Voor de eerste keer met de auto naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dat is grappig want wij gaan ook 30.4 naar Tsjechie. Wij zitten in een dorpje op 3 km wandelen.

Ik kan me herinneren dat het in 2009 op 30.4 heel gezellig was in Nova Paka. Op 1 mei heeft iedereen vrij (okay dat is nu een zondag). In het weiland ontstaken jongelui een groot kampvuur met een dikke stereo. Uiteraard hadden ze ook een paar biervaten laten aanrukken.

Nou ja je kunt me altijd een pm sturen
hahaha geweldig:P
misschien zie ik je daar wel een keer:P
je weet maar nooit toch?:P

volgens mij kunnen die tsjechen wel een potje feesten zo te horen
 

kuurgast

Donateur
Ik kan me herinneren dat het in 2009 op 30.4 heel gezellig was in Nova Paka. Op 1 mei heeft iedereen vrij (okay dat is nu een zondag). In het weiland ontstaken jongelui een groot kampvuur met een dikke stereo.
187986_195404727149916_940972_n.jpg


30 April is de heksenverbranding van 19:00 tot 24:00 op het voormalige ziekenhuisterrein met groot vuur en muziek.
Op de website oost-bohemen.info staat nog meer info. Als je met een vertaalprogramma werkt kan je de Tsjechische versie lezen waar nog veel meer staat.
 
wel belangrijke informatie over het vignet, is dat je niet vergeet je kenteken er op in te vullen en een deel ervan in je portemonnee houdt als bewijs...
 

Ad Verschoor

Donateur
Vakantie Tsjechie

Wat gaan er toch veel mensen rond 30 april naar Tsjechie. Zeker is dat de koolzaadvelden er dan prachtig bijstaan. Tot ziens allemaal in Tsjechie. Zie mijn reisschema.
 
Ik zit nu op mn werk te kijken naar foto,s, jullie reacties, andere topics op dit forum, op google maps en doe voorbereidingen voor de korte vakantie.
Ik heb er echt zin in!
de tips voor de brouwerij en de Adrspach neem ik mee in mn What to do in Tsjechie lijstje! thnks!

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hoe het gastenverblijf is.
het is een huis waarin een oud tsjechisch stelletje woont,
ze wonen wel appart maar uiterraard omdat de tuin 1 groot grasveld is zullen we deze mensen iedere dag wel zien denk ik.
Ik gok op hele vriendelijke en gastvrije mensen.
 
In plaats van Ardspach kan je ook naar Prachovské Skaly bij Jicin (dichterbij Nova Paka). Ook heel erg mooi en wat meer "klimmen en klauteren".
 
Maak je geen zorgen over het snelweg vignet. Ik zie dat er op de achterkant zelfs in het Engels & Duits wordt uitgelegd waar je je kenteken moet noteren. In de bijlage de voor- en achterkant van het snelweg vignet.
 

Bijlagen

  • DZ 01.jpg
    DZ 01.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 4
  • DZ 02.jpg
    DZ 02.jpg
    65,9 KB · Bekeken: 7
toch nog effe snel 1 vraagje,

valt er gewoon met euros te betalen als ik een vignet koop?
en hoe en waar kan ik euros wissellen voor kronen?
bij de bank in NL moet dat gewoon kunnen toch, mn ouders zeggen dat t bij een centraal station moet:S

greetz
 
weet je, ik maakte maar een geintje. ik was vorig jaar in slowakije met vakantie, slowakije, óók een euroland, na het eten wilde ik afrekenen en vroeg aan de serveerster of ik ook in hollandse euro's kon afrekenen! (geintje, moet kunnen, toch?) "nee, dat kon niet"! kreeg ik als antwoord . :lmfao:
 
weet je, ik maakte maar een geintje. ik was vorig jaar in slowakije met vakantie, slowakije, óók een euroland, na het eten wilde ik afrekenen en vroeg aan de serveerster of ik ook in hollandse euro's kon afrekenen! (geintje, moet kunnen, toch?) "nee, dat kon niet"! kreeg ik als antwoord . :lmfao:

hahahaXD
ja:P dat had k niet eens gelezen, hollandse euros

maar even serieus, langs de snelweg kan ik gewoon pinnen natuurlijk, maar eventueel betalen met europeesche euros:p kan dat?

en over de pin automaten in nova paka, zijn die eventueel in het engels in te stellen of iemand dit weet?

gr
 
in het frans, duits of engels geloof ik, maar ik weet het niet zeker, in ieder geval in het duits, want daar maak ik ook gebruik van en langs de autobaan pinnen, denk het niet maar ik zoek het even op, momentje
 
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hoe het gastenverblijf is.
het is een huis waarin een oud tsjechisch stelletje woont,
ze wonen wel appart maar uiterraard omdat de tuin 1 groot grasveld is zullen we deze mensen iedere dag wel zien denk ik.
Ik gok op hele vriendelijke en gastvrije mensen.

Toon respect, groet iig met "dobry den" ipv "ahoj" (ahoj gebruik je meer als vrienden onder elkaar).
Leer wat Tsjechische woorden, dan is het ijs gebroken en kan je week wat dat betreft niet stuk.
Prettige vakantie!!:top:

pozdrav André

ps: misschien een heel klein NL kadootje voor oude stelletje:confused:
 
ik heb ff gekeken, op de autobaan kun je maar op 2 plaatsen pinnen en niet bij het reuzengebergte in de buurt, welke grote plaats in tsjechie kom je door als je naar je eindbestemming rijdt? beter is om direkt als je door een flinke plaats komt, te pinnen, want voor een kopje koffie onderweg, heb je toch een paar kronen nodig.
en over koffie gesproken, neem géén turkse koffie, als je niet bij de laatste slok een zooitje koffieprut in je mond wilt hebben, gewoon expresso!
 
Toon respect, groet iig met "dobry den" ipv "ahoj" (ahoj gebruik je meer als vrienden onder elkaar).
Leer wat Tsjechische woorden, dan is het ijs gebroken en kan je week wat dat betreft niet stuk.
Prettige vakantie!!:top:

pozdrav André

ps: misschien een heel klein NL kadootje voor oude stelletje:confused:


ja ik zal even kijken, eerst maar is boeken morgen:P
 
ik heb ff gekeken, op de autobaan kun je maar op 2 plaatsen pinnen en niet bij het reuzengebergte in de buurt, welke grote plaats in tsjechie kom je door als je naar je eindbestemming rijdt? beter is om direkt als je door een flinke plaats komt, te pinnen, want voor een kopje koffie onderweg, heb je toch een paar kronen nodig.
en over koffie gesproken, neem géén turkse koffie, als je niet bij de laatste slok een zooitje koffieprut in je mond wilt hebben, gewoon expresso!

Ik kom via Dresden (duitsland) tsjechie binnen, ik wil dan richting Praag blijven rijden en dan voor praag de autobaan af richting Melnik en dan vanaf daar verder naar boven toe richting nova paka dus weer de autobaan op.
Ik doe dit omdat me is aangeraden om praag te vermijden.

Maar als ik mn tolvignet aanschaf bij de grens/grote tankstation, dan kan ik toch gewoon pinnen bij de kassa?
 
Bovenaan