Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Martin, onderstaande tekst ontving ik zojuist per mail uit Rokytnice:

hallo Egbert!
Zwar sieht es nicht so aus, aber es soll schon während dieser Saison im Betrieb sein. Ich bin selbst gespannt. Aber ich glaube nicht, daß die Firma sich lässt die kommende Wintersaison abhauen und damit den großen Geschäft verlieren.
Also ich denke - sie schaffen es....
ich will dort selbst fahren um mich persönlich überzeugen. Selbstverständlich mit "Das ist die Camera" :-)
 
Dit zou voor mij ook geweldig zijn, als hij in bedrijf is. Ben afgelopen febr behoorlijk uit de sleeplift gevallen, had dardoor ook geen zin meer om daar te gaan skien.

Voor Martin: Afgelopen Oud en Nieuw waren wij in Rokytnice. Er is overal vuurwerk tekoop. Er wordt ook veel afgestoken 's nachts (overdag ook ). Prachtig vuurwerk, en knallen.... ja hier is het verboden, maar goed.
Wij vonden het erg bijzonder om daar de jaarwisseling te vieren en hebben erg genoten.
Veel plezier alvast

Groeten Margriet Dijk
 
Ik voelde mij ook nooit happy met deze haaklift ben er gelukkig nooit uitgevallen maar heb mensen flinke buitelingen zien maken.
Mijn zoontje is nu ook om bij het lezen van het vuurwerk, het is voor hem altijd de mooiste dag van het jaar.
 
heb sinds een paar dagen mijn gehele uitelijk vernieuwd,waarom,mijn broer komt thuis uit australie(hij werkt daar als bioloog in mornington)
omdat mijn moeder 60 jaar wordt komt hij thuis,en gaat dan naar radolfzell om zijn dna proefjes uit te werken.
we gaan dus met mijn ma haar verjaardag een gezellig weekend naar schiermonnikoog,hij stuurde op zijn site dat hij erg bruin was geworden,(het was een foto van een bewoner daar die een erg bruine huidskleur had)zijn vriendin antwoorde hierop dat als hij zo bruin zou zijn dat ze dan haar haar rose zou verfen(wat ze dus ook echt gedaan heeft dus hij schrikt zich rot als hij in frankfurt uit dat vliegtuig stapt.
tiny(onze dochter hebben toen besloten om ons haar maar groen en geel te verfen)
vandaar dat het dus nu sinds een paar dagen geel is
groetels
mocht je de site van mijn broer willen bekijken

http://sjoukeanne.waarbenjij.nu/

en joepei de poepie,eergister had hij een mail dat hij inderdaad cum laude is afgestudeerd ik ben zo trots

maar maria ga je wel door polen dan anders zit ik steeds met mijn neus voor het raam om te kijken waar je bent.
en hoe herken ik jou,de krokusvakantie is inderdaad op elke plek verschillend
 
Van 17 februari tot 24 februari wederom op aanraden van velen hier in hotel Krakonos. Zal dus wel vele Dalstrareizigers uit het Fryske Lân tegenkomen. Maar wel gezellig :deuk: en hopen op net zoveel sneeuw (en pivo) als vorig jaar.
En wanneer die nieuwe lift draait wordt het alleen maar beter.
Heeft iemand ervaring met de loipe die tussen de twee gebieden loopt?
Is dat te doen met skies (off piste is no-problemo)
Misschien zijn er op dit forum nog wel meer Krakonosgangers?
surfdj
 
mijn schoonouders verblijven hier een week later(inderdaad pa is touringchauffeur bij dalstra)maar we treffen jullie niet .want het is dus een week later
wij zitten dan met de broer zussen en kinderen in een huisje vlakbij de horni domky.

Ik had nog een vraagje,voor twee jaar terug hebben wij (tiny en ik)skiles gehad bij spartak,.
niet dat dit niet goed is bevallen,maar misschien dat er iemand tips heeft welke skischool goed is(wij hadden toen deze omdat ze bij dalstra altijd deze nemen.)het liefst bij de horny domky in de buurt.
we willen maar 2 uurtjes les per dag en dan ook nog het liefst samen.
En wat is een goede skischool voor kleinere kinderen,bij de studanov is een schooltje daar krijgen ze een half uurtje les,hebben we toen 1 keer gedaan om even te proberen.
vorig jaar heeft wiebe 2 uurjes en siebren een uurtje per dag les gehad(ze moeten het wel leuk blijven vinden)en dat willen we nu ook graag zo doen,dan kan gerben s'middags nog even met ze oefenen.
nou alle tips zijn welkom
groetjes Rika
 
Wij hebben de lessen afgesproken bij P-sport. Daar ook de verhuur gedaan. (vraag om een verzekringsmogelijkhied bij verlies, diefstal)De kinderen van verschillende skinivo's hebben prima les gehad (Hradek bedankt) op nog openstaande uren. Alles was goed bespreekbaar, er werd goed Engels gesproken en in het Engels les gegeven. Mijn vrouw wilde ook weer les en ook dat was geen enkel probleem. Let wel voor allen hebben wij priveles besproken, de kinderen in een eigen groep van 3. Lisa Hora is geen enkel probleem voor ze, je spreekt gewoon af wat jij wil en dat doen ze mits je skinivo het toelaat.
NB. 1 paar verhuurski's werd gejat en daarmee zijn we door P-sport qua prijs behoorlijk opgelicht. Dat krijgt dit jaar nog een vervolg.
Overigens denken wij er wel aan om daar weer te huren simpelweg omdat het zo dichtbij Krakonos ligt.
surfdj
 
