Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

spijt me heel erg, maar heb alleen maar vervelende ervaringen met Alf. Grote groep mensen: de laatste krijgt het eten wanneer de eerste al lang klaar is.
Met 4 personen idem.
Hygiëne: de kok met een groot vies verband om zijn vinger..........

Voor ons geen Alf meer
 
Skigebied Horni Domky (snowboarders)

Goeiemiddag,wij wouden een app boeken in de buurt daar,
maar toen las ik dat op http://www.euroholidays.nl,(zie beneden)
En dat vond ik wel erg jammer ! want wij snowboarden alle 4,
weet iemand of die regels inmiddels al is ingetrokken?,
Groetjes Elisa


info voor snowboarders: Snowboarders worden niet toegelaten in de
stoeltjeslift naar de Lysa Hora (skigebied Horni Domky).
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hoi Elisa,
Volgens mij mag je er idd niet in (feb 2006) maar je kunt evengoed wel de Lysa Hora op tot zeg maar halverwege, en dan is er wel een gedeelte voor snowboarders aangelegd. Ook op Studenov mag je wel snowboarden (ook snowboardtrack), daar zijn alleen sleep- en ankerliftjes. Als je al een gevorderde snowboarder bent is misschien een uitgebreider gebied beter?
groetjes,
Maria
 

Maria

Geroyeerd Lid
Tja, ze mogen zeker wel op de Lysa Hora, maar volgens mij toch echt niet met de stoeltjeslift.
Het best is misschien om een mail te sturen aan de plaatselijke VVV. (of navragen bij degene bij wie je boekt, die is dan ook verantwoordelijk als het niet zo is (schadevergoeding)).
groeten, Maria
 
Sinds het begin van dit jaar zijn snowboarders toegestaan in Horny Domky. In januari hoorden we dit in Rokytnice. Helaas gingen we toen net naar huis. Maar in febr 2006 zijn 2 van mijn kinderen, elke dag met de stoeltjeslift naar boven op de Lysa Hora geweest. Geen probleem dus voor snowboarders.
Groetjes Margriet
 
Ze mochten het afgelopen jaar echt met de stoeltjeslift mee (voor het eerst) Op de website van Holidayinfo.cz taat te lezen dat wanneer de snowboarders zich weten te gedragen dit verlengd gaat worden.
 
Helaas is het niet anders. Vond het wel een groot nadeel. Enorme wachttijd.
Wel veel leuke tips gekregen van een Nederlander die daar altijd skiet. Het was voor ons de eerste kennismaking met Lysa Hora. Zeer mistig en koud en daarom niet echt kunnen genieten van......
Komend seizoen dan maar!
En die snowboarders hebben toch een ander idee van "rekening houden met anderen". Maar dat schijnt zo te horen bij veel boarders (helaas). Dit geldt niet voor alle boarders, maar show off hoort bij deze tak van wintersport.

surfdj
 
:nee: Ik ben het niet met ILDIB eens. NIET alle boarders zijn irritant. Er zijn er ook die de mooiste trics doen ZONDER overlast te veroorzaken. En daar kan ik best van genieten.
Surfdj
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ja, het was in feb 2006 nog klunen tot aan de ankerlift, waar je naar mijn smaak met jongere kinderen ook niet in kunt. Als je er uit valt is er 'no escape'! volgens mij glij je dan gewoon een kilometer naar beneden...
Bovenaan is het vrij smal (eerste gedeelte blauwe piste), naast snowboarders kan je hier ook last hebben van de zeer ervaren skieërs die zich daar uitleven oftewel keihard rakelings langs je heen vliegen... Ikzelf wordt daar niet zo zenuwachtig van maar kinderen natuurlijk wel. Goed, dit soort types zal je wel in alle lagen en alle soorten sporters hebben. In elk geval hoor je snowboarders nog aankomen!
 
Dan hebben ze weinig veranderd, in 2003 was het ook al zo met die ankerlift en en matige toegang vanaf parkeerplaats, snap dat niet, hebben een prachtige stoeltjeslift op de berg en dan gaan ze zon amateuristische toegang handhaven.

BOARDERS (niet alle, zeg maar 80%) zijn wel irritant, hebben het zo druk met showen dat ze niks in de gaten hebben en in de rij bij de lift staan ze zo stoer te dissen dat ze niet in de peiling hebben dat die plank dwarsstaat en alles blokkeert. Nog irritanter, ze schrapen de boel bij matige sneeuw helemaal aan gort..
 
Snowboarden

Hallo allemaal,

Wij gaan in februari met z'n zessen richting Rokutnice nad Jizerou
2 daarvan skieen, 3 snowboarden en 1 doet geen van beide.:snik:

Ik heb gelezen op deze site dat je als snowboarder zijnde geen gebruik mag maken van de stoeltjeslift.
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over snowboarden in dit gebied en of we nu wel op de lange pistes terecht kunnen????:traan:

Tevens een vraag of er hier voldoende vermaak is voor iemand niet aan skieen of snowboarden doet?

Misschien dat iemand op dit forum mij meer kan vertellen hierover?

Met vriendelijke groet,

Fam Stokman
 
Beste fam Stokman.
Zoals U in mijn voorgaand bericht kunt lezen, zijn vanaf begin 2006, de snowboarders weer toegestaan op de lysa Hora, Horny Domky. (met de stoeltjeslift) Welliswaar zou dit een proef zijn, maar is mij niet bekend of dit in de winter 2006/2007 gaat veranderen.
In Studenov kunt U altijd terecht boor skiën en snowboarden, alleen is het skigebied in Horny Domky groter en zijn de pistes langer.
Als het in de schoolvakanties is, zijn er soms lange wachtrijen voor de liften.
Verder zijn er in onze groep ook altijd wel een paar mensen die niet gaan skiën of snowborden. Deze vermaken zich met wandelen door het dorp, langs de piste kun je wandelen naar een "terrasje", waar je wat kunt drinken en genieten van alle mensen die voorbij skiën enzo.
Of er wordt gewinkeld in Rokytnice, Vrchlabi of Harrachov. Gewoon genieten van de mooie omgeving, lekker uit eten enz.
Op de site van www.rokytnice.com kun je veel info halen, maar is nog niets inhet duits. Verder is er nog een site over de ski/sneeuwinfo op www.skiregion.cz ook deze site is nog niet in het duits. Veel plezier alvast, groeten Margriet Dijk
 
mijn schoonzus en ik zijn een keer naar de stoeltjeslift gelopen,wat was dat een prachtige wandeling,mijn schoonmoeder die wandeld daar altijd(als ze daar is) en die vindt het heerlijk komt op de mooiste plekje en kan dan onderweg ook nog een kopje koffie nuttigen
dus de wandelschoenen mee,(bij de anwb kun je van die ijzertjes kopen die je om je schoenen klemt zodat je niet uitglijd)en gaan
 
Wandelen is prima te doen, winkeltechnisch wens ik je veel plezier...

Voor vermaak moet je naar alf, geheid dat de eigenaar je aan het lachen maakt.. (als ie nog leeft tenminste)
 
Nieuwe stoeltjeslift

Weet iemand of de nieuwe stoeltjeslift welke de oude haaklift bij de lisa hora vervangt al klaar is of nog gereedkomt voor de kerst.

Ik kom er weer voor de derde keer om te skien maar voor het eerst met oud en nieuw daarom nog een vraag van mijn zoontje; wordt er op oudjaarsdag nog veel vuurwerk aangestoken en kun je het daar ook kopen.
 
Bovenaan