Uitgaan in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

CLubs to B

Net terug uit praag en daar een paar betaalbare clubs tegengekomen
hieronder vind je de linkjes.

http://www.crossclub.cz
moet je gezien hebben geweldig, alles is gemaakt van autoonderdelen.
op 2 of 3 plekken muziek (techno, hiphop enz)
hier gaat de Tsjech ook uit.
Pivo = 40 kc

http://www.blindeye.cz
Pub in de kelder van een oudpand.
rustige muziek gewoon leuke kroeg.
Eigenaar heeft hiervoor een discotheek gehad. die hij had bij elkaar gebedelt op de charlesbrug.
Een echte underground kroeg dus.
Pivo = 35 kc

 
Uitgaan

wij zouden graag naar het lipno meer willen om daar ergens op een camping te bivakeren

maar alleen als je er een beetje redelijk kunt uitgaan
we zijn 18/19 jaar oud dus dat hebben we wel nodig
is er een uitgaanleven rond het lipno meer?
zijn er veel jongeren?

en natuurlijk Praag ,, hoe zit het bruisende uitgaansleven daar?

ook houden wij wel van een blowtje, dus kunnen we daar makkelijk aan komen of is het wel veilig om zelf wat mee te nemen? :confused:
dus we zouden wat willen weten over het drugsbeleid in tsjechie

we zijn dus een beetje opzoek naar een rock & roll cultuur in tsjechie ,, iemand suggesties ?
 
Pas op met drugs

Dit is een onderwerp waar je veel problemen mee kan krijgen .

Drugs is en blijft jongeren aantrekken maar als je de grens overgaat kan dit een groot deel van je toekomst verpesten .

Dus gebruik in Nederland en laat die spullen ook daar als je op vakantie gaat wat in Nederland word gedoogt is hier nog STRAFBAAR .

Dus pas op en geniet van je jong zijn maar niet in een buitenlandse instelling waar je je niet vrij kunt bewegen .

Verder is het hier in Tsjechie wel leuk om te stappen wonen zelf in het Reuzengebergte .

Dus disco's bij lipno ken ik niet .
 
Je kunt beter niet meenemen (maar dat is logisch). Als je een beetje rond kijkt heb je daar zo wel wat wiet te pakken. Drugs (elke vorm) is daar verboden. Maar de meeste jongeren blowen ook wel eens.
Disco's zitten er wel in Krumlov en Budejovice en vroegah ook in Hotel Hrdonov (grofweg tussen Frymburk en Cerna).

In Praag zitten veel leuke tenten, waarvan de Roxy een van de bekenste is. Op www.roxy.cz staat wel een agenda.

En volgens mij bestaan er geen domme vragen.
 
Meenemen moet je ABSOLUUT niet doen. Vrienden van me is het gelukt om daar aan dat spul te geraken, alleen wordt het niet gedoogd, dus ik zou oppassen.


Als je in Praag bent is het wellicht een idee om de Rockclub te bezoeken.
 
Jongeren in Praag

Wij zijn met een groep van ongeveer 10 man van 21 jaar van plan om in de zomervakantie een huisje te huren voor een week.

-Is er in de zomer ook iets te beleven voor jongeren in praag, of trekt heel de jeugd naar het buitenland? Met andere woorden, is het een alternatief ten op zichte van een strandvakantie in spanje of griekenland?

-Toevallig jongeren ervaring met dergelijke vakantie zoals ons?
 
R

Rijk&

Guest
Ik ben niet de jongste meer, maar wat ik me weet te herinneren uit Praag was dat er lekker gedanst kon worden, een prima biertje werd getapt en heel aardige terrasjes waren om bij het ontbijt bij te komen van een kater, om daarna op toen nog een veldrij racefiets de laatste alcoholvergiftiging uit je lijf te fietsen. Ook Praag zal met de tijd meegegaan zijn en er zal dus zeker voor jullie wel het één en ander te beleven zijn!

Geniet er in elk geval van!
 
Praag is zeker leuk voor jongeren. Leuk uitgaan, niet te duur en altijd wel wat te beleven. Maar Spanje is het niet nee. Je kan wel lekker waterfietsen op de rivier of zonnen aan het Slapymeer, maar dit is toch een andere sfeer dan Salou ofzo. Dus...wat zoek je exact?
 
