Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische tester bij Kortrijk

Voor de spelers van promovendus KV Kortrijk staat er vandaag en morgen een mini-stage aan de kust op het programma, daarin zullen twee oefenwedstrijden afgewerkt worden.

Kortrijk maakt van de mini-stage gebruik om een nieuwe speler te testen, het gaat om de 23-jarige Tsjech Lukas Bajer. Hij zal in beide partijen meespelen.

Bajerkomt van Sigmy Olomouc. Er was ook interesse voor hem in AZ Alkmaar.

voetbalkrant.com
 
Toppmöller niet nieuwe bondscoach Tsjechië

De Tsjechische voetbalbond heeft bevestigd dat Klaus Toppmöller niet de nieuwe bondscoach zal worden. Ook de oefenmeester zelf heeft inmiddels laten weten dat de onderhandelingen gestopt zijn.
"De baan was sportief zondermeer uitdagend geweest, maar we konden het op twee punten niet eens worden ", aldus de 56-jarige Duitser tegenover Trierischer Volksfreund. Ten eerste zou hij moeten gaan wonen in Tsjechië en daarnaast mocht hij niet zijn gewenste drie assistenten meenemen. Dat was voor de coach voldoende reden om af te zien van het aanbod.

Toppmöller legde drie maanden geleden zijn werk als bondscoach van Georgië neer. Bij de Tsjechen had hij Karel Brückner moeten opvolgen. Naar eigen zeggen is hij nog wel kandidaat voor het bondscoachschap van Ghana.

Voetbalprimeur.nl
 
Toppmöller niet nieuwe bondscoach Tsjechië

Petr Rada volgt Karel Bruckner op als bondscoach van het Tsjechische elftal. De 49-jarige Rada, assistent onder zijn succesvolle voorganger, is ook de coach van Teplice dat in de hoogste divisie in Tsjechië uitkomt.

Buckner leidde zijn land na 2002 naar alle grote eindronden. Hij nam vorige maand ontslag nadat Tsjechië op het EK in de groepsfase was blijven steken.

Bron: NOS.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky moet ook competitiestart missen

Het herstel van Tomas Rosicky wil nog niet echt vlotten. De Tsjechische middenvelder miste al het EK met zijn land en zal ook het begin van de competitie met Arsenal aan zich voorbij moeten laten gaan.

"Ik weet dat ik de start van het nieuwe seizoen zal missen. Als alles goed gaat, kan ik in september mijn rentree maken", vertelt Rosicky aan het Tsjechische Daily Sport. De 67-voudig international heeft al sinds januari geen wedstrijd meer gespeeld, nadat hij een knieblessure opliep.

Arsenal speelt op 16 augustus, zonder Rosicky, de eerste competitiewedstrijd tegen promovendus West Bromwich Albion.

fcupdate.nl
 
Nieuwe bondscoach Tsjechen wil Koller overhalen

Geschreven op zondag, 20 juli om 12:15 Petr Rada, de kersverse bondscoach van het Tsjechische nationale elftal, wil spits Jan Koller overhalen om nog twee jaar aan zijn interlandcarrière vast te knopen. De speler van het Russische Krylja Sovetov maakte na EURO 2008 bekend dat hij niet meer uit zal komen voor de nationale ploeg.

Volgens Tsjechische media is Rada echter aan het inventariseren geslagen wat hij nog achter de hand heeft voor de aanstaande kwalificatiecampagne voor het WK van 2010, en is hij tot de conclusie gekomen dat een breker in de aanval ontbreekt. Derhalve hoopt hij dat de 35-jarige Koller die rol nog twee jaar extra wil gaan vervullen.

Gezien de staat van dienst van de boomlange oud-speler van onder meer Anderlecht en Borussia Dortmund niet verwonderlijk; in de 90 wedstrijden die hij speelde voor het nationale elftal scoorde hij liefst 55 treffers.

Voetbalzone.nl
 
Sparta praag heeft bijna zijn selectie rond.


Vandaag is Vaclav Kadlec 16 jaar van bohemians 1905 overgekocht voor een bedrag van 10 miljoen kroon,

Kadlec word gezien als een van het grootste talent in tsjechie en clubs als chelsea en inter milan waren ook geinterreseerd, maar kadlec wou liever bij sparta spelen omdat het in eigen land is

Kadlec zelf is meteen toegevoegd aan het eerste team van sparta en zal meteen naar het trainingskamp van sparta heen gaan,
 
Petr Cech heeft zijn krabbel gezet onder een nieuw vijfjarig contract bij Chelsea. De Tsjechische sluitpost ligt nu tot de zomer van 2013 vast bij de Londenaren. Cech maakte in 2004 de overstap van Rennes naar Chelsea.

