de Sanex kon ik geen goede vervanger vinden. :traan: Jammer, jammer, volgend jaar een extra fles in de auto. Wat trouwens in Tsjechie verkrijgbaar is en in nederland niet is Travelgum, tegen wagenziekte. En het is er nog knettergoedkoop ook.
 
Ik heb helemaal niets meegenomen naar Tsjechië. Als ik de volgende keer ga neem ik wel satèsaus mee, als ik er aan denk en misschien pindakaas. Voor de rest heb ik niets gemist. Ach, wat is missen. Ik heb heerlijk gegeten, soms maakte ik maar wat en zelfs Mazzel nam de benen, maar er was altijd wel iemand die het luste.
 
Ik had meegenomen:
mayonaise
drop
ontbijtkoek
crackers
kaas
unox smeerleverworst
completa
koffie
bierworstjes
knakworstjes
pindakaas
pasta
hagelslag
kauwgom
gehaktballen in blik
macaronimix
tomatenpuree
vloeibare croma
smeltjus
en nog veel meer.... :oeps:
 
Wij nemen altijd mee:

-wokkels
-hagelslag
-winegums
-extra belegen kaas
-drop
-satésaus
-pringles chips( zijn net iets goedkoper in NL)
-shoarmakruiden
-kruidenmix voor macaroni
-kruidenmix voor bami/nasi goreng
-bier( vind ik persoonlijk lekkerder en ik drink maar af en toe een biertje)
-witte wijn(kan in Tsjechie geen lekkere witte wijn vinden)
-brood
-witte puntjes
-pitabroodjes
-balisto
-brinta
-natrena
 
Bovenaan