Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

als jankulovsky echt sstopt zou ik het jammer vinden

maar gelukig hebben we dan nog de ijzzersterke laadbloeier Radek Sirl die eigenlijk bijna alles kan, dus dat is dan weer een pluspunt.
 
Lokvenc tekent bij Duitse tweededivisionist

Vratislav Lokvenc zet zijn profloopbaan voort bij FC Ingolstadt. De 34-jarige routinier tekende maandag een tweejarig contract bij de Duitse club, die afgelopen seizoen promoveerde naar de tweede Bundesliga.

Lokvenc was bij Red Bull Salzburg overbodig geworden. De nieuwe trainer Co Adriaanse had onder meer Robin Nelisse van FC Utrecht gehaald, waardoor de veteraan mocht vertrekken.

Lokvenc, in het verleden al eens in Duitsland actief voor VfL Bochum en 1.FC Kaiserslautern, speelde 74 interlands voor Tsjechië

erg jammer ik had hem liever als pinchhitter bij sparta gezien, maar volgens mij willen tsjechische clubs niet echt veel aanvaller hebben, sparta heeft er ook maar 4

Rosicky nog lang niet de oude

Tomas Rosicky verwacht pas in augustus op het trainingsveld te staan. De Tsjechische middenvelder van Arsenal moet daardoor de start van het Engelse voetbalseizoen laten schieten.
"Ik ben er nog lang niet. Ik hoop dat ik ergens in augustus weer kan gaan trainen", aldus de 27-jarige technicus tegen CTK. Rosicky staat sinds afgelopen januari buitenspel met een knieblessure, waaraan hij in mei een operatie onderging.

Door de blessure moest Rosicky ook het EK missen, maar hij was zondag wel aanwezig op de Tsjechische bank om zijn ploeggenoten aan te moedigen. "Erg jammer dat het zo afliep. In de slotfase vergaten we te voetballen en kregen we een gigantische klap te verwerken", aldus de middenvelder.

voetbalprimeur.nl
 
Banik ostrava is bezig zijn ambities te vergroten!
Na een goed seizoen willen de zuid sileziers de lijn doortrekken en een europees succes boeken. Want vandaag werd niemand minder dan David Strihavka gepresenteerd als nieuwe aanvalskracht, die hier glorieuze tijden heeft gehad, want binnen anderhalf jaar tijd had de 25 jarige aanvaller 15 doelpunten gemaakt voor banicek.

het bestuur was zeer tevreden met deze aankoop want kan nu met meer mogelijkheden spelen, daarnaast heeft banik ook nog een sloveens talent ( Miroslav Markovic, 19 jaar ) weggeplukt bij Krk Novo Mesto.

Daarnaast word volgens mij rekening gehouden met misschien een vertrek van Lukas Magera ( naar een roemeense club) en zou het ook net zo goed kunnen zijn dat Vaclav Sverkos wel eens zou kunnen vertrekken.

aldus idnes.cz
 
Fc 1Brno is bezig met plannen voor een nieuw stadion, en zou graag de glorieuze tijden terrug brengen bij Artikel Brno van 30 jaar terrug.

hier een foto van het geplande stadion, die over 3 jaar bij Luzankami moet staan ( capaciteit van het stadion zou groter zijn dan ieder ander in de tsjechische liga namelijk 30.000 toeschouwers zouden hier over 3 jaar kunnen genieten van het moravische voetbal in Brno!)

zie hier de foto:

OT23cadb_stadion_brno.jpg


aldus idnes.cz, dit zou zowieso een goede stap zijn voor om een EK in tsjechie ( en slowakije ) te houden.
 
MIJN VOORSPELLING IS UITGEKOMEN :wijs: :puh: :wow: :gek:

Jarda Blazek keert terrug naar AXA Arena :wow: !!!!

hij stopt bij de 2e divisionist FC Nurnberg en gaat weer spelen voor de spartaanse pragenaars! hij heeft een 2 jarig contract getekend met opties!

later meer
idnes.cz
 
Niet Brandts maar Zeman naar Rode Ster
Zdenek Zeman is de nieuwe trainer van Rode Ster Belgrado. De 61-jarige Tsjech tekende dinsdag een tweejarige verbintenis. Zeman was de afgelopen jaren in Italië werkzaam, het laatst bij Lecce.




Voormalig NAC Breda-trainer Ernie Brandts was aanvankelijk ook een van de kandidaten om trainer te worden bij de Servische formatie. "Het is in eigen land een topclub. Het lijkt me mooi om daar te werken. Maar zo lang er nog niets getekend is, maar ik me niet blij met een dooie mus", bleef Brandts eerder al voorzichtig.
 
Matejovsky zes weken aan de kant

Marek Matejovsky is zes weken zoet met de blessure die hij maandag tegen Turkije opliep. De Tsjechische middenvelder mist daardoor mogelijk de eerste competitieduels van zijn club Reading.

De 26-jarige middenvelder liep in de met 3-2 verloren wedstrijd een enkelblessure op. Daardoor moest hij zich al vroeg in het duel laten vervangen door David Jarolim.