"Het is een eer om bij een club als Chelsea te zijn en ik ben blij dat mijn contract is vernieuwd", zegt Cech op de website van The Blues. "Chelsea heeft een plekje in mijn hart."

Luiz Felipe Scolari, de nieuwe trainer van Chelsea, is zeer te spreken over de doelman. "In mijn ogen is hij de beste doelman ter wereld. Dus ik ben heel erg blij dat hij bij Chelsea blijft."

bron: FC Update
 
Gelukkig heeft hij er voor gekozen om nog een paar jaar in Tsjechië te blijven en niet zijn toekomst te vergooien als één van de vele jonge talenten bij Chelsea of Milan.
 
je hebt helemaal gelijk arno, want vorige week was er weer een jongen van, Viktoria plzen , Jan Kysela 16 jaar, naar inter milan verkast, dan zie ik zon jongen toch liever spelen bij de suptop van een tsjechisch eerste elftal dan dat je over 4 jaar niks meer over hem hoort, Kadlec die nu naar sparta gaat, die krijgt tenminste een kans in het eerste, waar onder de nieuwe coach iedereen een kans krijgt, Bonno Wilfried, uit het 2e van sparta, die is nu opeens een van de beste spelers van sparta, dus ik ben zeker benieuwd naar het nieuwe seizoen met een vernieuwd sparta.
 
Het gezicht van Radoslav Kovac sprak zaterdag boekdelen. De verdediger van Spartak Moskou kreeg in het laatste kwartier van de stadsderby tegen Lokomotiv Moskou een gele kaart omdat hij een toeschouwer, die het speelveld oprende en daarmee het spel onderbrak, met een tackle ten val bracht.
In de 73ste minuut rende een supporter van Lokomotiv het veld op. Kovac zette onmiddelijk de achtervolging in en bracht hem met een tackle ten val. Het spel kon daardoor vrijwel meteen hervat worden, maar scheidsrechter Igor Sacharov had geen begrip voor de actie van de Tsjech. De leidsman toonde de verdediger de gele kaart.

De supporter verliet onder begeleiding al hinkend het veld. Spartak Moskou heeft al aangekondigd de zaak bij de Russische voetbalbond te zullen aankaarten. Het duel eindigde overigens door een laat doelpunt van Spartak-speler Nikita Bazhenov in 2-2.
 
de Tsjechen hebben gister jammerlijk door een typisch duits slot verloren, in de 119e minuut scoorde suputu-sepa, na een rare bal de 2-1 en was het finale plekje voor de tsjechen verloren gegaan, ondanks ze de laatste 2 minuten als beesten en Leeuwen, de bal in het duitse goal wilde krijgen,, overigens, gaat dit team wel naar het wk-20 in egypte en maken ze hopelijk furore netzoals de tsjechen onder 20 vorig jaar deden

ik zie iedergeval een perspectief, en dat is dat, tsjechie misschien over 10 jaar weer een goude generatie zal hebben,

als je al ziet hoevveel talenten nu naar het buitenland al gaan, of al zijn gegaan

Tomas Pekhart , tottenham hotspur, mocht niet mee naar het EK-20 omdat de coach zij dat hij een basísplek kon winnen , is 18 jaar

Marek Stech, is al 2 jaar in het a team van West Ham United, en is ook 18 jaar

Jan Sebek, Chelsea is 16 jaar en word de opvolger van Cech genoemd

Stepanek, 18 jaar speeld bij HSV

Jan Hable en Ondrej Mazuch, spelen allebei bij Fiorentina, 19 jaar beidden

Libor Kozak, 19 Jaar ging dit seizoen naar Lazio Roma

Jan Polak II, 18 jaar, is naar Nurnberg vertrokken

Jan Kysela, 16 jaar Internazionale

Daarnaast, zijn door het succesvole toernooi van vorig jaar, Fenin, Kopic, Kalouda, Svec, en nog een speler van FC Brno waar ik nu niet op de naam kom naar het buitenland gegaan

Dan hebben we nog Marecek, Necid, en Vosahlik, allemaal supertalenten van net 18 die door veel europese clubs worden gescout, en wie weet dat er een transfer aan komt.

