Overnachten in Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit vind ik doodeng op een parkeerplaats slapen. Ik heb te veel spookverhalen gehoord over dit soort overnachtingen, vooral in Frankrijk, maar ik weet niet hoe het in Duitsland is, want ik neem aan dat die overnachting nog in Duitsland is.

Wij zoeken meestal een camping met speciale doorreis-plaatsen of gewoon een vrije plaats voor één nachtje.

Wij weten ook nog niet waar we dit jaar precies gaan overnachten, maar Camping 2000 is nu ook niet ons einddoel, wij waren daar vorig jaar.
Op een paar punten na een leuke camping. En gezelligheid, die moet je toch zelf maken...

Fera
 
Wij doen dat ook in Frankrijk. Spookverhalen zijn wat ze zijn: spookverhalen.
Overal kan je iets overkomen.
In Frankrijk op parkeerplaatsen van de tolwegen zijn vaak camera's en er komt vaak politie controleren.
Maar je kunt er leuk in de dorpjes staan onderweg.
Op weg naar Tsjechië en terug schuiven we meestal tussen twee vrachtwagens. Dit jaar stonden we op parkeerplaats Plötzetal.
 
mijn ouders doen dit ook altijd en die vinden het prachtig.
Zelfs in frankrijk,in een grote stad.
Vorig jaar kwam er zelfs s'morgens een zwerver langs lopen omdat hij zag dat mijn moeder een sigaret op stak.
hij wilde er ook wel 1 en een kop koffie.
Zo goed mijn ouders zijn.......
s'middags kwamen ze hem weer voorbij,en vroegen hem naar zijn sigaret.
Hij haalde hem uit zijn zak en was voor een kwart opgerookt,zo had hij die avond ook nog wat.
 
Als ik met alleen volwassenen ben rij ik in een keer door.
Maar met de kids doen we altijd een overnachting.
Meestal na zo'n 600 km, ben je over de helft.
Als wij het dan zat zijn na zo'n 600km kijk ik op TomTom naar een hotel wat vlak bij is en laat TT ons daar heen dirigeren.

Werkt prima, en je hoeft niks te reserveren.

Jos
 
overnachting net voorbij Hannover

Hallo allmaal,

Wij zouden woensdag in 1x naar spindleruv mlyn rijden, maar manlief vindt het ook wel leuk om het in 2x te rijden dus vertrekken we 22 juli rond een uur of 4.

wie weet op de route hannover-Braunschweig een goedkoop hotel voor 2 volw en een kind van 8.

Het liefst langs de snelweg zodat we weer snel op weg kunnen.
En zal ik het moeten reserveren of kan ik het op de gok doen.
 
voor het eerst naar lipno meer landal

ik ga voor het eerst naar het lipnomeer via landal nu heb ik een vraag waar kan ik in duitsland het beste een slaapplek vinden voor de nacht en is het water daar te drinken en wie kan me zeggen hoe dat ding heet wat ik bij de grens moet kopen als ik tsjechie in wil met de auto :wow::bloos2:
 
Dat ding heet een vignet en kun je vlak over de grens bij elke benzinepomp kopen. Je hebt het alleen nodig op de snelwegen en die heb je rond het lipnomeer niet. Denk er aan dat je als je Oostenrijk ingaat, wat vlakbij is, er ook één nodig hebt.
Het werd ons afgeraden om het kraanwater te drinken, er zou teveel ijzer inzitten, maar of dat waar is weet ik niet:denk:, want ik lees hier op het forum vaak dat het prima water is. Dus daar zou je misschien even naar moeten zoeken hier.:zwaai:
 
Hoi allemaal!

Op het moment ben ik zelf ook een overnachtingsadres in Duitsland aan het zoeken.
Ik gebruik hiervoor deze site :top::

www.pensionhotel.de

Je kan precies in het gebied zoeken waar je wilt.
Bij de meeste pensions staat geen website, maar als je even op de naam en plaats googled hebben ze die vaak toch wel.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Veel plezier met de vakantievoorbereidingen!

Groetjes Arieke.:cheers:
 
Overnachting in de buurt van Nürnberg?

Hallo,

Weet iemand misschien een goedkoop adresje om te overnachten als we naar Kovarov (Lipnomeer) tsjechie gaan?
In de buurt van Nürnberg (zijn we net iets over de helft) zou het mooiste zijn en niet ver van de autobahn. 2 pers.

groeten en BVD Coopeetje
 
Ik las zopas in de krant dat er in Nurnberg een fantastische jeugdherberg moet zijn - gelegen in een kasteel met panoramisch zicht. (Ben van plan om dit zelf bij een volgende gelegenheid eens te verkennen)

In dit kasteel - thans jeugdherberg hebben verschillende Duitse keizers verbleven. richtprijs = 50 euro per kamer -

Jugendherberge Nürnberg
Burg 2
90403 Nürnberg
phone 0911 230936-0
phone 0911 230936-12
http://www.jugendherberge.de/jh/bayern/nuernberg/index.shtml.en

veel vakantieplezier en goede eis.
 
Pension Gerlinde
Hessenthaler Weg 4
63879 Weibersbrunn

20 euro per persoon, 2 persoonskamer of 4 persoonskamer
slechts 5 minuten van de snelweg gelegen

Wij hebben hier in april overnacht en alles ok!
Groeten,
Rainbow
 
@ Moesti,
Is idd leuk een jeugdherberg, maar je moet er wel rekening mee houden dat je er dan wel lid van moet zijn.
Ben je dat niet dan kun je er toch terecht maar betaal je ter plekke een jaar lidmaatschap (een paar jaar terug hebben wij dat gedaan en moesten iets van 20 Euro extra betalen, fam.-lidmaatschap).

Ik heb dit jaar deze site gebruikt om een overnachting te zoeken;

www.pensionhotel.de

Aanrader!
 
Klopt Kuurgast, alleen is dat van de Nederlandse Stayokay.
In Duitsland staan de regels op de site van DJH.

http://www.jugendherberge.de/de/mitgliedschaft/info/index.jsp

Onderaan die pagina staat nog een apart stukje over buitenlandse gasten, daar hebben ze het ook nog over een stempelkaart.
Wij hebben daar ook nog naar gevraagd bij de jeugdherberg waar wij waren (Burg Rothenfels, ook een mooi kasteel!), maar die hadden ze niet, wij moesten een familie-lidmaatschap kopen.
Overigens, een jaar of 5/6 geleden hebben we overnacht in de Froschmuhle in Eisenberg, en daar hoefde we enkel de overnachting te betalen, dus ik weet ook niet of ze tegenwoordig strenger zijn.
I.i.g. ik ga voortaan voor een pensionnetje, heb je ook voor 20 Euro p.p. en komt er niks meer bij.:zzz:
 
Bovenaan