Tsjechië tegengevallen. Ben ik de enige?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Wat ons vooral opviel was dat in de weekenden de pistes van de bekende plaatsen overvol zijn. Dit betreft dan vooral Splindryv Mlyn en Janske Lazne. De politie hield gewoon auto's tegen omdat de parkeerplaatsen ( en pistes ) vol zijn. Het ging vooral om Tsjechen die in het weekend kwamen om te skien.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Beste Sigrid,
Ons is het uitermate goed bevallen de eerste pensiongasten, en de pensiongasten ook want die hebben gelijk voor volgend jaar allemaal gereserveerd met de kerst dus dat was voor ons een droom die uitkwam.
yeah.gif
Wij merken nog niet zoveel van dat voor de Tsjechen het seizoen pas half januari begint. Maar wat Jan ook al zegt in het weekend zitten ook de wegen al flink vol richting het reuzengebergte vanaf de richting Praag want er zijn toch wel heel wat Tsjechen die een weekendje komen skieen.
cheer.gif
Maar wij zijn blij dat we even rust hebben kwa pensiongasten tot de krokus want wij hebben een hoop rust in te halen van de afgelopen tijd en er is weer veel te doen kwa voorbereiding
grin.gif
.
Groetjes Albert
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

ja dat hebben wij ook gezien,dat de politie eraan te pas kwam,en de parkeerplaatsen overvol waren,maar eerlijk gezegd weet ik niet meer of dat in een weekend was...
toen we dat zagen,waren we weer blij dat we in een "kleine"plaats zaten,maar als dat alleen de weekenden zijn is het mischien toch volgend jaar eens te proberen
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

hoi ik heb het hele verhaal doorgelezen.en pak eerst koffie..
maar onze eerste keer daar is zo tegen gevallen dat we gezegd hebben:eens maar nooit meer..maar iemand anders wilde dat wy met hun meegingen.en toen kwamen we daar weer verzeild..maar nu gaan we er al 14 jaar heen..en het gaat best..soms gaan we tussen door naar iets naders,meeestal oostensyk of slowakye.maar dan weer naar tjechie..en veel dingen is je beschryft zyn wel waar..maar overal waar je kom vind je en laat jewat..ik kan over oostenryk ook wel een verhaal schryven maar het heeft geen zin..we zyn toch vaak alleen maar gast..en weten vaak niet de geode weg o iets daar uit zoeken..moet je eens in een ziekenhuis terecht komen,weet je helemaal niet wat je beleeft..
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Hetty schreef:
..moet je eens in een ziekenhuis terecht komen,weet je helemaal niet wat je beleeft..
Ik weet niet of je er ervaring mee hebt, uit je commentaar niet denk ik.
Maar ik kan je gerust stellen. Nederland kan wat dat btreft nog een puntje zuigen aan de kwalieit van de Tsjechische ziekenhuizen. Zeker waar het gaat om de bekwaamheid en vriendelijkheid.
Ik spreek uit ervaring!
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Nou, niet alle Tsjechiesche ziekenhuizen zijn even goed hoor, wij moesten vorig jaar in Vrchlabi met mijn moeder naar het ziekenhuis dat was een ongeloofelijke oude troep met net zulke ongeloofelijke aardige artsen en verpleegkundigen als overal.

Er was geen rolstoel, en mijn moeder moest daardoor door ons bijna gedragen worden, ze had haar arm gebroken en haar heup gekneusd, dus lopen was erg moeilijk.

De brancard waar ze later op werd vervoerd (van de arts naar de rontgenafdeling) was zeker van voor de tweede wereldoorlog en ik overdrijf echt niet!!

Het ziekenhuis straalde nog echt de communistische armoede (poepgeel) uit.

De brace die ze om haar gebroken arm kreeg was daarintegen beter dan die ze in Nederland kennen, iedere proffecional hier in Nederland was daar erg over te spreken.

Het was een particulier ziekenhuis (vertelde de arts) daarom moesten we de rekening gelijk betalen (niet echt bijzonder in het buitenland), wat weer zeer weinig was in vergelijk met Nederland.

In Nederland ken ik geen ziekenhuis dat er zo armoedig en sjofel uitziet, neemt niet weg dat we er prima zijn geholpen en daar gaat het toch om!