En dan hebben we nog een naam... Ik had dat al 2 maanden geleden gepost, maar toen werd mij gezecht dat een 15 jarige jongen nu niks kan beteken, nou wel dus, Vaclav Kadlec die In mei 16 is geworden, is overgekocht door Sparta praag, van Bohemians 1905, er word gezecht dat hij ZO goed is dat dit een speler is die over 2 jaar de kwaliteiten van Tomas Rosicky voor bij is gegaan, hij is trouwens voor 11, 2 miljoen Kroon overgenomen, wat er op neerkomt, dat sparta rond de 500000 euro heeft betaald voor een puber,trouwens heeft Kadlec zich meteen toegevoegd bij het Eerste élftal van Sparta en vannochtend heeft hij tegen zijn oude club zijn eerste minuten gemaakt.

Dus hoe ik het zie is dat tsjechie over 5, - 10 jaar in de top van europa gaat horen...
 
Niet Topmuller niet Heynkess, en ook niet Finke maar

KAREL BRUCKNER is de nieuwe coach van oostenrijk,,:slik: , hij gaat dus niet het pensioen in maar om 1300 uur gaat hij een contract tekenen bij de oostenrijkers, in wenen.

Karel Bruckner neemt het werk over van Josef Hickersberger, die na het EK gedag heeft gezegd, waarschijnlijk is Andreas Herzog de assistent trainer van Bruckner die ook onder Hickersberger de assistent was.

Bruckner moet oostenrijk naar het WK brengen, ze zitten in de 7e poule samen met Frankrijk, Roemenie servie, litouwen en faroer eilanden, naar mijn mening dus geen kans voor de mannen van Bruckner.

Aldus idnes.cz
 
Bajer op huurbasis naar Heracles

Lukas Bajer maakt komend seizoen deel uit van de selectie van Heracles Almelo. De Tsjechische middenvelder wordt voor een jaar gehuurd van Sigma Olomouc uit zijn vaderland.
Na die periode heeft Heracles de mogelijkheid om Bajer definitief in te lijven. "Wanneer we de koopoptie lichten dan hebben we daarna een contract met Lukas voor één jaar met een optie voor nog een jaar", zegt algemeen directeur Nico-Jan Hoogma op de clubsite van Heracles.

"Hij is gehaald voor de rechterkant. Lukas is zeer getalenteerd, technisch goed, beweeglijk, snel en op meerdere opties inzetbaar."

Ook Bajer zelf is verguld met de transfer. "Ik ben zeer goed opgevangen en de club heeft een goede selectie. Ik wil me graag bewijzen in de Nederlandse competitie om in de toekomst eventueel een stap hogerop te maken. Maar eerst telt alleen Heracles Almelo."

Voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka begint als titularis tegen Bate Borisov

Daniel Zitka begint aan het nieuwe seizoen als nummer 1 bij Anderlecht.

De 33-jarige Tsjech krijgt in de tweede voorronde van de Champions League de voorkeur op Silvio Proto en Davy Schollen. Proto mag op de bank plaatsnemen.
Trainer Ariël Jacobs moet zijn selectiekeuze nog bekendmaken. Silvio Proto lichtte echter een tipje van de sluier in een interview met een Waalse krant. Jacobs liet wel al weten dat zijn keuze bij de doelmannen niets te maken heeft met economische belangen of met mogelijke invloed van de directie.
"De doelman die tegen Bate Borisov begint, zal voor meerdere weken een kans krijgen als titularis", aldus Ariël Jacobs. Silvio Proto hoopt nog voor het einde van de transferperiode onderdak te vinden bij een andere club, in België of in het buitenland.

voetbalbelgie.be
 
West Ham trekt Tsjechische keeper aan

Jan Lastuvka staat op het punt over te stappen naar West Ham United. De doelman van Shakhtar Donetsk is al persoonlijk rond met The Hammers, alleen de medische keuring van de Tsjechische keeper kan nog roet in het eten gooien.

Voor de 26-jarige doelman betekent zijn overgang naar West Ham een terugkeer naar Londen. Eerder kwam hij al uit voor Fulham FC. Bij The Hammers moet Lastuvka de rol van tweede doelman achter Robert
Green vertolken.

"We zijn akkoord. Als de medische keuring goed uitpakt voor me, verhuis ik naar West Ham", zegt de doelman tegen CTK. "De Premier League is de beste competitie van Europa, natuurlijk ben ik heel blij met
deze uitdaging. Ik ga vechten voor mijn kans."

Afgelopen seizoen werd Lastuvka door zijn club al verhuurd aan het Duitse VfL Bochum. Hij kwam 25 keer in actie voor de Bundesliga-club.

Voetbalprimeur.nl
 
Banik ostrava wou hem ook aantrekken, maar ik hoorde dat hij te veel geld zou kosten voor ostrava, ze zijn nu nog steeds bezig met marek heinz, en Tomas Galasek, traint nu al mee met banik ostrava, alleen weet nog niet of hij een contract gaat tekenen
 
Bovenaan