Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Vlcek moet Dender-Anderlecht missen

Anderlecht-spits Stanislav Vlcek mist vrijdag Dender-Anderlecht. Een echo wees woensdag uit dat de Tsjechische spits dinsdag een kuitletsel opliep tijdens de training.

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Slavia Praag pakt eerste punt

MSK Zilina en Slavia Praag hielden elkaar in evenwicht. Op het scorebord welteverstaan, want daar mocht dan wel een 0-0 eindstand staan, op het veld was de thuisploeg het vaakst gevaarlijk.

Vooral in de eerste helft was het elftal van Zilina het meest dreigend. Alleen het eerste kwartier na rust zette Slavia de Slowaken onder druk met een aantal doelpogingen als gevolg, maar gaandeweg was het wederom de thuisploeg die het initiatief pakte. Zonder succes, mede dankzij goede reddingen van doelman Martin Vaniak.

Zowel Zilina als Slavia pakte zijn eerste punt in Groep F van het toernooi om de UEFA Cup, dezelfde poule waarin Ajax uitkomt. Slavia Praag heeft tweemaal gespeeld, Zilina één duel meer. Slavia, kampioen van Tsjechië, komt 17 december op bezoek bij Ajax.

vi.nl
 
@#$$%^^$%^$%&$&


ik haat Slavia diep in me hart, alleen door die stomme dombos, ALLEEN door hun, omdat ze niet konden winnen heb ik geen 130 euro gewonnen:@:@:@:@:@:@

this tog van de zote,

Aldus een boze 'gokker'
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka speelt tegen voor embleempje

Vanavond trappen Dender en Anderlecht de 14e speeldag op gang. Daniel Zitka is op zijn hoede voor de ploeg van Johan Boskamp. De keeper speelt bovendien voor "een embleempje".
"Als we goed willen doen, moeten we 12 op 12 boeken voor de winterstop", zegt Zitka in La Dernière Heure"Dender onderschatten we niet, zeker niet na vorig seizoen." Toen zette Dender een 0-2 nog om in 2-2.

"Ik ken de spitsen van Dender goed, net als de andere aanvallers in eerste", zegt Zitka.

Als Zitka vanavond de nul houdt, doet de Anderlecht-doelman dat voor de 99e keer.

En in Tsjechië houden ze wel van cijfertjes. Tegen Tubeke, volgende week, kan Zitka zijn 100e match zonder goal vieren.

Petr Cech is op dit moment achtste op de Tsjechische lijst, met 112 duels zonder goal. Zitka: "Ach, veel krijg ik er niet voor. Een embleempje."

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Spitsen Vlcek en Bulykin mogen gaan bij Anderlecht

Stanislav Vlcek en Dmitri Bulykin mogen weg bij bekerhouder Anderlecht. Beide spitsen zouden na de winterstop op overschot zijn.Een beetje verrassend is het nieuws dat ook de Tsjechische international Stanislav Vlcek weg mag. De Brusselaars waren eerder van plan om de optie in zijn contract, dat op het einde van het seizoen afloopt, te lichten.

hbvl.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht wint met vingers in de neus, maar verliest Zitka

Anderlecht heeft een eind gemaakt aan de reeks van vijf opeenvolgende matchen met puntenwinst voor Dender. In het eigen Florent Beeckmanstadion kwam de thuisploeg met een 0-2 nederlaag nog zeer goed weg. De Oost-Vlamingen kregen na vier minuten al een goal van Guillaume Gillet te slikken en zouden daar nooit meer van herstellen. Uit het pak kansen kon enkel Nicolas Frutos na de rust de marge nog aandikken. De grootste opdoffer kreeg paars-wit in de slotminuten te verwerken, toen Zitka na een vies contact met Blondelle met de draagberrie moest afgevoerd worden. Gevreesd wordt voor een kuitbeenbreuk. Tot overmaat van ramp schoof een medewerkster van het Rode Kruis bij haar aftocht onderuit, waardoor de Tsjech nogmaals onzacht met de grond in contact kwam.

hln.be

large_555987.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka al zeker maanden out met kuitbeenbreuk

Daniel Zitka heeft gisteren tegen Dender zijn kuitbeen gebroken. Na onderzoeken in het ziekenhuis van Aalst kwam de pijnlijke bevestiging. "Wel goed nieuws is dat het over een zogenaamde 'goede' breuk gaat, wat wil zeggen dat de breuk zich situeert in het midden van het kuitbeen en niet onderaan. Dat zou nog erger geweest zijn", klinkt het. Zitka moet maximum zes weken in het gips blijven en zal zeker twee tot drie maanden out zijn.

