Waar is dit?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Arie, mochten wij gelijk hebben...( en ik heb heel veel foto's van Most bekeken), dan ben ik nog steeds niet zeker!!..Freddy gaf een aanwijzing, en die kon idd alleen maar op Most slaan...Vandaar mijn vraag over de plaatsnaam.... Maar misschien zijn er nog meer plaatsen waar men kerken of Zameks verplaatst heeft.

Char.

_______________________________________________________
Char. ...ook al weer geschiedenis, op 29-05-2008 (00:06)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Most is het niet.

De plaats ligt in de noordelijke helft van Tsjechië, dus boven de 50° breedtegraad. Het kasteel zou bewaakt worden door twee beren, ik heb er slechts één gezien.
 

char

† In Memoriam
Ik weet 1 ding zeker!!..
Nachod is het niet....

Ik loop me helemaal suf te denken...
Een stadswapen, met 2 beren?...

Ik ben het, ooit, hier tegengekomen....Iets met een Stedenband of zo?..
Eerste letter was een J...

Char.

________________________________________________________
Char. ...beter in mens erger je niet...
 
Zacler?
Ben er nooit geweest, maar dit vanwege het stadswapen met die ene beer erin:

zacler.gif

PS. Ik denk niet dat het goed is, want met Google kom ik nergens in Zacler foto's van een soortgelijk gebouw tegen. :(
 

Freddy2005

† In Memoriam
char schreef:
Nachod is het niet....

Een stadswapen, met 2 beren?...

Eerste letter was een J...
Helemaal juist, Nachod is het niet. Maar wie sprak over een stadswapen met twee beren ? Gelukkig staan er wel twee torens in het stadswapen en de eerste letter is niet een J...
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
:lache: Het is ook niet in Trutnov. Ja Macek, je hebt gelijk, sorry :bloos2:

Maar er schiet me ineens wat te binnen..... Is het Cesky Krumlov ? Ik ben er nooit geweest, heb wel gelezen over het slot en 2 beren maar 100-en van jullie zijn er wel geweest, waarom noemen jullie deze stad dan niet ? Nou ja, dan zal het wel niet. Ik kan het stadswapen niet vinden, het enige plaatje ervan die ik gevonden heb heeft 3 torens en geen 2..... :confused:
 
Bovenaan