Politiek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb 2 politiemannen als vrienden, die hebben nogal wat meegemaakt met vooral mannelijke asielzoekers die na de eerste checks in "open" huizen kwamen, waar ze de straat op mochten.
Het wordt hier gewoon niet geaccepteerd als ze zich niet volgens de normen en waarden hier willen gedragen, en iid, ze worden dan ook keihard aangepakt, gesprayed, gearresteerd en de grens over gezet met het verbod ooit weer terug te komen.
Er is hier een heel sterke gedachte tegen asielzoekers ja, kan het me wel voorstellen.
 
ik vind het reuze fijn ,dat de Nederlanders ze allemaal willen opvangen.
zie ook niet in waarom Nederlanders iemand anders dit probleem willen opdringen ?
Daarom is er ook een brexit...
Los het probleem daar op ,en haal de problemen niet hierheen.
hetzelfde geldt voor de Nederlanders bij lipno ,dat zijn er ook teveel.
die met hun nl inkomen de Tsjech wel even komt vertellen hoe het moet.
maar hier zijn omdat het leven zo goedkoop is.......
maar geen woord cz spreken ,maar wel alles weten over het leven hier.

iedereen die hier komt past zich aan ,en niet zoals in nl iedereen die te gast is bepaalt wat er gebeurd......
 
ik vind het reuze fijn ,dat de Nederlanders ze allemaal willen opvangen.
zie ook niet in waarom Nederlanders iemand anders dit probleem willen opdringen ?
Zullen we het eens omdraaien? Tsjechië wil wel de lusten, maar niet de lasten van het EU-lidmaatschap. Als ze geld kunnen vangen, wordt zonder bezwaar de hand opgehouden, maar wordt er iets van alle lidstaten gevraagd (vluchtelingen opvangen) dan verzinnen de Tsjechen de ene na de andere k*tsmoes en wordt het handjevol vluchtelingen dat Tsjechië telt, in feite het land uitgepest. Daar bestaat een heel goed woord voor: asociaal.
 

kuurgast

Donateur
Hoeveel van de groep vluchtelingen die naar Tsjechië overgebracht zouden worden zijn Moslim???
Dat zijn echt niet alle 2691 vluchtelingen. Hoeveel inwoners heeft Tsjechië?
In Tsjechië wonen 10.558.524 mensen volgens het Tsjechische Bureau voor de Statistiek op 31 maart 2016.
Dan heb je het over 0,0......% vluchtelingen.
Wat betreft de kosten voor opvang vluchtelingen krijgen ze geld van Europees vluchtelingenfonds (EVF).
Dan het volgende:

Stát plánuje dát na integraci 6000 uprchlíků přes půl miliardy korun.
De staat is van plan meer dan een half miljard kronen op de integratie van 6.000 vluchtelingen te zetten.

Stukje googel vertaling van artikel novinky.cz.
Op de integratie van vluchtelingen moeten de Tsjechische Republiek geven voor drie jaar, meer dan een half miljard kronen. Het vloeit voort uit het voorstel van het ministerie van Binnenlandse Zaken, die in het centrum van de regering zou worden goedgekeurd. Nieuwe materialen zijn beschikbaar, voorziet in de invoering van 6000 vluchtelingen.
Op woensdag het kabinet van het programma is opgenomen in de preambule grote overheidsopdracht "General leverancier van integratie van diensten voor personen met internationale bescherming voor de periode 2017-2019".
Als mensen worden verplaatst of hervestigd financiële kosten van de staat inburgeringstraject gedekt uit Europese fondsen. In het geval van spontane asielzoekers worden gedekt uit de nationale begroting.
Het gaat om een bedrag van 520.500.000 CZK = € 19.256.381.Bron svobodneforum.cz.
 
Zullen we het eens omdraaien? Tsjechië wil wel de lusten, maar niet de lasten van het EU-lidmaatschap. Als ze geld kunnen vangen, wordt zonder bezwaar de hand opgehouden, maar wordt er iets van alle lidstaten gevraagd (vluchtelingen opvangen) dan verzinnen de Tsjechen de ene na de andere k*tsmoes en wordt het handjevol vluchtelingen dat Tsjechië telt, in feite het land uitgepest. Daar bestaat een heel goed woord voor: asociaal.
dat klopt cz ontvangt meer dan het bijdraagt ,als dit andersom was geweest volgden ze wel het voorbeeld van uk de czexit.
maar het argument om daarmee de vluchtelingen volgens een quota te verdelen is een beetje dictator achtig.
Nederland is zeer goed in het probleem te negeren door gewoon niets te doen ,en de vluchtelingen maar op te vangen.
zoals Srebrenica waar ik zeeer goed van op de hoogte ben...
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
zie mijn andere topic ,persoonlijk een groot geldbedrag geschonken aan een vluchtelingen organisatie,schriftelijk een baan aangeboden in mijn firma.
Nu graag wat argumenten van forumleden die persoonlijk in nl vluchtelingen opvangen ipv de luie stoel anderen vertellen wat ze moeten doen.
Wie zich aanpast is welkom hier.
Ik herken het bovenstaande... Tsjechië wil wel de lusten.., ook in onze Tsjechische omgeving. Er bestaat een grote angst voor Islamisering.
totdat je daadwerkelijk gaat reizen in de wijde wijde wereld dan wordt de angst doodsangst.....
 
