Voor de eerste keer met de auto naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is zeker een goede route, ook 's winters.

Vanaf Utrecht de A1 of E 30 volgen richting Apeldoorn
*******************************************************************
Deventer A1 of E 30 volgen
*******************************************************************
Hengelo & Oldenzaal A1 of E 30 volgen
*******************************************************************
Osnabruck De E 30 of A 2 volgen Hannover De E 30 of A 2 volgen
*******************************************************************
Magdeburg De E 30 of A 2 volgen (Bij Magdeburg De E 30 of A 2 verlaten)
*******************************************************************
Dan de E 40 of 14 volgen Richting Bernburg Halle Leipzig Dresden
*******************************************************************
Bij Dresden E 40 of 4 volgen Richting Bautzen ( Gorlitz Grens )
Als je navigatie heb niet net voor Dresden afslaan maar gewoon de weg blijven volgen na Bautzen,
de navigatie neem het net voorbij Dresden gewoon over.
*******************************************************************
Bij Bautzen Ost de snelweg verlaten Richting Bautzen via Lobau naar Zittau Grens
*******************************************************************
Dan naar Liberec (Reichenberg) Bij Liberec als maar rechtdoor de 35 Turnov
*******************************************************************
De 35 volgen Turnov Jičin Bij Jičin naar Nova' Paka de 16 volgen
*******************************************************************
 
Hoi Elwin,

Via de route die hierboven word aangegeven is het ongeveer 100 km niet over de snelweg na Bautzen. Maar het is wel een heel stuk korter dan dat je wilde rijden, kijk anders even op Mapy.cz of Google Maps voor een route de wegen zijn over het algemeen goed berijdbaar dus dat moet geen probleem zijn.

Voor de tolwegen kun je kijken op deze site. Ik weet niet wat je van plan bent maar als je alleen naar Nova Paka is het ook mogelijk om de Tolwegen te vermijden.

Voor het Pinnen is het goedkoopst om aan het begin van je vakantie te een bedrag te pinnen dat je nodig denkt te hebben. Doe dit zoals al eerder vermeld in een dorp waar je doorheen rijdt tegenkomt bijv hier.

Fijne Vakantie
 
neej daar heb ik al ervaringen mee in frankrijk.
12 uue rijden op de tolwegen, van de tolweg af leek het op de kaart nog 2 uurtjes maar dat was ook nog eens 10 uur..


hoever ongeveer na de grens bij zittau kan ik een tolvignet kopen?
 
Hoi Elwin,

Via de route die hierboven word aangegeven is het ongeveer 100 km niet over de snelweg na Bautzen. Maar het is wel een heel stuk korter dan dat je wilde rijden, kijk anders even op Mapy.cz of Google Maps voor een route de wegen zijn over het algemeen goed berijdbaar dus dat moet geen probleem zijn.

Voor de tolwegen kun je kijken op deze site. Ik weet niet wat je van plan bent maar als je alleen naar Nova Paka is het ook mogelijk om de Tolwegen te vermijden.

Voor het Pinnen is het goedkoopst om aan het begin van je vakantie te een bedrag te pinnen dat je nodig denkt te hebben. Doe dit zoals al eerder vermeld in een dorp waar je doorheen rijdt tegenkomt bijv hier.

Fijne Vakantie


hoi,

ik ga de route rijden die google maps me aanbeveelt, deze komt eigenlijk 100 procent overeen met wat Ad me vertelde.

Ik wil een tol vignet omdat we ook weg gaan in de week vakantie.
als ik perongeluk de weg kwijt raak en op de senlweg beland heb ik er gewoon 1 voor de zekerheid.
Ik weet sowieso nog niet of ik hem sowieso nodig zal hebben
maar liever 10 euro voor een sticker op mn raak dan 200 euro boete

thnks voor je reactie trouwens!;)
 
Een vignet kunt je kopen bij een postkantoor of bij tankstations op 4,2 km is een tankstation hier hebben ze wel een vignet ik zou het voor de prijs allemaal wel niet te snel over de grens doen om dat dit vaak niet de goedkoopste prijzen zijn maar in dorpje is het altijd goed te doen
 
het probleem is dat ik snachts rijd, ik denk dan sochtens in tsjechie aan te komen, dus dan zullen die winkels in dorpjes wel gesloten zijn,
 

kuurgast

Donateur
De ene pomp is open van 5:30 - 21:30 en die andere 6:00-20:00.
Als je met een vertaalprogramma werkt kan je alles simpel vertalen.
Tsjechië is geen ontwikkelingsland :fool: ze hebben zelfs mega-supermarkten die 24 uur per dag open zijn
bij de grotere plaatsen.
 

Tabe

† In Memoriam
Elwin toch. Volgens mij denk je dat je naar een derdewereldland gaat. 8 Bladzijden al met m.i overbodige vragen.
Tsjechie is een modern land. De wegen zijn goed. Met tomtom kom je overal. Het vignet is geen probleem; gewoon aan de grens kopen. Eventjes van de weg af en je kunt hem kopen. Je kunt goed met Duits en Engels terecht. De mensen in Tsjechie zijn niet achterlijk. Geld (kronen) kun je gewoon uit de muur pinnen. De restaurants zijn goed en overal kun je voortreffelijk terecht.

Pak de auto en ga op reis en ontdek dit mooie land, maar zoek aub niet problemen die er niet zijn.
 
Elwin toch. Volgens mij denk je dat je naar een derdewereldland gaat. 8 Bladzijden al met m.i overbodige vragen.
Tsjechie is een modern land. De wegen zijn goed. Met tomtom kom je overal. Het vignet is geen probleem; gewoon aan de grens kopen. Eventjes van de weg af en je kunt hem kopen. Je kunt goed met Duits en Engels terecht. De mensen in Tsjechie zijn niet achterlijk. Geld (kronen) kun je gewoon uit de muur pinnen. De restaurants zijn goed en overal kun je voortreffelijk terecht.

Pak de auto en ga op reis en ontdek dit mooie land, maar zoek aub niet problemen die er niet zijn.

god nee ik denk echt niet dat tsjechie een 3e wereld land is hoor:p
dit is de eerste keer dat ik alleen zelf rijdend naarf het buitenland ga. ik ben sowieso nog nooit in tsjechie geweest.
ik vraag naar dingen die ik me afvraag.
ik ben erg blij met de hulp die ik krijg. en hoop wel dat je beseft dat dit voor mij geen overbodige vragen zijn?
 
even ter informatie, ik heb geboekt:D
29 april vertrek ik snachts zodat ik smiddags in Nova Paka aankom:)
Ik zal jullie zeker via een nieuw topic laten weten hoe we het hebben gevonden in tsjechie!
 
Beste iedereen,


Mn boeking is zojuist gelukt!

Ik heb een kortingsbon voor 30 euro gekocht bij groupon waardoor ik 150 euro korting krijg bij Topictravel.
Ik heb nu een huis geboekt voor de mei vakantie in Nova Paka.
Normaal kost deze 240 euro - 150 - 90 euro:P
dus genoeg geld om leuke dingen te doen in tsjechie.

Ik heb er echt ongelovelijk veel zin in!

Greetz!!!
 
Bovenaan