Matejovsky degradeerde afgelopen seizoen met Reading uit het Premiership. Op 9 augustus begint voor The Royals het Championship-seizoen met een duel met Nottingham Forest.

voetbalprimeur.nl
 
Austria Wien richt pijlen op Koller

Austria Wien heeft de hoop binnenkort spits Jan Koller aan te kunnen trekken. Hij moet daarbij een miljoen euro opbrengen voor zijn huidige club 1.FC Nürnberg.
Ook zijn oude werkgever Sparta Praag heeft belangstelling voor de lange aanvaller, die topscorer allertijden is voor Tsjechië met 53 goals, weet Goal.com.

Koller, die sinds de uitschakeling van Tsjechië op het EK international af is, degradeerde het afgelopen seizoen met Nürnberg naar de Tweede Bundesliga. Voorheen speelde hij bij Sparta Praag, Lokeren, Anderlecht, Borussia Dortmund en AS Monaco.


( ik hoop zelf dat hij naar sparta gaat, zou nog leuker worden dit seizoen in de Gambrinus Liga, ik vind het altijd wel jammer dat dit soort spelers dan bij 'zo'n rare club gaan spelen, kijken of sparta het geld voor hem heeft)

voetbalprimeur.nl
 
Vandaag is de 5e aankoop voor het nieuwe seizoen gepresenteerd bij Viktoria Plzen.

Omdat hij nu overbodig is bij Sparta praag ( Blazek, Kozacik en Grigar zijn nu de 3 keepers van de Spartanen) heeft Viktoria Plzen er meteen gretig van geprofiteerd, want na 4 aankopen zoals: Radek Hochmeister ( gehuurd ) Milan Petrzela ( gekocht ), Jiri Mlika en de Georgische aanvaller Dimitri Tatanaschvili heeft het nu niemand minder als Tomas Postulka aangetrokken,

De 7 voudige international heeft voor 2 seizoenen getekent, en moet vooral de jonge keepers stimuleren, en hun een duwtje in de rug geven, om hun kwaliteiten te verbeteren zoals Sportmanager Adolf Sadek dat vandaag zij.

Postulka is een zeer ervaren tsjechische doelman die al 299 keer in de Liga uitkwam , hij speelde zijn jaren bij de clubs: Drnovice, Marila Pribram, Hradec Kralove, Teplice en daarna voor Sparta, waar hij het laatste halfjaar gepaseerd was door het Spartaanse jeugdproduct Tomas Grigar.

aldus Idnes.cz
 
of het allemaal strikt geregeld is :D whahaah ( sorry dat ik nu lag)

het is echt heel triest in tsjechische stadia's :( wat ik zelf heel jammer vind!,

Weet je toevallig ook iets over het EK voetbal onder 19? Dit is ook in de periode dat ik in Tsjechie ben, zou dit graag even bezoeken. Iemand meer info mbt kaartverkoop voor dit toernooi?
 
nee zoals Freddy al zij, je hoeft in tsjechie echt neit bang te zijn dat je geen ticket kan krijgen, behalve als ( zoals ik al in vorige post aangaf) er echt een topwedstrijd of een dikke derby is, dan kan het lastig zijn, ik ga ook even kijken wat voor wedstrijden er spelen misschien dat ik ook van de partij ben:D
 
Sparta Praag is dus iedere dag bezig met nieuwe aankopen, waarschijnlijk willen ze het allemaal binnekort rond hebben.

Vandaag werd namelijk weer een grote naam binnen gehaald, de Slowaakse Internetional Marian Had ( dit seizoen verhuurd aan Sporting Lissabon, onder contract bij Lokomotiv Moskou ) is voor een jaar verhuurd aan Sparta, die hem ziet als de opvolger van Michal Kadlec ( omdat nu duitse en russische clubs aan hem hengelen). Had zegt zelf dat hij heel erg blij is en dat hij heel veel zin heeft om voor Sparta te spelen.

Daarnaast is het binnen deze dagen rond dat Sparta Stepan Kucera voor een jaar huurt van Club Brugge, ze zoeken namelijk een nieuwe centrale verdediger omdat Tomas Sivok verkocht is aan Besiktas

als Sparta ook kucera binnen haald hebben ze een ijzersterk verdediging: Petr Vorisek ( zeer goeie speler die ook op het middenveld kan spelen) Tomas Repka, de tsjechische Materazzi, Stepan Kucera, goeie verdediger, Marian Had, veel ervaring in het buitenland dus het zal zeker een goeie verdediger zijn!
met nog Blazek op goal is het team achterin compleet, middenveld zijkanten Matusovic en Berger, centraal Horvath en een getalenteerde middenvelder, in de aanval ( als ze hem halen ) Koller en Slepicka, als ik het nu al zie komen er weer glorieuze tijden!
 
Nu David Strihavka gekomen is naar Banik, is de eerste grote transfer binnen, maar tegerlijkertijd is er ook een grote speler van banik die weg gaat uit Bazaly.

Lukas Magera goed voor 9 goals dit seizoen, waar hij ijzersterk optrad met zijn maat Vaclav Sverkos, maakt de overstap naar het buitenland, Dusan Uhrin ( die een jaar geleden Mlada Boleslav Trainde) had 1 miljoen euro over voor de tsjechische aanvaller, hij vertrekt naar Poli Temesvar, waar hij vandaag een contract ondertekent.

