Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:) jawel, we hebben alweer geboekt, na herlikovice,spindleruv mlyn,vysoke nad jizerou,janske lazne, gaan we het nu eens proberen in rokytnice nad jizerou met kerst.We gaan een week naar appartement rokytno [schijnt vrij nieuw te zijn, wie kent het?]
Na afgelopen februari [weinig sneeuw]hadden we zoiets ,zullen we nu eens naar oostenrijk gaan maar na dagen gezocht te hebben voor een beetje betaalbaar .....ben ik uiteindelijk toch weer in Tsjechie beland , we zullen zien in ieder geval gaan m'n zoons weer vuurwerk[ ook goedkoop] kopen voor als we weer terug om het met oud en nieuw af te steken.Dus wie weet er nog iets leuks in rokytnice voor de kids naast het skien ???????[17 en 15 jaar]:)
 
Hallo Berlyn

Het is maar net wat je kinderen leuk vinden, wij gaan 's avonds uit eten en dan doen de kinderen nog een spelletje of computeren en dan naar bed. Van skiën worden ze erg moe. Afgelopen febr zijn ze indd ook naar Music Club geweest en dit vonden ze erg leuk.
Waar ligt app Rokytno precies? We gaan komende week nog naar Rokytnice.
We zijn 2 jaar geleden met Oud en Nieuw geweest en vonden dit geweldig. Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden in Rokytnice.
Als je met Kerst buiten de deur wilt eten moet je dit wel regelen, volgens mij is er veel (zo niet alles) gesloten met Kerst.
Groetjes Margriet
 
wij gaan volgend jaar naar dit plaatsje op wintersport kan iemand mij hier wat over vertellen, wij zitten in een vakantiehuis op ongeveer 2 km van de skipiste en 1 km ban het centrum.

nou hoop graag van uw ervaringen te horen.
Harrie
 
Kerstmis

Dit jaar gaan we voor het eerst met de kerst naar rokytnice
lijkt mij prachtig daar lekker lang donker en de boom verlicht.
Misschien extra lekker eten bij pp of bij helena
Kachel
 
Hallo allemaal :zwaai:,

Een tijd niet op het forum geweest na de zomervakantie gelijk een verhuizing erachteraan maar nu gaan we weer lekker alles afstruinen. Met de kerst zitten we in rokytnice weer eens wat anders ,we hebben nu de nodige skigebieden in het Reuzengebergte wel gehad. We hopen uiteraard deze winter wel weer eens een lekker pak sneeuw te hebben maar dat zal iedereen wel zeggen na de afgelopen februari vakantie.
We gaan naar een vrij nieuw appartement Rokytno dus wie het kent of iets leuks in de buurt weet zeg het maar!!:zwaai:
 
Wie zit er in de week van 14 tot 21 februari in Rokytnice?
Met kinderen?
En wie weet in welke talen skiles wordt gegeven (aan kinderen).
Dank ook voor alle tips voor leuke niet-ski activiteiten.
 

Maria

Geroyeerd Lid
In Rokytnice is de baas van de skiclub wel Tsjechisch, maar heeft een talenknobbel en spreekt dus ook Nederlands. Overigens maakt het geen bal uit in welke taal de les gegeven wordt, kinderen snappen het altijd en kunnen sowieso met elkaar praten (bijna alleen maar NL kinderen).
 
Ja gaaf. Horny Domky is open dit weekend, geweldig. Wij eten tijdens onze vakanties ook altijd bij Pension PP of Snekoland. we hebben ook voor het eerst bij Helena gegeten. We vonden het allemaal prima. Alhoewel we het idee hadden dat Snekoland erg duur was geworden.

Groetjes Margriet
 
Het zou kunnen, veelal zijn we een grote groep, maar ook in klein gezelschap gaan we naar Rokytnice, geweldig. De eigenaar van het restaurant heet Ladja. Wij zijn meestal de gasten van Pistora. Zo noemen ze ons.
Maar er ligt al genoeg sneeuw om te skien zag ik, geweldig.
In april hebben we nog 2 dagen kunnen slien in Medvedin, en dat was erg bijzonder om nog in april te kunnen skien.
Groetjes Margriet
 
Bovenaan