Overnachten in Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Overnachtingscamping gezocht Duitsland Gera

Hallo,

Hier is dan mijn eerste vraag. Weet er iemand een overnachtingscamping in de buurt van Gera?
Het liefst niet te ver van de snelweg,eenvoudig en niet te duur. Het is alleen voor slapen, eten en wc dus hebben geen luxe nodig.
Vorig jaar op de terugweg ook overnacht in Duitsland, konden niks vinden, eindelijk zagen we iets, bleek 20 km van de snelweg te liggen, allemaal hobbelwegen door dorpen en bossen. En dan kom je daar, 28 euro om op de parkeerplaats te staan! Grr, daarom wil ik voor de heenweg toch al op zoek gaan.

Ik hoop dat jullie iets voor mij weten, heb wel al op internet gekeken. Vond camping Mannichswalde in Crimmitschau, maar lijkt me wat te luxe. En heb ook camping Aga bij Gera gevonden, misschien kent iemand die?

Groetjes, Mireille
 

Pelhřimov

Donateur
(Deze vraag hoort eigenlijk niet op dit forum)
Maar wij hebben in het verleden (begin deze eeuw :D) een aantal malen gecampeerd op camp Mannichswalde. Een heerlijke rustige en mooie, schone camping naast het plaatselijke "Erlebnisbad" (zwembad).

edit
In het dorpje zelf was toen helemaal niets te beleven, er zat 1 eetcafé en verder helemaal niets.
 

char

† In Memoriam
In het stadje Heringen (Werra) is een camping met een beperkt aantal doorgangsplaatsen. Ze hebben een officiele midgetgolfbaan en een groot, en prachtig, openlucht zwembad!!..Je kunt er niets eten, maar wel wat drinken.(op de camping). 90% van het terrein is voor de vaste gasten met hun stacaravans. ( ook veel NL-ers!!..) Maar er is altijd wel plek voor een nachtje. Desnoods zetten ze je in de tuin van een afwezige bewoner!!.. Eten kan prima in het dorp!!..

Heringen ligt op zo'n 15 km. van de grote weg A4...Afslag 32 of 33, dat weet ik niet zeker meer, richting Friedewald.

En dan die enorme witte bergen daar!!.. Honderden meters hoog!!..Je weet niet wat je ziet!!..
Afval uit de zout- en kalimijnen, met gangenstelsels van een paar honderd kilometer!!..

We hebben, tot zo'n 5 jaar geleden, er altijd op de heen- en terugweg met veel plezier gestaan!!..

Doen!!..

Char.
 
Okay, in ieder geval alvast bedankt, ga ze eens allemaal goed uitpluizen!
Ik las in oude discussies (2007/2008) ook dat er wel mensen op een autohof overnachten.
Doen jullie dat ook (nog)? Of kan dat niet meer, en is het wel veilig? Lijkt me ook niet echt rustig. We hebben ook 2 kindjes bij. Ik denk dat ik misschien toch liever rustig op een camping sta.

Groetjes, Mireille
 
Hallo,
Hier is dan mijn eerste vraag. Weet er iemand een overnachtingscamping in de buurt van Gera?
En heb ook camping Aga bij Gera gevonden, misschien kent iemand die? Groetjes, Mireille

Wij hebben verschillende malen op camping Aga overnacht op weg naar Tsjechie. Was steeds in juni. Is goed bevallen. Is enkele kilometers van de autobahn weg, niet te ver. Bekend met doortrekkers.
Restaurant aanwezig en goed sanitair. Ook meertje om in te zwemmen. Weinig schaduw.
 
In het stadje Heringen (Werra) is een camping met een beperkt aantal doorgangsplaatsen. Ze hebben een officiele midgetgolfbaan en een groot, en prachtig, openlucht zwembad!!..Je kunt er niets eten, maar wel wat drinken.(op de camping). 90% van het terrein is voor de vaste gasten met hun stacaravans. ( ook veel NL-ers!!..) Maar er is altijd wel plek voor een nachtje. Desnoods zetten ze je in de tuin van een afwezige bewoner!!.. Eten kan prima in het dorp!!..

Heringen ligt op zo'n 15 km. van de grote weg A4...Afslag 32 of 33, dat weet ik niet zeker meer, richting Friedewald.

En dan die enorme witte bergen daar!!.. Honderden meters hoog!!..Je weet niet wat je ziet!!..
Afval uit de zout- en kalimijnen, met gangenstelsels van een paar honderd kilometer!!..

We hebben, tot zo'n 5 jaar geleden, er altijd op de heen- en terugweg met veel plezier gestaan!!..

Doen!!..

Char.

En langs de Werra heb ik gefietst! Schitterende rivier.

Machtig mooi om daar langs de witte bergen te fietsen.

En ik heb er op vele campings gestaan, gewoon even zoeken.
 
In het 2e bericht van dit topic geeft Freddy aan dat je goed kan overnachten in Bannewitz. Afgelopen 10 juni j.l. hebben wij daar voor de 2e keer een tussenstop gehouden. Het Gasthof heeft als eigenaar alleen nog mevrouw.

In 2007 hebben wij daar goed geslapen en gegeten. Nu in 2011 is het slapen nog steeds goed. De keuken wat beperkter, maar het dagmenu was erg smakelijk.

Aangezien wij als enige in het Gasthof aanwezig waren hebben wij mevrouw gevraagd bij ons te komen zitten met als gevolg erg veel leuke verhalen over Tsjechië aan gezien zij van geboorte een Tsjechische is.

Ik beveel dit simpele Gasthof dan ook van harte aan :ja:
 
Kirchberg a/d Jagst

http://www.tsjechie.net/board/attachment.php?attachmentid=18089&stc=1&d=1309719198


Vanuit de CZ is onze 1e stop meestal deze plaats .is eigenlijk voor campers bedoeld maar laatst zagen we er ook een vouwwagen staan [aangekoppeld] met het wagenbakgedeelte opengeklapt ,we hebben s,avonds met deze mensen op een terras boven deze plaats wat geborreld de volgende morgen waren ze al vroeg weg ri CZ .
Vanuit Nederland is deze plaats meestal onze 2e plaats van overnachting.

De plaats is gratis zie deze link voor de plaats http://www.campercontact.nl/cc_reacties.php?sc=10215
 

Bijlagen

  • HPIM1241.jpg
    HPIM1241.jpg
    90,5 KB · Bekeken: 7
In September gaan wij weer naar Marenice voor 2 weekjes heerlijke vakantie. Aangezien ik al enige tijd in de lappenmand zit, vinden mijn kinderen en vrouw het niet verstandig om de rit in een keer naar Marenice af te leggen.

Ik zoek nu voor ongeveer halverwege (ca 400 - 450 km vanaf Nunspeet een plek (hotel of bungalowtje) voor 2 volwassenen en een hond en auto met bagage. Heeft iemand een idee en tip voor zo'n plek ergens in Duitsland. Graag ergens een rustig dorpje of zo.

Voor de duidelijkheid; Marenice ligt vlakbij het drielandenpunt van Duitsland, Tsjechië, Polen en ik rij dus de route via Hannover.

Alvast bedankt voor jullie inbreng :D

Groeten van Aad
 
Bovenaan