Ons boerderijtje in Vrcen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het gaat goed ;) Druk om iedereen te updaten via FB en daarnaast mijn blog bestaat ook haha en daar heb ik weer wat meer op geschreven. Nog erg druk met verhuizen, dingen regelen, school in orde maken, kids entertainen en laten wennen en natuurlijk: Mijn werk loopt gewoon door :D

Ondertussen is onze kleinste erg ziek geweest hier in Tsjechië, maar dankzij de goede zorgen van de kinderarts en het Ziekenhuis van Klatový is ze er weer zo goed als bovenop. We hebben daarnaast met de hand alles gehooid (een geluk dat een bevriende boer van de Burgemeester wel nog een gaatje vrij had om te komen maaien) staan de Ytongblokken, hout en isolatie klaar en gaan wij aan de slag.
Wel moet maandag nog eens op en neer naar Plzen voor de volledige inschrijving bij het vreemdelingen register en vertrekt mijn man met de oudste zoon nog voor 2 dagen naar België om de laatste spullen op te halen. Van vakantie vieren en rusten nog geen sprake haha.
Woensdag avond beginnen ikzelf, de twee oudste kids en mijn vader alvast aan de basis cursus Tsjechisch in Plzen. Vanaf september ga ik dan verder in Praag en de kids krijgen extra begeleiding en Tsjechische les op school. We worden van alle kanten geholpen dus dat is echt een verademing.
Ik ga niet mee terug naar België ;) Zegt genoeg haha.

Paard is ook hier, na heel wat papierwerk, bloedonderzoek, speciale inspecteur toch alles in orde gekregen. Ze voelt zich prima en ook die reis is perfect verlopen.
 
Momenteel zijn de Ytongblokken, gipsplaten en het hout geleverd, na een container afval uit de aanbouw gehaald te hebben. ;) We hebben besloten eerst de bovenverdieping van de nieuwbouw aan te pakken (slaap-en badkamer in een voor pap, 3 slaapkamers en een badkamer voor ons). Zo hebben wij alvast wat meer privacy. Kamperen nu op 2 grote kamers en een keukentje en badkamertje. :D Het gaat, maar is als de kids naar school gaan ect. niet ideaal.

Dit hopen wij voor het eind van de zomer volledig afgewerkt te hebben. Daarna gaat pap zijn onderste deel gebouwd worden: keuken, woonkamer, wc, berging en hal. Is nu puur ruwbouw. Dan is zijn stekje klaar en aangezien in het oude gedeelte gewoon alles "aanwezig" is en werkt, lijkt ons dat het beste.

Daarna verplaatsen wij de trap, wordt de keuken groter en komt in een andere ruimte en gaat de zolder op het "oude" gedeelte aangepakt worden naar nog 2 ruime slaapkamers. Dus de aankomende maanden nog werk genoeg. ;) Dit zijn trouwens vergunde verbouwingen die wij mee overgenomen hebben. Zoals wij "fantaseerden" hoe het zou kunnen worden, zo bestonden er dus ook al tekeningen met goedkeuringen!! Hoe blij kan een mens zijn. ;)

Ondertussen ook al toestemming gekregen de nodige dennenbomen in de weide eruit te halen. Dit wordt en afrastering en brandhout :) Is een beetje teveel van het goede. Staat 1000M2 aan bomen wat zonde is. We gaan ze echter niet allemaal weghalen, maar een soort van pad in het midden (en het liefst de wat minder mooie) zodat wij de paarden er gewoon door kunnen laten lopen. Kwestie van natuurlijke schaduwplekken houden en toch ruimte extra creëren.
 
13880195_1176021589128219_7375026939121337792_n.jpg

Met zijn allen een begin gemaakt....

:top:

13879231_1176021685794876_3752042765158381436_n.jpg


Voorbereiding muren zit erin en ook de voorbereiding voor het vals plafond en dan allemaal op 1 regenachtige dag ;)

Oh....paardlief trekt zich er weinig van aan :lache:

13669129_1176231609107217_2050353326124133524_n.jpg
 
Leuk hoor, al die foto's. Komt me bijzonder bekend voor. Ik hoop dat jullie net zo genieten van de verbouwing als ik heb gedaan. Ik heb een hoop bijgeleerd in die tijd. Bekijk bijlage 75226

Geweldig Marwa! Maar zie ik nu de deurstijlen meteen meegemetseld? Wij zitten al weken in dubio haha om dat nu wel of niet meteen te doen. Ze hebben van die prachtige systemen en zou ze graag mooi willen houden....
 
Ah op die manier, dat is dan de stalen variant als ik het goed begrijp? Wij willen de houten variant en na veel omwegen vertelde ze ons best eerst de muren te zetten en het er dan als het ware omheen te klemmen. Is af en toe nogal zoek en meetwerk haha.
 
Bovenaan