Saisonopening - HORNI DOMKY

18.11.2006
Datum: 15.12.2006!!
Am Freitag den 15.12.2006 geht mit den Bergbahnen wieder los. Ab dann sind wieder täglich Fahrten von der Horni Domky neue Talstation möglich.
Mit einer Nachmittagsparty des Jahres 2006 an einer Terrasse des neuen Restaurants öffnet die bekannte Metropole Rokytnice nad Jizerou im Westriesengebirge ihre Bühne für alle Wintersportfans. Am Snowpark wird eine Lichtshow show veranstaltet.
Für den Samstag den 16.12.2006 ist für die Besucher eine Überraschung eingeplant. Weiter kann man sich auf den Sondereintritt 100,– CZK freuen, sowie auf die Rennen für Kinder. Die Wintersaisonöreffnung setzt weiter am unteren Marktplatz mit einem Weihnachtsmarkt fort, welcher mit einem Feuerwerk beendet wird. Alle sind herzlich willkommen!

Het beloofd dus echt mooi te worden!!
En surfjd, heb vorig jaar met gewone ski's de loipe gedaan tussen de twee gebieden. Veel klimwerk, dus lastig, zo niet erg lastig met gewone ski's. Sommige stukken kun je beter lopen. Maar.......wel erg leuk om te doen.
 
oke p-sport
zal even op de site van rokytnice kijken of ik daar wat van kan vinden
wij hebben dus ook steeds prive les gehad(samen dan)en de kinderen ook.
zit p-sport dan ook achter het gemeentehuis,en dan scheef tegenover spartak
groetels rika en bedankt voor de info
 
En Inas kon je die verbinding niet afsnijden door het bos. Op de kaart lijk je dan beneden bij Lisa Hora uit te komen. Wanneer je de loipe volgt kom je bovenaan uit, vandaar het vele klimwerk.
En inderdaad lijkt het mij erg leuk om eens uit te proberen.
Hoeveel tijd was jij kwijt?
Surfdj
 
Hallo Rika

Wij huren al jaren ski's bij skiverhuur Petr. Je kunt daar ook les afspreken bij skischool classic. www.classicskischool.cz. Het bevalt ons prima,afgelopen jaar hadden we allemaal splinter nieuwe matrialen. Ook goede service. De skiles is prima, je kunt lessen waar je wilt, alleen zijn ze veelal in Studenov. Maar ook Horny Domky is mogelijk.
Hij zit ook in de buurt van de andere ski verhuur waar jullie het over hadden.
Groetjes Margriet Dijk
 
surfdj schreef:
En Inas kon je die verbinding niet afsnijden door het bos. Op de kaart lijk je dan beneden bij Lisa Hora uit te komen. Wanneer je de loipe volgt kom je bovenaan uit, vandaar het vele klimwerk.
En inderdaad lijkt het mij erg leuk om eens uit te proberen.
Hoeveel tijd was jij kwijt?
Ik heb de route vanaf de andere kant gedaan. Halverwege de blauwe afdaling kun je rechtsaf het bos in. Het eerste gedeelte daalt nog wat, waarna de loipe een paar kilometer weer gaat stijgen, om uiteindelijk bij Studenov uit te komen. Hoeveel tijd ik voor de verbinding kwijt was weet ik niet precies. We hebben er een dagtrip van gemaakt. Vanaf het dorp (begin) met de skibus naar Horni Domky, een paarkeer daar de afdaloing , het bos in, om vervolgens helemaal af te dalen via Studenov naar ons pension. De peension-eigenaar was mee, om ons de weg te wijzen. Zijn om half tien vertrokken en waren om 16.00 uur weer thuis. Bovenaan, voordat je de piste van Studenov op gaat, kun je heerlijke warme advocaat met slagroom krijgen.
 
restaurantjes rokytnice nad jizerou

Hallo,

Wij gaan van 23 december tot 28 december naar rokytnice.Weet iemand of er lekkere restaurantjes daar zijn? We verblijven in appartement Horni.
Zijn de restaurants ook open met de kerstdagen? en kan iemand onsvertellen wat een skipas en verhuur van ski's ongeveer kost ?:oeps:

groetjes jeroen en monique.
 
op de site van rokytnice kun je veel info ophalen

www.rokytnice.com

hier staan ook de eetgelegenheden enz enz skiverhuur (alles dus)
ik weet niet of alles al in het duits is te lezen want ze zijn de site aan het vernieuwen
als je op een link klikt kan je vervolgens wel in duits of engels lezen soms zelf nederlands
groet Rika
 
pension hak

hier kan je de straatnaam van het pension zien
http://www.ceskehory.cz/unterkunft/pension-hak-rokytnice-nad-jizerou.html

plattegrond van rokytnice even inzoomen,en dan kan je zien dat de
wijk Letní strana (dolni rokytnice) de regio is waar het pension ligt.(aan de linkerkant van rokytnice)

http://www.rokytnice.com/ubytovani/task,showmap/id,171/lang,cz/
(als hij teveel is ingezoomt,even op cela mapa klikken en vervolgens kan je inzoomen

600 meter van de skigebied studanov dus als je wilt skieen is dit volgens mij een prima plek

groet Rika

www.rokytnice.com
 
Bovenaan