"Enkel te gezwollen"

Het is echter best mogelijk dat de Tsjechische international nog langer aan de kant moet blijven. Over de enkel van de onfortuinlijke doelman is immers nog geen uitsluitsel. "Zijn enkel is nog te gezwollen voor een exacte diagnose", verklaarde Van Holsbeeck aan Sporza. "Pas volgende week zullen we meer weten." Als ook de enkel gebroken zou zijn, ligt hij nog veel langer in de lappenmand. (belga/svm)

hln.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka moet onder het mes

Slecht nieuws voor Anderlecht-doelman Daniël Zitka. De onfortuinlijke doelman moet geopereerd worden aan zijn enkel en ligt maanden in de lappenmand. Zitka brak in het duel tegen Dender zijn kuitbeen, verloor twee stukken van zijn tanden en liep dus zware enkelschade op.

De gewrichtsbanden van zijn enkel zijn geraakt en die schade kan enkel met een operatie worden hersteld. Hoe lang de Tsjech out is, is niet bekend, maar tot maart kan paars-wit zeker geen beroep doen op hun doelman.

hln.be 01/12/08 17u56
 
Cech niet bang voor transfergeluiden rondom Chelsea

Petr Cech is niet bang voor een mogelijke leegloop bij Chelsea. De geluiden over een vertrek van Didier Drogba, Joe Cole en Florent Malouda worden steeds sterker, maar de Tsjech verwacht dat het trio zal blijven.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka: "Ik hou rekening met het ergste"

Daniel Zitka vreest dat zijn seizoen er wellicht op zit. Dat heeft de onfortuinlijke Anderlecht-doelman gezegd aan CTK, het Tsjechische nieuwsagentschap.
"Ik hou rekening met het ergste, dan ben ik niet ontgoocheld", zegt de Tsjech, die vrijdag tegen Dender zijn kuitbeen brak en zijn enkel zwaar blesseerde.
"De dokters denken dat ik vier tot zes maanden buiten strijd zal zijn", zegt Zitka nog.

"Mijn kuitbeenbreuk valt al bij al nog mee, maar de blessure aan mijn enkel baart mij meer zorgen."

"Ik zou eventueel fit kunnen geraken voor de laatste wedstrijden van het seizoen", zegt Zitka.

"Maar ik weet niet of het de moeite is om daarvoor grote en onnodige risico's te nemen."

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Polak: "Anderlecht is mijn eindstation niet"

Hoe lang kan Anderlecht Jan Polak (27) nog houden? De Tsjechische international ligt goed in de markt.
"Ik kan niet zeggen dat ik niet vertrek", zegt Jan Polak in Het Laatste Nieuws.
"Het kan zijn dat er een club komt die perfect is voor mij. Omdat ik nog onder contract lig, kan Anderlecht vragen wat het wil."

"Het is duidelijk dat ik mijn carrière hier niet wil beëindigen. Ik droom van Engeland."

"Maar een overstap in de winterstop lijkt me niet ideaal. Dan kom je midden in een competitie terecht in een ploeg die volop draait."

Denkt Polak aan de Gouden Schoen? "Het zou al een hele eer zijn als ik in de top vijf sta."

"Dat zou betekenen dat ik goed gewerkt heb bij Anderlecht. En dat hier niet enkel voor het geld speel."

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka: "Mijn knie is ook een probleem"

Daniel Zitka is nog niet geopereerd aan zijn enkel. De geblesseerde Anderlecht-doelman laat weten dat afhankelijk van de zwelling aan zijn enkel de operatie vrijdag, zaterdag of maandag zal plaatshebben.
"Er is trouwens nog een ander probleem: mijn knie", zegt Zitka op zijn site.

"Onderzoek moet uitsluitsel geven over wat er nu moet gebeuren."

sporza.be
 
Milan Misan(18) en Antonin Fantis(16), 2 talenten van Marila Pribram, zijn deze week voor een stage naar Celtic Glasgow gevlogen,

Volgens Celtic is het een gewone stage, maar zal het niet vreemd zijn als de spelers worden overgekocht van Pribram,

de Agent van deze spelers, vind het maar niks, dat spelers op zo'n jonge speler naar het buitenland vertrekken

AC Milan heeft ook al scouts op de bank gehad op vooral Antonin Fantis, de zestienjarige speler speelde vorige week nog tegen Slavia Praag, een sterke wedstrijd, de jongen was al op zijn 15e gedebuteerd, in het 1e van Pribram.
 
Sparta praag is bezig om zijn gehele elftal te gaan verbeteren.

