Voor de eerste keer met de auto naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

het lijkt me toch sterk dat we in deze tijd niet gewoon kunnen pinnen bij een grens, tankstation toch?
ik moet er anders maar gewoon voor zorgen dat ik 50 euro in kronen bij me heb heel de reis naar tsjechie
dan kan ik gewoon lekker contand betalen.

kan je nou trouwens ook in duitsland voor de grens met CZ een tolvignet kopen?
 
het lijkt me toch sterk dat we in deze tijd niet gewoon kunnen pinnen bij een grens, tankstation toch?
ik moet er anders maar gewoon voor zorgen dat ik 50 euro in kronen bij me heb heel de reis naar tsjechie
dan kan ik gewoon lekker contand betalen.

kan je nou trouwens ook in duitsland voor de grens met CZ een tolvignet kopen?
net over de grens, aan de autobaan en anders bij het eerste tankstation
 
oke, nouja en als k er geen kan vinden dan brengt de politie me maar naar een tolvignet verkooppunt:P

politieagenten zijn dure gidsen!:)

maar bai de wee, als je nog moet boeken, ik heb in bericht 11 gereageerd in de topic op de voorpagina, in de topic "goedkoop hotel in praag", kijk daar eens?
 
politieagenten zijn dure gidsen!:)

maar bai de wee, als je nog moet boeken, ik heb in bericht 11 gereageerd in de topic op de voorpagina, in de topic "goedkoop hotel in praag", kijk daar eens?

sorry, maar we weten al precies waar we heen willen.
Ik heb een kortingsbon namelijk.
die bon heeft geld gekost dus die gaan we wel gebruiken deze keer.
ik weet zeker dat we ooit nog is terug komen naar tsjechie
en ik blijf actief op dit forum want het is leuk en gezellig, maybe als ik dan volgend jaar weer ga:P?
 
Je zou informatie kunnen vragen bij Arie CZ hij heeft een huis in Nova Paka!
Kijk eens voor de route bij "route naar Vrchlabi" je rijdt dan via Dresden, weissenberg,Zittau, Liberec, Jicin dan kom je in Nova Paka.
Wij rijden ook altijd deze route.
 
Als je niet kunt pinnen kun je altijd wel in euro's betalen. De koers zal iets ongunstiger zijn dan bij een bankomat, maar op zulke bedragen zou ik me daar niet druk om maken.
 
Ik kom via Dresden (duitsland) tsjechie binnen, ik wil dan richting Praag blijven rijden en dan voor praag de autobaan af richting Melnik en dan vanaf daar verder naar boven toe richting nova paka dus weer de autobaan op.
Ik doe dit omdat me is aangeraden om praag te vermijden.

?

Is zeker een goede route, ook 's winters.
En krulletje bedoeld hier via Bautsen en Zittau rijden is aan te raden en makkelijker.



Wij hebben ervaring met het rijden over Melnik, zie hier voor bericht 215
 

kuurgast

Donateur
Elwin als je zelf nu eens gaat zoeken op het forum dan had je de diverse route beschrijvingen kunnen lezen en de tips die Gorrit vaker geplaatst heeft over de route bij Zittau.
 
Bovenaan