Navigatiesystemen: techniek, hardware & software

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Punk dat baseer ik puur op eigen ervaring met onze ouwe Becker 4720 (is een radio/nav/cd speler) dus geen scherm zoals de tomtom/garmin e.d. ik denk persoonlijk dat technisch gezie de Becker veel verder was(is) dan b.v. een tomtom/garmin.

Op mijn tomtom heb ik ook geen HD-traffic,maar brengt hij ons overal dat was ook de reden waarom wij een tomtom kochten want voor de type Becker wat wij hadden waren geen update's meer te krijgen.dus veel wegen gaf hij niet aan.

We gebruiken de Becker nu alleen als radio.

Groetjes Gerard en Erna
 
OK, ik begrijp het. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat jullie, op basis van je ervaringen van nu, geen Becker, maar een TomTom aanraden.
Dat bedoelde ik eigenlijk.... :oeps:
 
Zijn er misschien ook Garmin bezitters op het forum die willen reageren?
Wij hebben een Garmin IQue en die bevalt heel prima, ook deze heeft een dekking in Tsjechië van zo'n 98% geloof ik.
We kwamen vorig jaar overal waar we wezen wilden, dit jaar zijn we nog niet in Tsjechië geweest. Nieuwe wegen daargelaten denk ik dat hij ons in het najaar, als we dan tenminste kunnen, weer overal zal brengen!! :)
 
Het gaat vooral om de dekking.
Zoals ik in bericht 949 schreef hadden we een tomtom in een pda. Maar met loze beloftes. Dus nu toe aan vervanging.
De anwb medewerkster adviseert Garmin. Maar mijn vertrouwen in de verkopende mens is erg gedaald.

Heeft Garmin goede dekking in Tsjechie is de hoofdvraag.

Dank voor alle reacties:beleefd: en vooral aan Corrie en Pepo:dank2: als garmin bezitters.

:top:Hilde
 
Hoi, Ik heb ook een Garmin (nuwa) en ben er redelijk tevreden over. De kaarten zijn perfect; in Tsjechie gaat het goed, zelfs de kleinste weggetjes, prima. Soms te klein.......
Ben alleen niet zo kapot van de uitvoering en info via de stem. Mijn zoon heeft Route 66 en die lijkt me beter; echter deze had geen Tsjechie kaart dus daar kan ik niet op reageren.
Voor verdere info stel maar een vraag.
 
Wij hebben de Garman Nuvi 350 en zijn allerminst tevreden.
Wat we ook invoeren: hoofdwegen, snelste route, vrachtwagen...
we worden altijd over de kleinste weggetjes geleid!

We kunnen inderdaad, in Tsjechie, overal komen maar vraag niet hoe! Het is een verschrikking!
 
Wij hebben toch echt de Garmin Nuvi 350 en er zit toch echt een Tsjechische kaart bij... (anders zouden wij ons immers neit zo ergeren).
De link die jij er bij hebt gezet Pepo, kreeg ik niet via mijn trage internet, maar deze wel (van Halford, daar hebben we hem ook gekocht):

Garmin Nüvi 350 met Europa-kaarten (laatste kaartgarantie). Refurbished model: gereconditioneerd, getest en volledig goedgekeurd door Garmin. Met volledige garantie. Eigenschappen

Recente kaarten van West- en Oost-Europa voorgeïnstalleerd
Nüv-maps garantie: mogelijkheid om binnen 60 dagen na eerste gebruik gratis de nieuwste kaart-update te installeren


enz. enz.
 
Loura verwijst naar de Garmin Nüvi 350 EU, op de site van Halfords. Daar staat inderdaad bij dat alle kaarten van West en Oost Europa erop zitten.

We kunnen inderdaad, in Tsjechie, overal komen maar vraag niet hoe! Het is een verschrikking!

Maar sommige plekken in Tsjechië zijn alleen maar bereikbaar via kleine weggetjes ;)
 
Arno schreef:
Maar sommige plekken in Tsjechië zijn alleen maar bereikbaar via kleine weggetjes ;)
Na vele jaren kamperen in Tsjechie, weten wij dat wel...;)
Maar dit navigatiesysteem stuurt ons ook over onverharde paden als er vlakbij grotere en grote wegen zijn:kwaad:
 
Tom tom en onze ingebouwde navigatie met Navtech kaarten doen precies hetzelfde Loura. Geen onderscheid maken tussen hoofd- en bijwegen in Tsjechië. Voor de kaartenmakers is daar nog een wereld te winnen. Overigens hebben we deze discussie al eens eerder gehad..

*gaat ff zoeken*
Gevonden!!
 
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad :lmfao:

caravanrace2.jpg
 
Ik weet niet of je met je sleurhut op die weggetjes terecht wil komen. Ik iig niet!!.

Ik ook niet, maar het is ons dit keer dus wel al een paar keer overkomen!

Terwijl, toen we vorig jaar nog dat eenvoudige Medion apparaatje van de Aldi hadden ons dit echt nooit is overkomen.
Maar ja, die is gestolen :snotter: Gelukkig toen we net terug waren van vakantie.
 
Heeft iemand kaarten tomtom benelux & Oost Europa?

Beste lezers,

Ik heb pas een nieuwe tomtom XL gekocht met West Europa erop, maar nu hebben we het idee opgevat om naar Tsjechie op vakantie te gaan. Helaas heb ik deze kaart niet en het geheugen is beperkt tot 1GB, waarbij West Europa al 888MB in beslag neemt.

Ik zou graag West Europa eraf gooien en Benelux en Oost-Europa erop zetten. Helaas kost dit geintje als ik dit via de officiele Tomtom site doe, bij elkaar nog eens €120,-. Heeft iemand toevallig deze kaarten voor mij beschikbaar?:denk:
 
Voor € 49.95 kan je via de site van TomTom de kaart van oost europa downloaden.

Volgens mij werkt jouw Tomtom net als die van mij met een SD geheugenkaart, kwestie van een groter geheugenkaartje kopen (2 GB kost nog geen 10 euro) en daar West en Oost Europa opzetten.

Dan heb je voor zo'n 60 euro zowel West als Oost Europa op je nav. staan en nog helemaal legaal ook :)

Het is niet mogelijk om (al gebruikte) tomtom kaarten van een ander te gebruiken.
 
Bovenaan