Tsjechische tradities

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tsjechiese gewoonte:

Afspraken niet na komen.
Geen nee durven zeggen.
Als je zegt: 12.00 uur vertrekken we, moet je het tijdstip met een half uur vervroegen. Anders kom je niet op tijd bij je afspraak.
Afspraken niet na komen.
Behulpzaam.
Afspraken niet nakomen.
-Afspraken niet nakomen.. dat is toch geen gewoonte, overal op de wereld zijn er mensen die hun afspraken niet nakomen. Dat ligt gewoon aan de persoon en niet aan het volk.
-Geen nee durven zeggen heb ik niet echt ervaring mee dus kan ik niet echt over oordelen.
-Ik heb soms meer het idee dat Tsjechen te laat komen als je met ze afspreekt dan te vroeg.. athans in mijn familie dan :)
 
Tsjechische gewoonte:

Afspraken niet na komen.
En dat doen de Nederlanders wel altijd netjes...? :D

Geen nee durven zeggen.
Mijn ervaring is juist dat ze veel eerder nee zeggen dan Nederlanders. (het ligt ook aan de manier waarop ze tegen buitenlanders aankijken natuurlijk, als je 'een van hen' bent zeggen ze zeker wel 'nee' tegen je... en vaak :D )

Als je zegt: 12.00 uur vertrekken we, moet je het tijdstip met een half uur vervroegen. Anders kom je niet op tijd bij je afspraak.
Zoals Laura al aangaf heb ook ik het idee dat Tsjechen vaker te laat komen dan te vroeg

(als ze er voordeel bij hebben wel ja :deuk: )

En een buitengewone goede gewoonte is het scheppen van mooie meiden.
Dat dan weer wel :)
 
Wij hebben vorig jaar heerlijk gekookt voor een Tsjechisch echtpaar, ze zouden om half 2 komen. En wij maar wachten en wachten en alles stond maar te pruttelen. Tegen half 3 zijn we maar gaan vragen waar ze bleven en we kregen als antwoord dat ze smiddags altijd rond 2 uur aten?? Erg lieve mensen hoor, en wij moesten er samen wel om lachen.
Wij Nederlanders zijn wel erg punctueel en dit heeft ook wel zijn charme.
 
Bovenaan