Wat is moeilijk verkrijgbaar/wat mis je in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat Bijlsma mee neemt uit NL:
- Calve pindakaas
- Bitterballen
- Frikandellen
- Paar normale broden
- Palm bier
- Curry (in cz hebben ze alleen ketchup, geen curry..)
- Zaadjes van bepaalde planten die in CZ verboden zijn (meestal op verzoek van vrienden / kennissen)
 
Wij namen alleen koffiepads mee, omdat er een senseo apparaat stond in het huisje.
Verder nemen we alleen wat te eten/snoepen en drinken mee voor onderweg.
Er is genoeg te eten te vinden in tsjechië, dus we redden ons daar doorgaans prima.
Er zijn niet echt dingen die ik mis, vind het juist wel leuk om eens wat anders dan anders te eten.
 
We gaan 2x per jaar naar NL en als we terugkomen is de auto volgepakt met broodbakmeel, bakmeel, liga s, stroopwafels, zoetigheden voor op brood, kaas, heel veel kaas-oud, jong en alles er tussen in-, boemboes, bami, mihoen, de tsjechische variant smaakt me nog steeds niet. Tassen vol leesboeken en tijdschriften en een klein zakje drop, wat vaak bij de grens al op is.
 
Wij nemen niets mee....
Wij zitten in de buurt van Liberec, genoeg grote winkels (Globus, Hypernova, Interspar) om alles te kopen wat je wilt.
Wij kunnen niet verzinnen wat deze winkels niet hebben t.o.v. de Nederlandse winkels.
Meestal is het assortiment nog groter.
 
Soda (voor schoonmaak) neem ik zelf mee en brandspiritus vraag ik aan mensen die met de auto komen.

Beide produkten nooit kunnen vinden in CZ.

En verder zo ongeveer alles wat de revue al is gepasseerd.
 
Misschien is het al genoemd, maar wij nemen altijd pindasaus mee. Op dit moment is de voorraad weer aardig aangevuld.
Verder hebben wij ook genoeg pannenkoekenmix gehaald, zodat er deze zomer ook een pannenkoekavond kan komen.
 
wat dacht je van oer hollandse HAGELSLAG :lekker: :lekker: :lekker: :lekker:

PS. o oh, blijkt dat ik de helft van de berichten op dit topic gemist heb,
maar toch, een mens kan toch niet leven zonder hagelslag :denk:
 
Het zijn de gewone Nederlandse frikandellen van Beckers in een doos van 20 stuks!
Liggen in de diepvries.
Twee maanden geleden hadden ze zelfs kroketten, helaas de laatste keer niet dus dat was misschien eenmalig.
 
Nu is er al een behoorlijke lijst opgenoemd van producten die wij, Nederlanders, missen in Tsjechie. Zou er nou geen handel zitten om deze producten op de Tsjechische markt te krijgen? Met name voor Pinda/Satehsaus lijkt toch een wereld open te liggen.:lekker:

Trouwens nu wat anders; ik liep van de week een Action-winkel binnen in Nuspeet. Liggen daar de Lentylkies (misschien fout geschreven) te koop. Dit zijn dus de Tsjechische Smarties. Op de verpakking gekeken en inderdaad gemaakt door Nestle in Tsjechie.:denk:
 
Nu is er al een behoorlijke lijst opgenoemd van producten die wij, Nederlanders, missen in Tsjechie. Zou er nou geen handel zitten om deze producten op de Tsjechische markt te krijgen? Met name voor Pinda/Satehsaus lijkt toch een wereld open te liggen.:lekker:

Telkens dat ik een Tsjech mee neem naar NL, en een ze een patatje oorlog voorschotel of een bal gehakt met pindasaus, vinden ze de pindasaus maar helemaal niks..
 
Bovenaan