In elk geval al bedankt voor de reacties, en sorry voor het plaatsen in verkeerde deel.
Maar wat we zoeken is gewoon overdag beetje relaxen bij gehuurde huisje, of een excursie ofzo, terrasje hangen en savonds naar disco/kroeg of in het huisje zitten.
 
praag

Hallo,

Mijn man en ik gaan de dag na de kerst naar Praag voor 5 dagen, daarom willen wij graag allemaal leuke tips om uit te gaan, b.v leuke restaurantjes koffie bars, of lekkere lounge tenten of evt kerstmarken, bezienswaardigheden kortom alles is welkom!!! we houden wel van een beetje trendy!!!!

Alvast bedankt!!!

Groetjes Gerard en Esther
 
Radost is een trendy vegetarisch restaurant (Bělehradská), meest Mexicaans. Loungeachtig. Houd er wel rekening mee dat wanneer je gegeten hebt je niet al te lang kan natafelen zonder al te veel te bestellen; dan word je weggekeken. Vanaf een uur of half 11 wordt ook het eetgedeelte een club met DJ.
Voor koffie: Cafe Cafe, erg lekkere taart ook.
Sahara Café (Namesti Miru), erg mooi en lounge. Is een soort van restaurant, maar het zijn voornamelijk kleine hapjes. Toen ik er was was er live jazz.
 
ik ben net terug uit praag en heb weer heel wat restaurantjes uit kunnen testen

trendy en leuk vond ik retro cafe aan de namesti miru
francouzska (4?)

aromi manesova78/442 een van de betere restaurants in praag
vind ik en met klasse

een tip die ik van pieter kreeg vond ik ook geweldig
koliba u pastyrky prg 4 belehradska 15

vlees word bereid op houdskool grill iedere avond zigeuner live muziek wel veel toeristen maar erg leuk

los v oslu ook erg goed perunova 17 praag 3

louis armstrong italska 786/30 praag 2 ook goed

voor deze restaurants heb ik gemerkt dat reserveren haast een must is wil je niet het risico lopen dat het vol is

ook leuk zijn de volgende restaurants omdat er vooral veel lokaale bevolking komt maar wel allen een menukaart in het engels hebben

u bulinu budeska 2 praag 2

neklid ruska 34 praag 10

u marianskeho obrazu kubelikova 22 praag 3

u houdku borivojova 110 praag 3 (langs riegrovy sady park)
kwalitatief wat minder dan de vorige maar wel erg goed qua prijs
 
uitgaan!!

per toeval kwam ik op deze site!! wat leuk om dit allemaal te lezen... ik ga eind deze maand naar Praag. Ik vroeg me af of iemand weet of er dan iets leuks te doen is!!?? wie weet waar je gezellig uiteten kan gaan en iets kan drinken?? thanks!!! groetjes loony :fluit:
 
Welkom loony!!! :zwaai:
Jij hebt wel even wat te lezen in alle berichten in dit topic voor jou. Volgens mij wordt daar al heel veel beantwoord. Daarna kan je dan altijd nog vragen...
Succes! ;)
 
Hoi Fredoo,

Als je naar een concertzaal of sjiekere gelegenheid wilt gaan, moet je echt zorgen dat je een net pak met stropdas aan hebt, anders is dit een belediging voor de Tsjechen.
Zij beschouwen een dergelijk uitstapje als iets extra's en gaan daarnaar gekleed, dus in het sjiek/net!

Een voorstelling in een Black Light Theater is zeker aan te bevelen, is typisch iets Praags, volgens bekenden. Dat is leuk theater met de beroemde UV-lampen die de fluoriserende kleuren oplichten en wit in een ultraviolet licht zetten. Wij zijn in een klein theatertje geweest in de straat tussen het Mustek-metrostation en de Havelska. Naast een marionettenwinkeltje. De voorstelling heet Cats en duurt net iets langer dan een uur, maar er zijn vast en zeker veel meer black light theaters te vinden in Praag.

Zoek voor het eten in Praag even de buitenwijken op, daar betaal je vaak de helft zo niet nog minder dan in het oude centrum voor een goede maaltijd. Pivo (bier) is ook daar veel goedkoper.
Ik las al eerder dat Staropramen goedkoper is dan de Pilsener Urquelle.

Tja, die het kleine niet eert, is het grote niet weerd hè!

Veel plezier alvast. Zorg dat je een handig plattegrondje van de stad bij je hebt!

Groetjes, Fera :)
 
Is dat hetzelfde idee als het Black Velvet theater?
Alles en iedereen is in het zwart alleen de rollen in het stuk niet zodat het lijkt of een danseres door de lucht zweeft enz. Als dan het licht aangaat aan het einde van de voorstelling zie je dat al die speciale effecten zijn gedaan door mensen die helemaal in het zwart zijn gekleed en dus tijdens de voorstelling niet te zien waren.
 
Bovenaan