Oud & Nieuw in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Oud en nieuw in Tsjechie

Hallo forumleden,

nou ik heb veel gelezen op dit forum en ben veel te weten gekomen. Vrijdag 21 december is het voor ons zover, dan gaan we ons koopcontract ondertekenen. Yes.
Aansluitend willen we twee weken vakantie houden in ons nieuw huis. Mijn vraag is nu, hoe wordt er in Tjsechie oud en nieuw gevierd?
Wordt er bijvoorbeeld vuurwerk afgestoken en dus verkocht?
Bestaat er zoiets als dorpsfeesten, waardoor je jezelf direct onder de plaatselijke bevolking kunt mengen?

Ik hoop dat iemand mij meer hierover kan vertellen.

Groet,

Henk Grol
 

char

† In Memoriam
Vuurwerk?

Henk, ga naar www.humlak.cz Je krijgt dan de webcam van de stad Trutnov. Klik dan Silvestr 2006 aan. Dan kun je op foto's zien , hoe het in ( niet overal natuurlijk ) Tsjechie gevierd wordt.
Alleen, die Tsjechen kunnen vaak niet zo goed klokkijken!!!
Vaak begint het vuurwerk een half uur, tot een kwartier, voor 24.00 uur!..

Char.
 

char

† In Memoriam
Henk, ik ben je/jullie vergeten te feliciteren, met jullie nieuwe huis!!

Beschouw de ondertekening van het koopcontract, maar als het "VUURWERK", van het jaar!..

Ik ben zeer benieuwd waar het is. Horen/lezen wij nog wat, na jullie terugkomst?
Alvast een fijne Kerst, maar vooral een heel goed 2008 toegewenst!
Char.
 
Char, hartstikke bedankt. zal toch mooi vuurwerk worden die ondertekening.
En uiteraard zal ik meer info omtrent huis en lokatie hier posten. Ik was ook al langer van plan om mijn ervaringen gedurende het kooptraject hier te posten. Dat is helaas nog niet van gekomen maar dat ga ik zeker nog doen.

Voor iedereen in iedergeval vast zeer fijne feestdagen en een hele gezellige jaarwisseling toegewenst.
 
Oud en Nieuw in Tsjechie.

Wat was ik blij toen ik, voor de eerste keer met oud en nieuw, in Tsjechie was en het heerlijk rustig was.

Geen sirenes, geen vuurwerk.

Geen idioten die het nodig vinden om de stad op stelten te zetten.

Geen auto's in de fik.

Gewoon normale mensen die met elkaar in de kroeg het nieuwe jaar verwelkomen.

Proosten, glas omhoog, kletsen, beetje muziek.

Hapje.

Gewoon normaal, gewoon gezellig.
 

char

† In Memoriam
Ach ja, Kukel. Ik begrijp best dat je blij was, om even niet in Voorburg te zijn!..

Char.
____________________________________________________________
Char. ...van onbesproken gedrag...behalve op dit Forum...
 
Gisteren hebben we de jaarwisseling op het plein in Trutnov gevierd. Fantastisch vuurwerk, dat ook nog door muziek werd ondersteund, synchroon! 't Begon om kwart voor twaalf en eindigde net voor twaalf uur. Wat een geweldige show!
Oh ja, gelukkig nieuwjaar iedereen!
 

Freddy2005

† In Memoriam
...de jaarwisseling op het plein in Trutnov gevierd. Fantastisch vuurwerk, dat ook nog door muziek werd ondersteund, synchroon!


Zo was het op de webcam te beleven Maarten, gelukkig nieuwjaar nog maar eens. De laatste is er een van Pec pod Snezkou.
 

Bijlagen

  • 1 (Large).jpg
    1 (Large).jpg
    70,4 KB · Bekeken: 3
  • 2 (Large).jpg
    2 (Large).jpg
    63,8 KB · Bekeken: 4
  • 4 (Large).jpg
    4 (Large).jpg
    75,4 KB · Bekeken: 3
  • 7 (Large).jpg
    7 (Large).jpg
    80,4 KB · Bekeken: 2
  • 9 (Large).jpg
    9 (Large).jpg
    76 KB · Bekeken: 5

Esthertje

Geroyeerd Lid
Die hebben misschien hun verstand nog niet verloren, tjonge jonge dat is koud.
Nou wij hebben het hier weer op Tsjechisch-Nederlandse manier gevierd, met het beste van beiden, kijk maar
forum kerst en oud en nieuw 07-08 022.jpg forum kerst en oud en nieuw 07-08 024.jpg
forum kerst en oud en nieuw 07-08 029.jpg
 
Bovenaan