Overnachten in Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Even doorrijden......bij Bautsen de autobaan af richting Opach en dan bij Ebersbach de grens over naar Rumburk.

Daar hebben wij onlangs overnacht in een hotel. Hele mooie kamers met alles erop en eraan, een ontbijt van gebakken ei met ham en eggs en nog veel meer waar je u tegen zegt.
Een heel goed restaurantje erbij waar je voor weinig geld heel goed kunt eten. Prijs per kamer incl. ontbijt weet ik niet meer maar is niet erg veel en kun je opzoeken op de website evenals de prijslijst van he restaurant

http://www.euroregin.cz/prezentace/ustecky/decin/u_lisaka/index.php
 
hallo beste mensen,

ik heb een vraagje over de reis naar tsjechie. :spelen:

We gaan vanaf hoogeveen naar strazne en willen graag een tussenstop maken. de eerste dag ongeveer 500 tot 600 km en dan de rest de volgende dag.

wie weet een mooie overnachtingsplaats, niet al te duur en geschikt voor twee families van 4 volwassen en 4 kinderen.

wie kan me daarbij helpen!!! :haakjes:

Alvast bedankt:zwaai:

Bert
 

spookycat

† In Memoriam
Als we met de caravan naar tsjechie gaan vertrekken we ergens in de vooravond en rijden we nog zo 400km en overnachten dan bij een autohof,nog ff gezellig in de kroeg iets eten en drinken en dan bedje in
De volgende dag zijn we meestal vroeg wakker,nog ff uitgebreid ontbijten in de kroeg en in de vroege namiddag zijn we er meestal.
 

spookycat

† In Memoriam
He Feertje, naast de autobaan zie je toch borden staan met autohof afslag en nr erbij, die afslag neem je als het je uitkomt, je kan er er rustig slapen en er is secureti, je betaalt er een paar euros voor maar je krijgt een bonnetje en voor dat geld kan je in de winkel iets kopen of in het restaurant iets eten, nog meer vragen hoor ik het wel:)
 

Vodnik

† In Memoriam
Autohof...dat zegt me helemaal niets. Kan je dat uitleggen wat dat is/waar je die vindt enz?
Ben wel nieuwsgierig, zou ook iets voor ons kunnen zijn.
Rij je zo hard?? (en de borden niet ziet):lache:

Een autohof is iets meer dan een raststatte buiten de snelweg. Speciaal voor vrachtwagens die daar ook service kunnen krijgen (mn geschikt voor weekends als vrachtwagens niet mogen rijden)
 

spookycat

† In Memoriam
Speciaal voor vrachtwagens die daar ook service kunnen krijgen (mn geschikt voor weekends als vrachtwagens niet mogen rijden)
:fluit:

Niet alleen vrachtwagens hoor,de vakantiegangers met caravan of campers die het kennen maken er gretig gebruik van en je vult de plaatsen van de vrachtwagens niet in bij de rasttate
 
Toen wij nog met de caravan door Duitsland reden en overnachtten op een parkeerplaats of bij een autohof, betaalden we nooit iets. In principe zijn het gewoon parkeerplaatsen, waarbij de autohof meer bedoeld is voor vrachtwagens, vaak met een autoservice erbij. Je kunt er vaak ook douchen, maar daar zul je wel voor moeten betalen.
Volgens mij is het nog steeds gratis, want de een staat er 10 minuten, terwijl de ander er overnacht. Of de vrachtwagenchauffeurs er blij mee zijn, is een tweede.
 

spookycat

† In Memoriam
Spookycat ik kan op de site autohof-guide.de niks vinden over prijzen of ik kijk niet goed.Worden daar geen prijzen vermeld dan???

Ik geloof dat wij 5 euro betaalde,maar zoals ik eerder schreef koop je er wat voor in het restaurant of winkel:zwaai:

Dit moet ik ook nog ff vertellen,de dame aan de kassa vertelde als we die dag geen zin hadden om het bonnetje van 5 euro op te maken we er ook in de andere autohoven mee terecht konden en dat het een jaar geldig bleef:)
 

Vodnik

† In Memoriam
Lijkt op het tol-toilet systeem, je betaald 50cent voor toiletgebruik en kan het bonnetje eenheel jaar als betaalmiddel gebruiken.
Was die 5 euro mischien voor gebruk sanitair gebouw? (Douchen en wassen)
 

spookycat

† In Memoriam
semabyt schreef:
Lijkt op het tol-toilet systeem, je betaald 50cent voor toiletgebruik en kan het bonnetje een heel jaar als betaalmiddel gebruiken.
Was die 5 euro mischien voor gebruk sanitairgebouw? (Douchen en wassen)
Nee,als je het autohof oprijd hangt er bij de meeste een groot bord met de geboden op
Douches en weet ik veel betaal je appart
Die 5 euro is gewoon een simbool,maar wij voelen ons beter op een autohof omdat er bewaking is en er is plaats zat,en je neemt op de raststatte de plaats van de vrachtwagens niet in
Er gebruiken echt niet veel zo vrachtwagens een autohof hoor,wij hadden altijd plaats te over:)

newbee schreef:
mischien een domme vraag hoor,je slaap dus in je caravan o.i.d:bloos2: ???
als dat zo is hebben wij een probleem we hebben nl een vouwwagen.
Een vouwagen hadden wij vroeger ook en beviel ons prima
Hangt ervan wat voor vouwagen het is,de onze klapte het slaapgedeelte open naar de twee kanten en de voortent ging over het slaapgedeelte,als het niet winderig is geen probleem toch:lache:
 
Overnachten Duitsland Hondje mee?

Hoihoi,

Ik heb al even gezocht maar het is me niet gelukt om iets te vinden.
Doen ze in Duitse pensions moeilijk over het meenemen van een hondje.

We gaan zaterdag naar Tsjechië, omgeving Lipno.
Zlef rijden we altijd in 1x naar Tsjechië, maar mijn broer en schoonzus zouden wel vrijdag willen vertrekken, en dan ongeveer 2 uur over de grens bij enschede een pension willen zoeken, en zaterdag weer verder rijden.

Ik heb zelf geen idee of je daar op de bonnevooi makkelijk een pension o.i.d vind waar de hond ook welkom is.

Persoonlijk vraag ik me af of het wel handig is om op vrijdag te vertrekken, maarja we hebben ook nog niets besloten.

Iemand tips?
 
Bovenaan