Navigatiesystemen: techniek, hardware & software

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Onze Garmin nuvi is echt niks kleiner dan de Tomtom die mijn zus heeft, zijn er modellen met een groter beeldscherm?
Ik ben het met Noelle eens, dit scherm is groot genoeg.
 
Ik vergeleek het TomTom beeldscherm met dat van het model Garmin waarnaar luuc verwees, Corrie. ;)
Natuurlijk zijn er Garmins met een even groot scherm, maar dat geldt dus niet voor deze.
"Groot" is trouwens betrekkelijk, hoor. Zie het maar zo dat het scherm van de TomTom "breedbeeld" is, vergeleken met het "ouderwetse" formaat van de door luuc genoemde Garmin.

Voor wie liever een "ouderwets" scherm heeft, is er ook nog dit model.
 
Ik ben nu een paar keer met mijn mio in Tsjechie geweest en hij heeft mij daar nooit in de steek gelaten.
Welke van mio heb je dan Gerard?!? Ik wil ze wel eens vergelijken vwb de meningen bij kieskeurig.nl een hele toffe site die veel prijsverschillen voor je naast elkaar zet.

Ik heb ook een Garmin nuvi, maar ben er niet kapot van. ..... Ik heb wel wat duidelijker navigatiesystemen gezien.
Welke waren dat dan?!?

Dit is mijn aanrader, luuc. Wel iets duurder dan die Garmin, maar daarvoor heb je een groter, dus duidelijker beeldscherm en het alom geroemde TomTom-bedieningsgemak. ;)

Hij mag best iets duurder zijn, als het bij de aldi komt de medion gopal met west europa voor 149 euro, vanaf 9 mei, zo staat in het krantje.
 
Gisteren de nieuwste kaarten van TomTom geïnstalleerd.
Morgen gaan we naar CZ.
Ben benieuwd of er nu een aantal "foutjes" uit gehaald zijn en of hij nu een aantal wegen kent die er de vorige keer nog niet in zaten.

Laat het wel weten.
 
Dank je Punk, al gaan we wel uit noodzaak omdat er wat "dingetjes" heel erg nodig geregeld moeten worden.

EDIT: Kan je op de TomTom zelf ook zien welke kaart erop zit? (heb de go 700)

EDIT2: Ik heb het al gevonden hoe je het doet met de PC en TomTom home.
versie is idd 830.2307

Besturingssysteem is 7.903
 
Ja hoor, dat kan (zie je ook gelijk welke versie je hebt van het besturingssysteem). Gewoon doen wat er op de plaatjes staat:

01.JPG

02.JPG

03.JPG

OK, je had het al uitgevogeld, zie ik. :top:

En dat klopt, v7.9x is de meest recente officiele versie voor de GO700.
 
VDO Dayton

Arie, wij hebben ook een VDO Dayton. Begin vorig jaar hebben we hem geüpdated met de MS2010 Europe 2007-2008.
Stuur maar een pm als je er meer over wilt weten.
 
sygic drive

Ik gebruik zelf altijd sygic/mcguider op mijn telefoon n95
vind deze erg prettig waarom
1 : goedkoop 32 euro kost het maar
2: kan zowel op nokia (symbian)als op windows mobile apparaten

hij heeft ook lane assist en is grensoverschrijdend met zijn kaarten.
dus gewoon in 1 x doorrijden naar je bestemming in tjechie.

hij is ook in minder legale manieren te vinden op het internet + kaarten

en deze kaarten zijn van teleatlas die altijd erg goed zijn.
 
Navigon

Wij zijn vorige week weer naar CZ geweest en had van mijn partner de nieuwste Navigon (met kaarten van midden europa-standaard) gekregen eind april.
Ik moet zeggen; ben nooit zo'n voorstander geweest van een navigatiesysteem en heb altijd gebruik gemaakt van de gedetaileerde CZ 'stratenboek', maar helemaal toppie. :top:...je kunt ook een bezienswaardigheid cq. restaurant of bank intoetsen in de omgeving waar je zit..en voila..hebbes...
Een echte aanrader.
 
hij is ook in minder legale manieren te vinden op het internet + kaarten

en deze kaarten zijn van teleatlas die altijd erg goed zijn.
Tja, als je maar wilt, is alles op het internet te vinden, nietwaar? Laten we het daar verder maar niet over hebben. ;)

TomTom heeft ook TeleAtlas kaarten (Tele Atlas is tegenwoordig eigendom van TomTom).

Een paar dagen geleden de nieuwe kaarten erop gezet en de software geupdated.

