Tsjechië tegengevallen. Ben ik de enige?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn net terug uit Benecko en het is ons zooooooo tegengevallen,nu vraag ik me af of wij iets fout hebben gedaan,of dat onze verwachtingen te hoog waren,ik zal hieronder wat dingen opnoemen,en hoop dat jullie er een antwoord op kunnen geven,want we willen tjechie nog wel een keer een kans geven,om te zien of het ook anders kan.

* we kwamen aan en het hotel ging voor ons open,de verwarming moest nog helemaal opgestookt worden(en het personeel ook,maar dit later)
de kamers waren maanden geleden schoongemaakt aan het stof te zien,en toen we klaagden werd er met veel gezucht en gesteun een schoonmaker opgetrommeld en die ging aan de slag.

schone handdoeken moesten we iedere keer om vragen,er is in 18 dagen geen schoonmaker op onze kamer geweest,ik heb uiteindelijk een fles chloor(o.i.d.) gekocht om de w.c. mee schoon te maken.

*we hadden een appartement in een hotel besproken,en kregen 2 kamers aan elkaar zonder een makkelijke stoel er stonden alleen 2 krukken.

* er was nog geen skiles,we hebben met veel moeite een prive les voor de 2 oudsten kunnen regelen,voor de jongste van net 4 was gewoon niks!!!!

*wij hadden mooie wandelpaden verwacht,maar als we wilden lopen moesten we over de weg,nou ik vond dat geen ontspannen wandeling.....

het eten was prima,een en al lof,maar iedere avond zat er wel iets bij wat we niet besteld hadden,als je zalm vraagt(en het staat op de menukaart) en je krijgt koolvis en als je daar dan wat van zegt,zeggen ze o is dat dan geen zalm????.

en zo waren er nog wat dingen,bedden met matrasjes van 4 cm dikte,zodat mijn heupen nou nog beurs aanvoelen.
geen vers brood bij het ontbijt(moeten eerst de oude broodjes op??)

we hebben speciaal gekozen voor een wat duurder hotel,omdat we er toch 18 dagen gingen doorbrengen en we dachten dan toch wat luxer te zitten(als je de website ziet ziet het er allemaal veelbelovend uit,maar wat viel het tegen !!!!

nogmaals wij zijn geen moeilijke mensen,we kamperen al jaren en zijn met weinig tevreden,maar dit vonden we zo tegenvallen.ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze ervaringen,of mensen die me kunnen vertellen dat het op andere plaatsen niet zo is
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Nou jullie hadden wel heeeeel veel tegenvallers zeg, dat is toch knap waardeloos.
Ik kan me wel voorstellen dat er wel eens iets tegenvalt, maar bij jullie zat echt alles tegen wat tegen kon zitten denk ik zo.Dat van dat hotel dat is gewoon schandalig, alles wat je daar eigenlijk over opnoemt zou niet moeten kunnen. En ja dat van die skilessen was er wel een skischool aanwezig daar? hadden jullie daar van te voren naar geinformeerd?Jullie waren daar dus tijdens de kerstvakantie?

Nou zeg, ik denk idd dat jullie 1 van de weinige zijn die een tegenvallende ervaring hebben met Tsjechie of in iedergeval 1 van de weinige die er hier op het forum uitleg over vraagt, zodat het misschien een volgende keer beter zal verlopen.
Misschien kan je hier vermelden welk hotel jullie hadden en waar, want misschien zijn er mensen die daar ook geweest zijn wel goede ervaringen hebben gehad daar. Misschien zijn er bv nieuwe eigenaars of is het hotel op zijn eind en hebben ze er niet meer zo'n zin in ik weet het ook niet.
Hoop dat er wat meer reakties komen op dit verhaal.
crazy.gif
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Tsja, heel erg jammer en kan overal gebeuren. Maar wel goed dat jullie Tsjechië nog een kans geven. Deze slechte ervaring was zeker niet representatief.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Hoi Siki,

Dat is balen zeg! Als je via een reisbureau geboekt hebt zou ik zeker even langs gaan om "verhaal" te halen. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat dit soort zaken ook voor een vakantie in Tsjechie niet normaal zijn!!
ahum.gif

Ik hoop idd dat er nog meer mensen zijn met ervaringen met genoemd hotel. Hopelijk ben je nu niet helemaal Tsjechie af. Wil je een volgende keer toch weer winter(sport)vakantie in Tsjechie proberen denk dan eens aan Harrachov of aan Spinderluv Mlyn zou ik zeggen.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Als ik het goed begrijp is het niet zozeer Tsjechië dat is tegengevallen, maar meer het hotel waar jullie zaten ??

