Uitgaan in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Celnice is mijn favoriete club in Praag. Is gelegen naast de Billa op Náměstí Republiky. Het is restaurant met in de kelder een club. Verbaas me erover dat deze nog niet voorbij is gekomen!

Het viel me trouwens op dat je als man zijnde in sommige clubs meer betaalt dan als vrouw aan entree. Gelukkig had ik zelf een aantal VIP-passen of vrienden met VIP-passen, wat uitgaan toch wel een stuk voordeliger maakt! :)

www.clubcelnice.com
 
De Lucerna is echt een aanrader! Hier heb ik al 4 oudejaarsnachten doorgebracht! Relaxe mensen, geen dure toeristenprijzen (en weinig toeristen) en lekkere '80 en '90 muziek met videoclips op een scherm!

Oudejaarsnacht in Praag is zowiezo een aanrader !
Maar je hoeft niet te wachten op oudejaarsnacht: Ieder weekend is een aanrader! Trouwens over kelders gesproken, er zijn wel meer leuke clubs in kelders (met de combinatie van restaurant boven en musicclub in de kelder). Bijvoorbeeld Sklep in de Seifertova en Legenda in de Legerova. Allemaal niet overdreven toeristisch en toch niet mijlenver uit het centrum.
 
Disco in Praag

Ons gezin gaat in de meivakantie naar camping Drusus in Praag.Onze dochter en haar vriendin (16 en 17 jaar) willen graag naar een discotheek in Praag. Er schijnt een hele grote te zijn met verschillende verdiepingen. Wij ouders maken ons natuurlijk zorgen. Vragen als hoe laat, hoe terug, is het veilig, is het uberhaupt verantwoord, komen toch wel bovendrijven. Wie kan ons hierbij helpen en er wat meer over vertellen en eventueel tips geven? Alvast bedankt!
 

RdeR

Geroyeerd Lid
Na mijn eerdere enthousiasme over MischMasch en er nu 4 keer te zijn geweest, waaronder 1x nog nuchter bij aankomst, moet ik zeggen dat het helemaal niks is... DJ Vomacka en Voprsalek (of hoe ze ook heten) kunnen voor geen meter mixen en lopen een beetje te ouwehoeren achter de draaitafels, er goed op lettend dat ze genoeg sigaretten hebben hehe.
Mecca en Retro (op vrijdag) zijn toch de beste clubs wat mij betreft. Duplex is een mooie plek als je geld hebt, voor buitenlanders op vakantie geen probleem, voor hierse studenten soms wel... dure drank, drugs, russen en mooie vrouwen in overvloed daar.

Volledig mee eens.. Wat een drama tent is dat.. Mecca vinden wij de leukste tent van Praag als je echt "uit" wilt zeg maar in West Europese sfeer. Daarnaast is Duplex ook goed, inderdaad redelijk aan de prijs, maar niet duurder dan bijv. Nederland. Pas wel op voor de vrouwen inderdaad, zal niet de eerste keer zijn dat je denkt gewoon iemand beetje te versieren en dan meld ze ineens een "dame van plezier" te zijn :).

Russen vind je overal, helaas, maar goed als je die niet wilt tegen komen kan je bijna nergens meer heen. Wil je trouwens een dwaze avond, ga dan lekker naar Lucerna, mee schreeuwen op alle jare 80 & 90 hits, zelfs afgelopen weekend waren er ineens de Party Animals met Aquarius.. Tsja dat is voor de Tsjechen nog helemaal hip :).

Stappen & uitgaan --> Mecca & Duplex
Rare dwaze avond --> Lucerna

Leuke plek om de avond te beginnen is Bombay! Hippe muziek, hippe mensen en goede sfeer. Hier loopt Hip Praag om te zien en gezien te worden! Ow, een Budweiser uit de fles doet er 60 Kronen, dus dat valt mee!
 
Misschien een tip:

Afgelopen maandag bij DC1 gezeten, aan Wens. plein, nabij Bontonland, andere ingang ligt aan Na Prikope.

1.JPG

Het was erg rustig (natuurlijk op maandag) maar wel een erg mooie tent en redelijke DJ. Is iemand hier wel eens op een 'normale' avond geweest?
 
kom net terug van een lang weekend praag, we hebben die grote karlovy lazne geprobeert, maar veel te veel een kinderdisco, met mannen tussen de 33-39 is het net alsof we terug in de tijd gingen ... naar ons studenten leven, had dan ook een hoge societeitsgehalte.

daarna maar naar club Zlaty Strom gegaan, wat daar om de hoek zit,dat was wat meer volwassen.