Banik had groen licht gegeven omdat er een andere aardige spits binnen kwam ( david Strihavka ), die dit seizoen gaat proberen, om zijn goals te evenaren die hij 3 jaar geleden ook voor banik maakte, hij gaat samen het duo vormen met Sverkos, die dit seizoen er voor Topscoorder was in de 'Gamba' Liga.

idnes.cz
 
Mlada Boleslav heeft eindelijk een vervanger kunnen vinden voor Marek Matejovsky:

Ludovic Sylvestr gaat het spel verdelen bij de autostedelingen, waar hij een meerjarig contract heeft getekend. Naast Sylvestr heeft Mlada ook nog 4 andere spelers weten te bemachtigen: de getalenteerde keeper Josef Kubasek, verdedigers Tomas Janicek en Petr Mach en de topschutter van het seizoen 2006/2007, Lubos Pecka.

Daarnaast is het goed mogelijk dat Marek Kulic (Sparta Praag) naar OFI Kreta gaat: hij heeft dit seizoen niks gepresteerd, geen goals gemaakt, niet in de basis-elf gevochten en is buiten de EK selectie gevallen. Nu zou een goede kans kunnen komen bij de club van Frantisek Straka.

idnes.cz
 
David Kalivoda verlaat Slavia Praag:

de 25 jarige speler zal volgend seizoen in het shirt van Brno spelen, waar hij vandaag een contract ondertekende voor 3 jaar.

hij was dit seizoen heel belangrijk en heeft de penalty tegen Ajax gescoord, en nadat we met het team hebben gepraat of hij zou moeten komen, hebben we er werk van gemaakt, en we weten zeker dat hij ons team op een hoger plan zal gaan helpen.

aldus idnes.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Volgens Tsjechische pers is Pudil van Genk

De kans dat Racing Genk volgende week maandag Daniël Pudil op training zal mogen verwelkomen lijkt vrij groot. In Tsjechië weten ze dat de transfer van de speler naar Genk rond is.


784.gif


Bij Prague Post weten ze dat Daniël Pudil volgend seizoen voor Racing Genk zal spelen. De transfer van de linkerflankspeler zou dus helemaal in orde zijn. Voorlopig heeft de Limburgse club de overgang nog wel niet bevestigd.

Pudil is 22 jaar oud en speelde het afgelopen seizoen voor Slavia Praag op huurbasis. Hij werd met de club uit de Tsjechische hoofdstad kampioen, maar toch werd de aankoopoptie in zijn contract niet gelicht. Pudil keerde bijgevolg terug naar Slovan Liberec.

De afgelopen dagen onderhandelde Genk met speler en club, maar tot een overeenkomst kwamen alle partijen nog niet. Daar is nu dus blijkbaar verandering in gekomen. Pudil zou ongeveer anderhalf miljoen euro moeten kosten.

voetbalkrant.com
 
Sammer kandidaat om Brückner op te volgen




Tsjechië komt in de zoektocht naar een opvolger voor de gestopte bondscoach Karel Brückner mogelijk uit bij een Duitse trainer. Matthias Sammer is een van de kandidaten om de veteraan op te volgen, zo bevestigde secretaris-generaal van het Tsjechisch Olympisch Comité Petr Hrubec.

"Hij is een van de drie kandidaten," onthulde Hrubec tegenover de Duitse krant Bild. "Vertegenwoordigers van de voetbalbond treden de komende week met hen in gesprek." De concurrenten van Sammer zijn de Tsjechen Ivan Hasek en Petr Rada.

Tsjechië strandde op het EK teleurstellend in de groepsfase. De nieuwe bondscoach staat voor de taak de Tsjechische selectie flink te verjongen. De ploeg neemt met Brückner niet alleen afscheid van een oud-gediende op de bank, maar ook Tomas Galasek en Jan Koller hebben de nationale ploeg vaarwel gezegd. Pavel Nedved bedankte al voor het EK.
 
Birmingham wil Koller contracteren

Birmingham City zou Jan Koller een contract voor twee seizoenen hebben voorgeschoteld. De Tsjechische spits degradeerde afgelopen seizoen met FC Nürnberg naar tweede klasse.
Toch liet de ervaren aanvaller (foto, links) eerder weten dat hij de Duitse club trouw zou blijven. Nu Birmingham komt aankloppen, kan dat wel eens veranderen. Volgens het Engelse tabloid Mirror hebben de clubs onderling al een akkoord bereikt.

De Blues moeten wel afrekenen met concurrentie van het Russische Krylia Sovetov Samara. De Engelsen bieden de toch al 35-jarige speler een contract voor twee seizoenen aan.

Koller zette onlangs een punt achter zijn carrière bij de nationale ploeg.
 
Volgens een onderzoek van CTK (persbureau) bij de tsjechische voetbalbond, is de aanstelling van Ivan Hasek als nieuwe bondscoach zo goed als rond. Slechts de handtekening ontbreekt nog, aldus CTK.
 
Bovenaan