Probleem is nu dat hij toch wel regelmatig even al zijn satellieten kwijt is. Erg hinderlijk. Zijn er meer mensen die er last van hebben?
Dat zou je eens moeten vragen op www.jouwnav.nl, rubriek TomTom. Daar zit een hoop technische (praktijk)kennis.
Ik heb daar op mijn 720 geen problemen mee, maar misschien is dat omdat de 700 inmiddels al een dagje ouder is? :confused:
 
Nadat ik deze topic heb doorgekeken houdt ik toch een aantal vragen.
Wie heeft er ervaring met Garmin en is deze positief og negatief.
Wie heeft er ervaring met TOMTom en is deze positief of negatief.
Vooral Nederland ,Duitslan en natuurlijk Tsjechie zijn voor ons van belang.

Bij de locale ANWB -winkel werd vooral Garmin aanbevolen. Ook werd vermeld dat het uploaden van kaarten van andere delen dan die op het apparaat ,niet meer mogelijk was voor TomTom:denk:.
Maar er werd ook info achter gehouden over de rechtstreeks op internet te bestellen mogelijkheden.

Concreet:
Is Garmin een goede keuse of blijft TomTom de enige echte.

Tot nu toe had kees een tom in zijn PDA maar ondanks ook daar aalle verkooppraatjes van uploaden etc. was dit na twee jaar en veel gehannes al niet meer mogelijk.
Wat is wijsheid:wijs:

Mijn dank is groot:dank2:

Hilde
 
Navigatiesystemen

Hallo Hilde,

Ik heb sinds 2 jaar een Becker 7928.
Dit apparaat bevalt me perfect.
Vorig jaar zaten we in een heel klein dorpje (15 huizen) in de buurt van Litomerice, en ook daar werden we zonder problemen naar toe geloodst.
Duidelijk beeldscherm 4,5inch
Heldere spraak, bluetooth functie, TMC filemelding.
Kortom heel tevreden.
 
De Becker is wel een van de betere (zo niet de beste) navigatiesystemen, maar als je kijkt wat je zoal aan update's kan krijgen denkt ik dat er meer merken zijn die zeer goed voldoen.
Als je kijkt wat een Becker kost (prijs, kwaliteitverhouding) zijn bv de Garmin en de tomtom goedkoper.
We zijn vorig jaar met een Becker 4720 (in de auto) naar Tsjechie gereden is wel een low speed toestel(nou ja lowspeed scheelt een paar seconden meer met een nieuwere uitvoering) en de nieuwste kaarten wees ons prima de weg,zo lang we maar op de hoofdwegen bleven want die herkende hij alleen maar.
We hebben dan ook eind vorige jaar een tomtom 920T gekocht daar staat echt werkelijk elk kleine weg bospad e.d op.

Maar is het niet zo dat iedereen verschillende ervaringen hebben en dus ook zoveel meningen, ik denk dat er geen slechte navigatiesystemen zijn.

Groetjes Gerard en Erna
 
De Becker is wel een van de betere (zo niet de beste) navigatiesystemen
Waar baseer je dat op, als ik vragen mag? :denk:

Als je kijkt wat een Becker kost ..... zijn bv de Garmin en de tomtom goedkoper.
Klopt. Ik zou dan ook zeker gaan voor een van die laatste twee merken.

We zijn vorig jaar met een Becker 4720 ..... naar Tsjechie gereden ..... de nieuwste kaarten wees ons prima de weg, zo lang we maar op de hoofdwegen bleven want die herkende hij alleen maar.
Naast de prijs is ook dat dan bepaald geen aanbeveling voor Becker. :nee:
Elk goed, modern navigatiesysteem heeft tegenwoordig in Europa een wegendekking van bijna 100%, ook in Tsjechië.

We hebben dan ook eind vorige jaar een tomtom 920T gekocht daar staat echt werkelijk elk kleine weg bospad e.d op.
Klopt. Ik begrijp dan ook niet waarom jij een Becker een van de betere navigatiesystemen noemt. :confused:
 
Ik ben nog altijd 100% tevreden met mijn TomTom GO 910. Hij brengt mij altijd naar de juiste plaats, ook in Tsjechië.
Toegegeven, ik beschik niet over de meest geavanceerde ontwikkelingen, zoals, HD-traffic, rijbaanassistentie en iq-routes, maar waar het om gaat, van A naar B navigeren doet hij als geen ander.
Ik hou het apparaat up-to-date door alle updates die aangeboden worden ook daadwerkelijk te downloaden en te installeren.
Overigens besef ik dat dat niet altijd nodig is (een kaart van een jaar oud zou ook prima voldoen).
 
Becker

Becker heeft volledige dekking ook in Tsjechie.
Ik ben vorig jaar veel over binnenwegen gereden.
Je moet natuurlijk wel de kortste route aangeven.
 
Dank jullie tot zover voor de reacties.:beleefd:
:denk:
Zijn er misschien ook Garmin bezitters op het forum die willen reageren?

Groetjes Hilde:ongeduld:;)
 
Bovenaan