Ik heb zelf (nog) geen ervaringen met hotels in Tsjechië, maar ik neem aan dat dit niet de maatstaaf is voor een doorsnee Tsjechiesch hotel.
Ik ben wel in verschillende vakantiehuizen geweest en ik moet zeggen dat het daar allemaal wel goed zat met het schoonmaken.... en het eten, tja.... of zelf eten of uit eten gaan... in alle gevallen goed bevallen.

Wat is de website van dat hotel eigelijk ?? we kunnen hier niet goed genoeg gewaarschuwd zijn
smile.gif
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Jammer dat het jullie in Tsjechië niet naar de zin hadden.

Hebben jullie rechtstreeks geboekt of via een reisbureau? Welke? Waar was het en hoe heet het hotel?
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Ik denk inderdaat dat het goed is om te weten welk hotel e.d. het was. Als ik jullie was, zou ik toch maar een proberen om wat geld terug te vragen. Niet zozeer om het feit dat je duur betaald hebt (wij nederlanders) maar meer om een sein af te geven dat dit goed waardeloos is. Overigens, als je bij een nederlands bedrijf geboekt hebt, sta je met je bevindingen behoorlijk sterk. Zeker als je er toevallig ook nog enkele foto's van hebt.
Op de vraag of heel tsjechië zo is. Neej, niet dat ik weet. Ik weet wel dat er verschil in kwaliteit zit, dat zie je overal. Maar ik denk dat je gewoon een "rotte appel" had.

Ik wens je véél plezier op je volgende vakantie in Tsjechië.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

een hotel waar de tijd bleef stilstaan, zou ik zeggen ... Jammer voor jullies vakantie maar het is gelukkig en zeker niet overal zo gesteld.

Wij hebben vroeger ook wel eens dingen besteld die ze dan uiteindelijk niet wisten te serveren, maar voor de rest toch merendeels goede ervaringen opgedaan.
 
nou bedankt voor jullie reacties,het hotel was het vega star hotel in Benecko(er is ook nog een vega pension,maar weet niet hoe het daar is)

en we hadden rechtstreeks geboekt bij het hotel,via internet en de vvv van Benecko adres gekregen.

en ja we waren goed geÏnformeerd,er zou een ski school zijn(ze zeiden er alleen niet bij wanneer die zou gaan draaien )

het is in de omgeving een bekend wintersportplaatsje,met ik meen 6 liften,en wij "gingen "dus speciaal voor een niet zo grote plaats,omdat de kinderen nog niet zo oud zijn en we alles een beetje in de gaten willen houden.

de liften waren allemaal open(al kon je van 2 niet van de openingstijden aan, de eigenaar kwam wanneer hij zin had en sloot de lift ook gewoon als hij er genoeg van had)

we zijn wel even in janske lazne en splinderluv mlyn gaan kijken maar ik vond dat zo ontzettend masaal daar,maar blijkbaar moet je daar toch zijn voor een beetje service.

het voordeel van dit hotel was dat je zo op de ski"s kon stappen en naar 2 liften kon skiËn,en dat zag ik in janske en spinderluv minder of heb ik dat verkeerd gezien ??

maar als iemand nog tips heeft voor een GOED pension of een vakantiehuis dichtbij een piste(het liefste lopend te bereiken) houdt ik me aanbevolen.

