Politiecontroles

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Deze meivakantie waren wij in Tsjechië, prachtig zo doorrijden bij de douanepost in Zittau. Geen enkel oponthoud.
Maar wat schetst onze verbazing, in die ene week meivakantie zijn we 2 keer aangehouden door de politie. De eerste keer op zondagavond 21.50 uur . Vreemdelingenpolitie, gelukkig hadden we onze I.D."s bij ons.
De tweede keer op maandagmorgen 9.50 uur rijbewijs en auto-papieren.
En dan nog alle radar-controle's die we hebben meegemaakt, we overdrijven niet maar minstens 6. Gelukkig reden we niet te hard omdat we van de omgeving wilden genieten, maar een goede tip van onze kant.
Zorg dat je altijd de juiste papieren bij de hand hebt.
En matig echt je snelheid bij de dorpjes naar 50 km want ze staan echt overal.
Zie foto:schrijven:
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php?photo=10390&cat=500
 
ja, het 'seizoen' van de controles is weer aangebroken!

in de winter zie je bijna nooit controles, althans wij niet. misschien te koud voor de dames en heren van de politie?
 
Wij gaan vaak eind mei begin Juni naar Tsjechië en hebben ook vaak politiecontroles gehad.
Ze pakken je er gewoon uit, vooral omdat wij met de bedrijfsauto waren en die heeft van die debiele rode bollen op de auto, valt lekker op.
En het is een fiat doblo (soort combo) met een dichte achterbak. Ze willen dus altijd even achterin kijken.

Maar als ze dan de puinzooi zien aan koffers, tassen en losse troep dan doen ze de deur snel weer dicht :lache:

Een keer kregen we in een dorp van een kind een leuke tekening met een :D omdat we ons netjes aan de snelheid hielde.
Het jochie trok wel wit weg toen we vroegen of hij ook duits sprak, en toen heeft ome agent hem netjes geholpen :agent:
 
Wij hebben één keer politie gezien, op de terugweg. Ik vind het ongelovelijk hoe die Tsjechen zich gedragen op de weg, we hebben ze zelfs met Pivo achter het stuur gezien in Praag :kwaad: [wegwerkers]
Van mij mogen ze de controles met een factor tien verdubbelen!!
 

Leen

† In Memoriam
Ik meen me te herinneren dat er enkele dagen per jaar zijn dat de Hermandad extra controleert langs de wegen. Heeft ook een aparte naam.
Ik werd op zo'n dag eens 3x aangehouden.
Alles in orde en kon zo weer doorrijden.

Leen
 
Politie je beste vriend.

Dan ook iets over de politie hoe goed je er gebruik van kan maken.

Ik was met mijn zoon op weg naar de polikliniek in Vrchlabi.
Hij had een metaalsplinter in zijn oog gekregen.
De polikliniek was gesloten, en waar ga je dan naar toe?
In het politie bureau waar ik langs reed, brande licht en er stond een auto, dus daar maar eens vragen .
In het Duits vragen waar ik het beste met deze gewonde heen kon, de polite agent zei, als u drie minuten heeft dan rijden we met u mee.
En ja hoor de Politie auto bracht ons tot aan de voordeur van het ziekenhuis.
Van af deze kant niet anders dan LOF voor beide agenten.
:)
http://www.tsjechie.net/photopost/showphoto.php/photo/11278/ppuser/4929
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische politie klaagt dat kartonnen "cut-outs" worden gestolen.

De Tsjechische politie heeft geklaagd wegens het stelen van hun kartonnen "cut-out" kameraden, die worden gebruikt als lokvogels op de wegen om snelheidsovertredingen te voorkomen. Het gebruik van dummy politiefunctionarissen is uitgebreid in de afgelopen jaren, als gevolg van hun schijnbare succes in het rijgedrag van snelrijdende automobilisten. Maar de politie heeft inmiddels verklaard dat zij zich herbezinnen over het gebruik ervan, na de grootschalige verdwijningen van opstellingen in het hele land.

radio.cz

idnes.cz

KLU1d7449_Pbram_JosVoS.JPG
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik kom ze in duitsland ook wel tegen, net als dummy flitskasten (die staan dan bij bewoners in de tuin, een home-made product dus)

Ook in italie zie je de kartonnen politie agent, zelfs met bewegende armen.
 
Het was uiteindelijk terecht, alleen niet duidelijk aangegeven,
in Litomerice mag je alleen parkeren met vergunning, behalve op één parkeerplaats midden in het dorp en dit is nog gratis ook. Je moet het alleen even weten, de laatste heb ik trouwens met behulp van onze makelaar niet hoeven te betalen. In Hrensko stond ik geparkeerd tussen de bergen maar was over een stoep daar gekomen en dat mag niet, dat wist ik dus niet. Ik was niet de enige er stond nog iemand met een klem. Je moet trouwens in Tsjechië altijd met je neus in de rijrichting parkeren, dat weet ik ook pas een paar jaar omdat ik verkeerd om stond en bijna een boete kreeg.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische politie ontving een speciaal voor noodgevallen uitgeruste transporter

De laatste 19 auto's van 80 speciaal uitgeruste Volkswagen Transporter 4Motion zijn vandaag opgeleverd en worden deze week overgedragen.

De wagens zijn een mobiel contact- en coördinatiecentrum voorzien van uitschuifdak, campingtafel en stoelen.

Ze kunnen bij speciale gebeurtenissen, ongevallen en interventies ingezet worden en kaderen in het project „Mobilní kontaktní a koordinační centra Policie ČR“.

173831-top_foto1-m8pen.jpg


novinky.cz
 
koffie

Prachtig!

Werkelijk waar, al die nieuwe autotjes.
Lijkt mij werkelijk super om onder het genot van een Turkce Kava de eventuele boete te mogen betalen.

Wie weet komt er ook nog een loket voor zmrzlina voor de kinders als pappa de nodige papieren moet invullen .:lmfao:

Maar ja, dan moet je natuurlijk eerst wat verkeerds hebben gedaan:fool:
 
Heb nog niet zo lang geleden een bekeuring voor het voeren van verlichting gehad groot 2000 kronen.heb 1 getekend bonnetje gehad en 1 blanco.Verbeelde ik het mij nou of stak hij 1000 in eigen zak?Draai de film vaak in mijn gedachten af,kan het niet geloven.Heb wel eens gehoord dat de politie corrupt zou zijn en dat de gemiddelde nederlandse beveiliger meer wetskennis heeft dan de gemiddelde tsjechiesche agent.
 

Leen

† In Memoriam
......en 1 blanco.Verbeelde ik het mij nou of stak hij 1000 in eigen zak?.......

Onderweg naar mijn werk in Komorno kreeg ik in de buurt van Plzen een bekeuring van 2000 Czk voor snelheidsoverschrijding. Ook 2 bonnetjes van ieder 1000 Czk. 1e helemaal ingevuld en als 2e kreeg ik een blanco bonnetje maar hij schreef op zijn copy zoiets van "ïdem". Had geen tijd om het 2e bonnetje volledig uit te schrijven. Er stond een hele rij wachtende achter mij.
Ik zie een boete voor te snel rijden als een vrijwillige belasting. ;) Je hebt gelijk Jozef, niet te snel oordelen. Ik ga ook uit van het goede in de mens, ook van de politieagent.

Vanuit Blovice, Leen
 
Bovenaan