Zo word gespeculeerd dat de spelers:
Libor Dosek, Johan Holenda, Stepan Kucera,Karol Kisel, Petr Vorisek, en minimaal een keeper,

Verder wil sparta grote aankopen doen, deze winter,

Wat bijna zeker zou kunnen zijn is dat Jan Simunek van Wolfsburg word gekocht/huurd, en gaan er verhalen rond dat ze Koller willen halen, omdat, hij zich niet goed kan aanpassen in Rusland,

daarnaast zijn ze bezig met stages aan Petr, een 22 jarige duitser, die bij Blackburn spelen, en Jensen van 17, die bij Charlton Athletic speelt,

De baas van Sparta, Kretinsky, snapt nu ook eindelijk dat de club verder moet gaan met spelers, kopen, ze halen alleen maar talenten die ze binne 2 jaar toch verkopen, maar moeten eigenlijk, net zoals alle andere top, en suptoppers uit tsjechie, kwaliteit halen, die paar jaar mee gaat, want zo kan anders de inhaal slag van slavia niet meer terrug komen,

Ik denk zelf, dat slavia, nu nadat Necid weg is, dat ze minder goed gaan spelen, en nu ook geruchten gaan dat, Hubacek, en Suchy worden verkocht, denk ik dat ze nu niet meer alle wedstrijden met grote macht gaan winnen, behalve, als ze weer grote spelers binnen halen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
HSV verslaat Slavia en helpt Ajax ronde verder

Ajax is met nog één groepsduel te spelen al zeker van een plek bij de laatste 32 in het UEFA Cup-toernooi. De Amsterdammers kregen hulp van Hamburger SV, dat met 2-0 won bij Slavia Praag en de Tsjechen uitschakelde. Ivica Olic en Mladen Petric scoorden voor de Duitsers, die eveneens overwinteren.

sport1.nl
 
ik ga misschien kaartjes kopen voor ajax-slavia praag,
moet nog eventjes kijken of ik er nog geld voor heb maar het lijkt me wel erg leuk.
 
haha, het is vrije verkoop dus veel succes;),, de arena zal niet echt vol lopen heb ik mijn vermoedens,, Amsterdammers zijn namelijk heel erg Arrogant, en denken, dat slavia gwn een boerenclub is, die niet kan voetballen, dus hoop, dat slavia voor de derde keer weer gaat winnen,, ook al haat ik ze diep in me hart,, maarja, liever wint een tsjechische club van een nederlandse dan omgekeerd, anders hoor je weer die arrogante praatjes!
 
Sochaux haalt Sverkos naar Frankrijk

Vaclav Sverkos maakt in de winterstop de overstap naar Sochaux. De Tsjechische aanvaller komt over van Banik Ostrava en tekent in Frankrijk een contract voor 3,5 jaar.
Sverkos was vorig seizoen topscorer van de Tsjechische competitie. De spits, die afgelopen zomer deel uitmaakte van de EK-selectie en scoorde tegen Zwitserland, was in het verleden ook al actief in het buitenland bij Austria Wien, Hertha BSC en Borussia Mönchengladbach. Vorig seizoen keerde hij terug naar Banik Ostrava, waar hij zijn carrière ook begon.

De 25-jarige Sverkos moet bij Sochaux een spitsenkoppel gaan vormen met het Turkse talent Melvut Erdinç. Met de transfer is een bedrag van twee miljoen euro gemoeid.
 
Herstel Rosicky baart Wenger zorgen

De blessure van Tomas Rosicky lijkt maar langzaam te genezen. De artistieke Tsjechische middenvelder wordt pas op zijn vroegst in maart terug op het veld verwacht, zo liet Arsenal-manager Arsène Wenger maandag weten.

Rosicky maakte 26 januari van dit jaar voor het laatste zijn opwachting in de hoofdmacht van Arsenal. Al na negen minuten moest de Tsjech zich laten vervangen met een hamstringblessure. Sindsdien raakte hij niet meer fit.

Vorige maand werd Rosicky, wiens herstel maar langzaam vordert, opnieuw onderzocht in Duitsland. Binnenkort keert de technicus terug naar Tsjechië om daar verder te revalideren van de blessure die hem al zo lang aan de kant houdt.

"Tomas keert hier volgende week terug en dan hopen we dat we met hem aan de slag kunnen", zo zegt Wenger op de officiële site van Arsenal. Het gaat echter nog even duren voordat Rosicky daadwerkelijk weer op het veld staat. De Franse trainer zegt dat de Tsjech zich moet richten op maart 2009.
 
Slavia Praag tegen AJAX

Het kan fantastic zijn , als Slavia komt met energie, zoals de Slovaken tegen ASTON VILLA vorige week....dat ze gingen winnen in Birmingham in onvoorstelbaar, maar ze hadden iets te winnen en ASTON VILLA hadden de punten niet nodig. SteL voor hoe Marco v Basten gaat kijken als SLAVIA winnen?
veel vrienden komen special uit CZ voor de wedstrijd.....
 
Bovenaan