hier het webadres www.vega-star.com
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Na je verhaaltje te hebben gelezen kan ik goed begrijpen dat het je erg tegen is gevallen. Ik heb in meerdere Hotels en pensions in heel Tsjechie gezeten en Ik kan je wel zeggen dat ik (in 10 jaar) ook een paar mindere hotels ben tegen gekomen. Het was net of je 40 jaar terug in de tijd ging. Dit waren van die oud communistische hotels. Mijn geluk was dat ik niets vooruit had geboekt en dus direct de volgende dag weer kon gaan. Ik moet er niet aan denken dat ik daar een week had moeten zitten.
Toch kan ik zeggen dat de meeste hotel goed waren en met het eten heb ik nog geen problemen gehad. Mijn ervaringen met Tsjechie zijn geweldig. Ik hoop dat er voor jullie wel een volgende keer komt en dat het dan wel allemaal goed is. Want Tsjechie is een erg mooi land.
Vraag het, voor je boekt, hier op het forum na. Dan weet je waar je naar toe gaat.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

ontzettend jammer voor jullie.gelukkig dat jullie cz nog een tweede kans geven.er zijn zeker duizenden voorbeelden waarin het wel goed gaat.
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Ik denk dat Cerny Dul wel wat voor jullie is,niet te groot,alles binnen loopafstand.Als je dan ook nog een huis /appartement huurt heb je de maaltijden ook nog zelf in de hand.Ga je lekker uit eten waar het je wél bevalt.
Ik zou Tsjechië zeker nog een kans geven!
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Hoezeer ik ook van Tsjechie hou, een aantal dingen die je opnoemt komen mij zeer bekend voor.
Hotelkamers poetsen is echt niet iets wat ze in een deel van hotels en pensions doen. Dunne, harde matrassen is inderdaad een veel voorkomend specialiteit. Menu wordt ook weleens aangepast aan de voorraad. Wat gesteun en gekreun op vragen van klanten is mij ook niet onbekend.
Ik heb wel de ervaring dat het allemaal , wat , klantvriendelijker is aan het worden. Je moet natuurlijk wel een afweging maken in prijs/kwaliteit en ervaring van andere mensen. Ik heb ook geleerd dat de hoeveelheid sterren van een hotel in Tsjechie niet altijd wat zeggen over de kwaliteit.
Geef ze wel nog een tweede kans
 
dank weer voor de reacties,de afweging tussen prijs en kwaliteit hadden we gemaakt maar een glimlach kost geen geld en gewoon even zeggen dat je iets niet hebt(menukaart) scheelt heel veel ergenis.
maar we gaan ze zeker een tweede kans geven,want voor 3 euro een 10 ritten kaart voor de skilift.......dat redt geen enkel ander land,toch???

en weet er iemand iets in cerny dul,voordat ik weer iets boek via internet?
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

ja die site kende ik al,daar hebben we veel op gekeken,maar ik denk dat ik nu toch maar ga voor de ervaring van iemand,en niet meer alleen via de websites,weet je in ieder geval wat je echt krijgt..
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Daar heb je helemaal gelijk mee Thijs,alleen ben ik bij die andere pistes (nog) niet geweest.

Siki,zoek iets leuks uit via internet en vraag dan hier of er iemand ervaring mee heeft.(zie de sponsers onderaan de pagina,maar er zijn er nog meer hoor)
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

Hallo Siki,
Wat vervelend dat het voor jullie allemaal zo is gelopen, wij hebben een pension in het reuzengebergte en onze eerste gasten hebben het allemaal prima naar hun zin gehad. Het waren onze eerste gasten omdat wij vanaf de kerst pas open zijn. Wij zitten helaas niet naast een piste dus vanaf ons pension zal je de auto moeten nemen naar de dichtsbijzijnde piste van bv Mlade Buky. Dus ik denk geen optie voor jullie maar ik wil alleen maar aangeven dat er genoeg pensions en hotels zijn die zeker meer bieden dan dat jullie nu hebben gehad. Ik hoop dat jullie volgende ervaring met Tsjechie een stuk aangenamer zal zijn.En hier op het forum zullen vast wel mensen zijn die jullie een pension of hotel kunnen aanbevelen wat vlak aan de piste ligt.
Heel veel groetjes en sukses met jullie volgende avontuur.
Albert
 
Re: Tsjechie tegengevallen. Ben ik de enige ?

dank je wel voor je antwoord en hart onder de riem,en is het jullie goed bevallen,de eerste pensiongasten????
lijkt me toch een hele stap!maar wel een leuke
succes verder met de rest van het seizoen(en o ja )klopt het dat voor de tjechen het seizoen pas half januari begint,merken jullie dat ook in jullie pension?? dat kregen wij nl.als antwoord bij het hotel


groetjes sigrid
 
Bovenaan