Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Snowboarders in stoeltjeslift Lysa Hora

Hallo,

Er is in dit forum al vaker over gesproken maar ik zou graag willen weten wat de actuele stand van zaken is wat betreft de stoeltjeslift bij Lysa Hora. Mogen daar nu snowboarders in of is het toch weer verboden??
Alavst bedankt voor de reacties ;)

Groetjes Mandy
 

Maria

Geroyeerd Lid
Is er deze week nog iemand op de Studenov piste (geweest) en weet of er voldoende sneeuw ligt om nog te kunnen skien? Helaas is de webcam begin van de winter uitgevallen.
 
hallo.. ook wij gaan voor het eerst naar rnj.
ik heb begrepen ondertussen dat huren het beste kan bij petr in rnj.
en dat het dus wel erg druk kan worden na 12 uur met het huren ervan. wij zitten nog te denken hoe laat we uit nl zullen vertrekken. kan iemand mij vertellen hoe het met de reis erheen zit. hoe gaat het laatste stuk ..

en verdere info is altijd welkom.

klopt het trouwens dat studenov gesloten is.. hopen dat eht maar gauw een heleboel gaat sneeuwen.

gr k
 
volgens de berichten is studenov inderdaad gesloten. kijk maar eens op www.rokytnice.com dan is studenov met rood angegeven en de overige met groen. Ik hoop dat er nog voldoende valt voor jullie de komende weken, wij gaan dit jaar helaas niet. volgend jaar zijn we weer van de partij.
 
Wij zijn afgelopen week in Rokytnice geweest. We verbleven in Jizera Cottage; een aanrader!
We hebben ondanks het warme weer (op zich heerlijk natuurlijk met die zon!) elke dag kunnen skiën. Op Studenov waren de lager gelegen pistes open, deze worden met kunstsneeuw op orde gehouden, voornamelijk ook voor de skischolen. Van de hoge pistes werd geen werk gemaakt, wat wij erg jammer vonden. Op de eerste dag zijn we wel omhoog gegaan, even heerlijk in de zon gezeten, maar de sneeuw was te drassig en ook veel groene plekken. Later in de week gingen inderdaad de liften naar boven dicht.
De rest van de week zijn we vervolgens gaan skiën in Paseky. Een heel leuk gebiedje vlakbij Rokytnice, waar de rode pistes erg goed werden onderhouden en ook een leuke blauwe (nr 7). 's Ochtends was het hier prima skiën, maar in de middag werd de sneeuw wel snel erg zacht door het warme weer. Skies hadden we gehuurd bij Classic in Rokytnice, prima bevallen.
Al met al is het ons meegevallen, we waren niet erg positief door de weersvoorspellingen en éénmaal ter plaatse waren we erg blij dat er genoeg pistes open waren en hebben we heerlijk kunnen genieten van een zonnige vakantie en genoeg skiplezier!

:cheers:
 
Sneeuw

Door de sneeuwkanonnen ligt er op de meeste pistes wel sneeuw vooral op Lisa Hora en anders rij je even door Rokytnice binnendoor verder naar Misecky, da's nog hoger met meer vorst en kun je naar Spinleruv skien.
 
Vraagje

Weet iemand hoe lang het rijden naar Harrachov is:spelen: ?
Wij gaan morgen naar Rokytnice en vrienden van ons zitten in Harrachov.
Ik wil jullie nog bedanken :top: voor al die bruikbare informatie.
Wel jammer dat het weer niet erg wil meewerken, maar we gaan er zeker iets leuks van maken.
Dit is namelijk de eerste keer dat we hier gaan skieen:cheers: (vakantie vieren).

Groetjes Ilona
 

Maria

Geroyeerd Lid
Door de sneeuwkanonnen ligt er op de meeste pistes wel sneeuw vooral op Lisa Hora en anders rij je even door Rokytnice binnendoor verder naar Misecky, da's nog hoger met meer vorst en kun je naar Spinleruv skien.

Hee LadyJane, bedankt voor je tip! We hebben 'm dus opgevolgd en twee dagen heerlijk geskied op Medvedin! Nogmaals dankjewel!
 
Bovenaan