Oud & Nieuw in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Mag ik er dan even bijzeggen dat ik de complimenten kreeg dat de oliebollen niet vet waren. En deze gasten komen al voor de 4e keer bij ons, eerst 3 x kerst en nu met oud en nieuw. Volgend jaar misschien wel een lustrum...... :fluit:
 
Sorry, maar ik bedoelde niet persoonlijk jouw oliebollen Es! Gewoon oliebollen in het algemeen. Ik heb zoveel oliebollen gegeten dat ik ze even niet meer wil zien. :lmfao:
 
Ik heb oud en nieuw in Praag gevierd en probeerde net na 12 uur mijn kinderen in Nederland te bellen. Het heeft heel wat moeite gekost, maar het is gelukt. Er was goed te merken dat iedereen aan het bellen was. SMS versturen ging prima, maar ik weet niet hoe lang het dan weer duurde voor die aankwam want mijn vriend was in de bergen en had daar weinig of geen bereik.
 
Silvester party in de buurt van Jicin of Semily?

Wie weet of er in de buurt van Jicin of Semily een
silvester party wordt gehouden.
Wij zijn 2 jaar naar restaurant Na Pile in Lomnice nad Popelkou
geweest, maar deze hebben dit jaar geen Party:lmfao:

Groetjes Sylvia
 

TAUCHMANJAN

Geroyeerd Lid
Party?Lomnice is dorpje,je moet naar Turnov komen!

Hoi ik woon in Turnov,en wij heben daar altijd met 23 30 grote vuurwerk show op de plein,en daarna kun je naar Club Turn-Off(meer voor jonge)of gewoon naar een van Restauranten te gaan.
Reserveren is altijd beter.Kun je Bowling & Biliard club in Turnov?
Bowling,eten,drinken,gezelige krug.Of Magic Restaurant met Disco...
Gr Jan
 
hesky novy roc is niet goed ,wat wel?

Ga de kerst en oud en nieuw doorbrengen in de CZ .vorig jaar wenstte ik diegenen die ik tegenkwam bj het afsteken van het vuurwerk hesky novy roc .Dit schijnt echter niet juist te zijn,wat wel?.En wat zijn de gebruiken rond oud en nieuw ,wat moet je niet doen en wat wel? Alvast bedankt voor het antwoord
 

char

† In Memoriam
Ik kan het helemaal fout hebben...Maar voorgaande jaren zag ik op de webcam van Trutnov, dat het vuurwerk ruim een kwartier vóór 24.00 uur afgestoken werd. En het was ongeveer om 00.01 uur afgelopen.
Is dat overal zo, met door de Gemeente afgestoken vuurwerk? En doen de Tsjechen dat thuis ook?

Char.
 
Doen ze in Tsjechië ook aan die vuurwerk onzin tijdens oud en nieuw? Ja ik bedoel die millieuramp en de daarbij behorende verschijnselen?
moeilijk te geloven dat je wel eens in cz komt ?????

ps vuurwerk verjaagt de boze geesten, helpt de werkgelegenheid in china en geeft entertainment.

en het is toch leuker als bladeren verbranden naast de weg ??????
 
Doen ze in Tsjechië ook aan die vuurwerk onzin tijdens oud en nieuw? Ja ik bedoel die millieuramp en de daarbij behorende verschijnselen?

Macek, Brave Pivonist.

Staks zijn wij bijna buren. Je gaat toch niet mijn plezier in wat oud Europeesch! plezier afbranden (!) wat zijn die pijltjes nou in verhouding tot de dagelijkse feesten, echt! dagelijkse feesten in Monte Carlo, Las Vegas en talloze Arabische mini staatjes zoals Quatar.
Ik weet wel dat je in Amsterdam met een beetje pech, bij mist vijf uur lang geen adem kan halen.

Maar op het platte land......:denk:
 
Bovenaan