..... het argument om daarmee de vluchtelingen volgens een quota te verdelen is een beetje dictator achtig.
Kolder. De EU regelt altijd alles via quota, gerelateerd aan aantallen en getallen per lidstaat, dat geldt voor bijdragen en subsidies, en zo ook voor het aantal op te nemen vluchtelingen. Dat heeft niets met dictatuur te maken, maar zo wordt de "pijn" relatief eerlijk verdeeld.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
Dooddoener. Het staat iedereen vrij een mening te hebben en te uiten. En gelukkig mogen we ook een mening hebben over de mening van anderen.
Nu graag wat argumenten van forumleden die persoonlijk in nl vluchtelingen opvangen ipv de luie stoel anderen vertellen wat ze moeten doen.
Ach ja. Wie geen vluchtelingen in huis heeft, moet z'n kop houden? De Nederlandse staat vangt vluchtelingen op en bekostigt dat met gemeenschapsgeld. En daar betaalt elke burger aan mee, dus mogen die daar alsjeblieft een mening over geven?

Jij bent aardig goed in het bedenken van redenen waarom anderen moeten zwijgen.:lmfao:
Wie zich aanpast is welkom hier.
Tuurlijk. Zo lang het maar geen moslims zijn.
 
ter verduidelijking ,ik heb zeer goede moslim vrienden, in verschillende landen waar katholieke symbolen niet gewenst zijn.
Als ik daar ben pas ik mij aan zoals het hoort ,respect hebben.
de mening die ik hoor is dat wij dom/naïef zijn ,omdat wij ons aanpassen.
In CZ verwachten ze van buitenlanders dat ze zich aanpassen.
Iedere Nederlander die hier gaat wonen herkent dit, de eerste paar moeilijke jaren.
Breng je genoeg kapitaal mee kun je net overleven, kom je hier als gast en moet je een baan nemen als een Tsjech,en ja 400 euro in de maand is niet veel.
Hoeveel nl zijn er al de afgelopen jaren terug gevlucht naar nl omdat ze hier niet konden overleven.
los de problemen daar op ,en haal ze niet hierheen onder het mom van de pijn verdelen.
 

kuurgast

Donateur
2691 vluchtelingen. Hoeveel inwoners heeft Tsjechië?
In Tsjechië wonen 10.558.524 mensen volgens het Tsjechische Bureau voor de Statistiek op 31 maart 2016.
Dan heb je het over 0,0......% vluchtelingen.
De Praagse aartsbisschop Duka heeft een interview gegeven met daarin een rijtje getallen en de gevolgen volgens hem.
5 procent moslims in de samenleving is er geen probleem
15 procent moslims, ze beginnen eisen te stellen en willen hun eigen mensen benoemen op belangrijkste posities in de samenleving.
25 procent moslims, ze beginnen met eisen voor de invoering van sharia en zullen proberen de regering over te nemen.
Bron blisty.cz.

Reken maar eens uit hoeveel moslims er dan in Tsjechië zouden moeten wonen om voor echte problemen te zorgen.
De aartsbisschop is een vriendje van President Miloš Zeman en dat zie je terug in zijn uitspraken.
 
vangt u ze zelf ook op? aangezien u hierover zelf ook eea verteld....;)
En uitgerekend hierop geeft curious geen antwoord. Hoe zit dat nou, curious, want jij gaat vrolijk door met het geven van je mening, maar verwacht van anderen dat ze persoonlijk thuis vluchtelingen opvangen alvorens een mening te geven.

De Praagse aartsbisschop Duka heeft een interview gegeven met daarin een rijtje getallen .....
Die Duka is een eng mannetje. Vervang in zijn uitspraken het woord moslim door jood, dan weet je genoeg.
 

kuurgast

Donateur
Tsjechië: Jeruzalem is niet de hoofdstad van Israël.

Tsjechische scholieren leren vanaf het nieuwe schooljaar dat niet Jeruzalem de hoofdstad van Israël is, maar Tel Aviv. Het Tsjechische Ministerie van Onderwijs heeft de uitgevers van schoolatlassen dringend verzocht een desbetreffende wijziging in de door hen uitgegeven atlassen aan te brengen en Jeruzalem als hoofdstad van Israël te schrappen.
Lees verder op israeltoday.nl.

In de Tsjechische media natuurlijk veel aandacht voor dit onderwerp en zoals te verwachten is er een petitie gestart tegen deze wijziging zie parlamentnilisty.cz/.../Petice.

Verklaring van het Tsjechische ministerie van Buitenlandse Zaken betreffende de status van Jeruzalem en Tel Aviv.

De staat Israël verklaart Jeruzalem als hun hoofdstad. De status van Jeruzalem als de hoofdstad van de staat Israël is niet internationaal erkend.
Op basis van de conclusies van de Raad van Buitenlandse Zaken, Tsjechië, samen met andere EU-lidstaten, beschouwt Jeruzalem als de toekomstige hoofdstad van beide staten, dat wil zeggen de staat Israël en de toekomstige staat Palestina. Tel Aviv is momenteel de zetel van de meeste buitenlandse missies, met inbegrip van de Ambassade van Tsjechië.
Bron mzv.cz/jnp/en.

Dit zou dan betekenen dat er niets gewijzigd wordt en Jeruzalem gewoon in de schoolatlassen blijft staan.
 
Bovenaan