Groetjes

Corrie.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Ja zeker, de hulp en ingredienten waren prima, het ziekenhuis was abominabel maar dat is een overblijfsel uit een tijd waar de mensen van vandaag ook niets aan kunnen doen, en als iedereen dan zijn best doet om de mensen zo goed mogelijk te helpen is dat alleen maar prettig.
Maar dat er in een ziekenhuis in zo'n toch redelijke plaats niet eens een rolstoel is valt mijn mond van verbazing open. Maar ik begrijp ook wel dat dat onze verwende westerse maatschappij is.

Groetjes

Corrie.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Onze zoon heeft april 2003 zijn vingers tussen de autodeur gekregen. 's Ochtends om 8 uur in Polen, op doorreis naar Tsjechie. Naar het ziekenhuis in Polen geweest, gehecht etc. Voor controle tweemaal naar het ziekenhuis in Tsjechie ( Trutnov ). De artsen waren zeer behulpzaam.
Zelf heb ik twee jaar geleden een flinke keelontsteking gehad. Hoge koorts, zweten en het toch verschrikkelijk koud hebben, terwijl het buiten erg warm was. Ben toen naar de polikliniek geweest.Medicijnen gekregen. Binnen een paar uur was ik eigenlijk weer beter. De kuur toch maar afgemaakt en een jaar lang totaal niets gehad.
De ziekenhuizen zien er misschien niet mooi uit, maar volgens mij word je niet beter door een mooi gebouw, maar door het personeel wat er werkt.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

hoi nog even en reaktie op het ziekenhuis gebeuren van my..Ik had gezegt;je weet niet wat je mee maakt..is waar ,maar niet in negatieven zin zoals jullie denken..we zyn er met onze jongste dochter geweest,en het ging zo anders..!!!!!!!!!!we moesten voor de behandeling beloven dat we de rekening aan de kassa van het ziekenhuis gingen betalen..voor de rest van de vakantie bleven wy daar onder behandeling..ging allemaal heel primitief maar wel goed..ik had het NIET NEGATIEF bedoeld..in myn bericht was dat woord niet geschreven..!!
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Ik ook,zijn we met z'n allen toch een klein beetje bevooroordeeld..........

Gelukkig begrijp ik uit de reacties dat, hoewel het er
allemaal niet zo modern uit ziet,de kwaliteit van de zorg
uitstekend is.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

siki schreef:
en weet er iemand iets in cerny dul,voordat ik weer iets boek via internet?

Ik kom al jaren in pension Jaroslava, een familie pension van de familie Čámský, deze familie heeft ook hotel "Posta" in beheer, mooie schone kamers met douche en toilet op de kamer, voor een redelijke prijs. hier de gegevens.
tel.+420 499 435 245
fax. +420 499 435 158 E-mail:cmates@atlas.cz.
veel succes, vr. gr. Macek.
PS. Mevrouw Camsky spreekt goed duits!!
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Echt jammer, dat jullie zo slecht terecht zijn gekomen. Dan kan het alleenmaar tegenvallen.
Ik zal hier goed rondlezen, er zijn heleboel hoteletjes en pensionen, waar mensen van het forum zijn geweest en tevreden waren. Misschien hebben zij ook wat tips voor jullie!
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Wij gaan in juni naar Praag en daarna naar
Moravie bij Roznov, weten jullie leuke appartementen of hotelletjes? Is er daar veel keuze? Mag ook tot 30 km daaromheen zijn hoor.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Je kan gewoonweg gaan en vanzelf zien, of het bevalt. Zo doen wij het altijd op vakantie. Niks boeken, dan kan je altijd weg. En je bent niet gebonden. In Tsjechie vind je genoeg accommodatie, maar dat moeten jullie natuurlijk zelf weten. Prettige vakantie toegewenst en hopelijk wordt het beter dan wat we hier aan het lezen zijn!

groetjes Klara
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

oef!!!!!!!!! wij moeten nog naar benecko eind februari met 15 man en een paar kinderen en inderdaad opa en oma om te wandelen kunnen we nog annuleren??? maar er is toch nog wel iets positiefs te melden wij zitten in een (privehuis gehuurd) we zijn voor 95% beginnend skieer en een goed restaurant is er toch wel
yeah.gif
yeah.gif
bye.gif
vinden ????????????????????
yeah.gif


gr douwe
 
Bovenaan