0.JPG

Wel even surprised dat er dames in bikini's op de bar dansten (we waren al vaak aangesproken door prop's op straat of we niet naar een "titty"bar wilden) ...daar wilden we dus uit de buurt blijven, maar deze club bestond uit vele keldertjes met veel gezellig zitruimte en onderaan een dansvloer waar perfect werd gedraaid door de DJ, drankjes waren ook prima, de helft van wat we in Berlijn betalen. Dus zeker de moeite waard..en dames kunnen gratis naar binnen..vandaar dat het er dus extra druk was.
 
Ben hem in de reeks nog niet tegen gekomen maar mischien toch al genoemd.
Redelijke mix kwa mensen maar wel lekkere muziek.

Dogs Bollocks

Naar wat ik begreep van mijn toenmalige vriendin een wat duurdere gelegenheid, maar met zijn 2en eten en 5 uur lang tanken voor 39 euro maak ik mij niet echt druk hihihi
 
Net terug uit praag en daar een paar betaalbare clubs tegengekomen
.....
www.crossclub.cz
www.blindeye.cz
Uitstekende keuze!!! :)

Nog een aan te raden club is Studio 54 in Hybernská.

090.jpg

Het is wel een afterclub, wat dus wil zeggen dat hij pas open gaat om 05.00u 's ochtends en sluit zo rond 13.00u in de namiddag.
het is wel grappig vreemd om de sfeer in een nuchtere bui waar te nemen, want meestal ben je één van de weinigen dan om logische redenen :stout:

Wat een mooi zomerterrasje betreft zou ik Galerie le Court aanraden! Dat is op Hastalské Námestí, op 3 minuten wandelen van het Oude Stadsplein!
Een provence-aandoend sfeertje, zeer intiem, erg veel locals, zalig wel!

groetjes

Pieter
 
Hoe laat ga je ?

Kijk ik even voor je in de 76 vorige berichten.

We gaan van 10 februari t/m 14 februari. Daarnaast zijn we van plan om een evenement te bezoeken. We dachten aan een voetbal of ijshockey wedstrijd, maar vonden op internet ook dat er een K1 gala is. Nog andere tips misschien wat leuk is om overdag of in het begin van de avond te doen?
 
Zomaar wat knip en plakwerk van dit forum gehaald.

http://www.tsjechie.net/board/f95/praag-10314/index11.html
zie post 107 voor een geweldige rondwandeling.


http://www.nelso.nl/interactieve-kaart-met-bier-prijzen-in-praag
Hier actuele bier prijzen in Praag.


Of kan je hier kijken (goedkope en lekkere eettenten, kroegen en restaurantjes) http://levna-restaurace.kvalitne.cz/

Metro bus etc.
Even een tip voor hen die van plan zijn langer dan 5 dagen in Praag te blijven: neem een maandabonnement.
De kosten hiervan zijn 550 kc (dus maar 50 kc duurder dan een 5-dagen-pas) voor het abonnement zelf en 30 kc voor de identificatiekaart (wel een pasfoto en een ID kaart/paspoort) meenemen).
Je kunt dan vrij van alle metro's, trams en bussen gebruik maken.

Vanaf 100 Praagse torens rondkijken over de stad, is ook een mogelijkheid.
Maar via google maps kun je de gehele stad (bijna) al verkennen.

http://www.tsjechie.net/board/f6.html
Kijk voor verdere informatie hier eens.

En hoe gaan jullie reizen?

En : er is altijd nog een functie om te zoeken .

Veel plezier met elkaar in de Wereldstad Praha.:top:
 
Zomaar wat knip en plakwerk van dit forum gehaald.

http://www.tsjechie.net/board/f95/praag-10314/index11.html
zie post 107 voor een geweldige rondwandeling.


http://www.nelso.nl/interactieve-kaart-met-bier-prijzen-in-praag
Hier actuele bier prijzen in Praag.


Of kan je hier kijken (goedkope en lekkere eettenten, kroegen en restaurantjes) http://levna-restaurace.kvalitne.cz/

Metro bus etc.
Even een tip voor hen die van plan zijn langer dan 5 dagen in Praag te blijven: neem een maandabonnement.
De kosten hiervan zijn 550 kc (dus maar 50 kc duurder dan een 5-dagen-pas) voor het abonnement zelf en 30 kc voor de identificatiekaart (wel een pasfoto en een ID kaart/paspoort) meenemen).
Je kunt dan vrij van alle metro's, trams en bussen gebruik maken.

Vanaf 100 Praagse torens rondkijken over de stad, is ook een mogelijkheid.
Maar via google maps kun je de gehele stad (bijna) al verkennen.

http://www.tsjechie.net/board/f6.html
Kijk voor verdere informatie hier eens.

En hoe gaan jullie reizen?

En : er is altijd nog een functie om te zoeken .

Veel plezier met elkaar in de Wereldstad Praha.:top:

Hartstikke bedankt voor uw snelle en bruikbare reactie!
 
Bovenaan