Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het maakt inderdaad gelukkig niet uit hoe hij heet. Het gaat erom dat wij ons prima vermaken in de sneeuw overdag en 's avonds ergens een lekker hapje kunnen eten

Groetjes Margriet
 
Wij gaan naar Jablonec dit jaar met een groep van 22 pers, en we hebben begrepen dat we dan naar Rokytnice gaan om te skiën. Nu hebben we gehoord dat de kinderen op
een andere berg skiles hebben dan waar wij als volwassenen skiën en dat je heen en weer moet met de auto. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Of weet iemand misschien of er in Jablonec zelf skiles te krijgen is?
Ik hoor graag van iemand!! Wij gaan trouwens in de voorjaarsvakantie. Alvast bedankt.
 
De lessen worden over het algemeen op Studenov gegeven. ook daar kun je alsvolwassene skieën, maar de meesten verkiezen dan Horni Domky. De piste's zijn daar mooier, maar skie je wel apart idd. Wellicht zijn er nu ook wel skilessen mogelijk op Horni Domky, omdat je met de stoeltjeslift omhoog kunt. In het verleden was er allleen een sleeplift. Misschien dat iemand anders dit weet.
 
ligt er ook aan hoe goed de volwassenen kunnen skieën, hoeveel sneeuw er ligt etc...
in studenov kan je als beginner lekker skieën, meer ervaren skieers zullen naar "de hoge berg", de Horni Domky willen...
er worden ook lessen op andere pistes gegeven, nogmaals afhankelijk van de sneeuwcondities
 

Maria

Geroyeerd Lid
Je kunt prima les krijgen op Studenov, als kind maar ook als volwassene. Classic skischool geeft hier goed les. Je hebt een aantal 'kinderweitjes', maar ook een langere afdaling. Ik heb zelf priveles gehad op een klein weitje, dit om goed te leren carven. Ik zou lekker met de hele groep op Studenov gaan, veel leuker! De afstand is trouwens ook te ver om je kinderen alleen achter te laten (vind ik).
Moet hier wel even bij aantekeken dat er vorig jaar te weinig (geen) sneeuw lag op het hogere gedeelte, alleen de kinderweitjes konden bijgebeend blijven met sneeuw maken en verplaatsen. Maar goed, je kunt ter plaatse bekijken wat je doet.

Overigens kan je natuurlijk ook met z'n allen naar Lysa Hora om te lessen? Daar heb je ook babyweitjes.
 
Bedankt voor jullie reacties. We kijken ter plaatse wat het handigst is qua skiles omdat ik begrijp dat het op beide bergen mogelijk is. Weet iemand vanaf welke leeftijd er skiles gegeven wordt?
 
hotel helena

wie kan mij vertellen hoe hotel helena is in rokytnice nad, en kun je vandaar uit goed skien en welke skischool raad je ons dan aan?:denk:

wij gaan voor de eerste keer in rokytnice nad skien vorig jaar in spindleruv myn geweest dit is goed bevallen. We hebben 2 dochters van 10 en 14 jaar oud die nu voor de 2 keer gaan skien.

bedankt alvast gr emmy
 
Vorig jaar hebben wij daar gegeten. Eten was uitstekend. Vanavond gaan we weer uit eten in Helena. Vanuit Helena kun je de skipistes goed bereiken. Kleinere pisten maar ook Horni Domky is vlakbij.
 
bedankt voor de info

is de avondpiste langs het hotel en is dit dan een blauwe helling?

weet iemand of er beddegoed aanwezig is en zo ja zijn dit dekens of dekbedden. Ik wil ook graag weten of er dons of wol inzit i.v.m. allergie kinderen. Neem zelf anders dekbedden mee maar als dit niet nodig is liever geen gesjouw.

Het eten is goed maar waar kun je zoal uitkiezen?

bedankt weer voor de moeite
 
volgens mij is dit een blauwe piste want stijl is het daar niet echt.

Waar heb je dit hotel dan besproken ????
Daar kan je volgens mij alle info voor bedden enz enz vinden.
Ik heb deze site nog gevonden, en misschien is het handig deze door te lezen, en foto's bekijken .
Hier kan je ook wel zien wat voor dekkens er zijn en volgens mij is beddengoed aanwezig.
Ook kan je nog handige tips van deze site halen,bijvoorbeeld dat je korting op skipassen krijgt enz enz.
Nou je bent de hele avond wel zoet.
succes !!!
( laat je even weten hoe het daar was )
http://www.hotelhelena.cz/en/
 
hond mee geen trappen

Hallo allemaal de beste wensen nog voor het nieuwejaar
Weet iemand voor ons voor 2011 een appartement of huisje wat gelijk vloers is of een paar treedjes en waar de hond in mee mag?
Wel in RNJ en dan het liefst Donky achterin dus

groetjes Andre
 
Hotel Helena

Daar gingen we paar jaar geleden elke avond eten. Was goed.
Ski-gebied Lisa Hora is perfect. en bij Hotel Helena is'n oefenpiste.
Overal daar in de buurt kun je skies huren of les nemen.
 
rokytnice appartement eterna

Hallo,

Kan iemand mij wat vertellen over appartement Eterna waar het ongeveer ligt en is er wellicht iemand die er een keer heeft gelogeerd??

Groetjes Harrie
 
Bovenaan