Uitgaan in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zomaar wat knip en plakwerk van dit forum gehaald.

http://www.tsjechie.net/board/f95/praag-10314/index11.html
zie post 107 voor een geweldige rondwandeling.


http://www.nelso.nl/interactieve-kaart-met-bier-prijzen-in-praag
Hier actuele bier prijzen in Praag.


Of kan je hier kijken (goedkope en lekkere eettenten, kroegen en restaurantjes) http://levna-restaurace.kvalitne.cz/

Metro bus etc.
Even een tip voor hen die van plan zijn langer dan 5 dagen in Praag te blijven: neem een maandabonnement.
De kosten hiervan zijn 550 kc (dus maar 50 kc duurder dan een 5-dagen-pas) voor het abonnement zelf en 30 kc voor de identificatiekaart (wel een pasfoto en een ID kaart/paspoort) meenemen).
Je kunt dan vrij van alle metro's, trams en bussen gebruik maken.

Vanaf 100 Praagse torens rondkijken over de stad, is ook een mogelijkheid.
Maar via google maps kun je de gehele stad (bijna) al verkennen.

http://www.tsjechie.net/board/f6.html
Kijk voor verdere informatie hier eens.

En hoe gaan jullie reizen?

En : er is altijd nog een functie om te zoeken .

Veel plezier met elkaar in de Wereldstad Praha.:top:

Beste Baan,

Aangezien je Nickehhh zo goed geholpen hebt, ben je misschien ook instaat om mij verder te helpen.

Ik ga binnenkort ook voor het eerst richting de Tsjechische hoofdstad met dank aan WIZZ-air. Van vrienden en kennissen heb ik vernomen dat er in Praag veel stripclubs te vinden zijn. In Nederland zou ik daar natuurlijk nooit durven binnen stappen maar ik zit er nu over na te denken om zo'n tent toch nog maar eens te bezoeken (je leeft tenslotte maar een enkele keer). Mijn vraag is of je hier toevallig ervaring mee hebt, want ik ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat (ook in betrekking tot veiligheid).

Ik hoop dat jij of iemand anders me hier verder mee kan helpen!

Groeten,

Jan
 
Beste Baan,

Ik heb net wat gegoogled en vond berichten over veelvuldige bedreigingen en zelfs mishandelingen in stadsdeel Praag 2 na een uur of 23.00. Moeten wij ons zorgen maken en dit stadsdeel vermijden? We zijn met 6 jong volwassenen en zijn zeker niet op ons mondje gevallen. (zeker met wat alcoholische versnaperingen)

Gegroet,

Nico-Freek (Nickehhh)
 

Vodnik

† In Memoriam
Beste Baan,

Ik heb net wat gegoogled en vond berichten over veelvuldige bedreigingen en zelfs mishandelingen in stadsdeel Praag 2 na een uur of 23.00. Moeten wij ons zorgen maken en dit stadsdeel vermijden? We zijn met 6 jong volwassenen en zijn zeker niet op ons mondje gevallen. (zeker met wat alcoholische versnaperingen)

Gegroet,

Nico-Freek (Nickehhh)


Ik loop liever in Praag dan in Utrecht rond middernacht! Naan mijn mening is Praag één van de weinig echt veilige steden!
En zeker P2 is absoluut veilig! Vermijden kan je P2 niet, dat is centrum.
 

Vodnik

† In Memoriam
Probeer ook is iets anders dan een jazz club, kijk is op de volgende site www.palacakropolis.cz , dan kom je in een echt tsjechische omgeving terecht, weinig toeristen, wel veel buitenlanders die in CZ wonen maar dat is afhankelijk van de voorstelling (kom net terug van Mahala raj banda (volgende week in NL) een Romeense groep, geweldig vooral als je van "springen" houdt. Hoofdzakelijk staan plaatsen en alleen op balkon zitplaatsen. (nb akropolis ligt in Zizkov, niet ver van de TV toren)
 
Hallo mensen,

Ik vraag me af of mensen ervaringen hebben met uitgaan in praag buiten de weekenden om? We komen een paar dagen naar Tsjechië om uit te gaan en omdat het een prettige stad is vind ik. Maar echt heel touristisch vond ik het vorig jaar niet. Dus daarom de vraag, hoe is het uitgaan van maandag tot en met vrijdag in praag?


Groeten,

Luuk
 
Beste Baan,

Aangezien je Nickehhh zo goed geholpen hebt, ben je misschien ook instaat om mij verder te helpen.

Ik ga binnenkort ook voor het eerst richting de Tsjechische hoofdstad met dank aan WIZZ-air. Van vrienden en kennissen heb ik vernomen dat er in Praag veel stripclubs te vinden zijn. In Nederland zou ik daar natuurlijk nooit durven binnen stappen maar ik zit er nu over na te denken om zo'n tent toch nog maar eens te bezoeken (je leeft tenslotte maar een enkele keer). Mijn vraag is of je hier toevallig ervaring mee hebt, want ik ben erg benieuwd hoe het er daar aan toe gaat (ook in betrekking tot veiligheid).

Ik hoop dat jij of iemand anders me hier verder mee kan helpen!

Groeten,

Jan


Hallo Jan,

vorige zomer ben ik ook in praag geweest en heb de tiettebar niet overgeslagen natuurlijk! Ik ben bij de Karaokebar geweest en daar is een hoop te beleven. Ik betaalde geloof ik 15 euro voor entree en kreeg daarbij 2.5 liter bier of 4 wodka redbull (met bonnetjes dus het hoefde niet allemaal in 1 x op)

De sfeer is heel relaxt en geen opdringerige dames. En ze hebben er ook wel plezier in volgens mij want ze gingen goed los.
 
Helemaal mee eens, Luukie.
Echt een top tent, maar was het niet 10 euro die je moest betalen als entree? Maakt verder ook niet uit, de tiettebar, zoals jij het zo mooi noemt :P, mag je inderdaad niet missen.
 
Ja kan me vergissen hoor was niet meer helder op dat moment. Ik ben hier verzijld geraakt door een Nederlander die in Praag woont. Dus alle do's en donts bij elkaar! In gedachte streepte ik ook elke striptent af bij wie ik naar binnen werd gevraagd met gladde praatjes en flashy aanbiedingen. Dat werkt bij mij enkel averechts.
 
Bovenaan