Navigatiesystemen: techniek, hardware & software

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

www.tomtom.com

Deze drie kaarten zijn wellicht interessant voor je:

Oost-Europa 59,95 (tot 14 januari 49,95)
West- en Midden-Europa 109,95 (tot 14 januari 79,95)
Turkije, West- en Midden-Europa 99,95
 
HOME zal voor de meeste TomTom-gebruikers bekend zijn. Met deze software kan je je navigatiesysteem, aangesloten op je PC of Mac, up-to-date houden. Ook kan je dan via je PC routes vooruit plannen, favorieten en NP's (POI's) invoeren, online kaarten kopen/downloaden/installeren, enzovoort.

Voor wie dit programma nog niet kent/gebruikt: je kan HOME hier downloaden.
 
Welke TomTom?

Momenteel heb ik de tomtom go 700.Ik heb destijds een aanvullende kaart van o.a.Tsjechie er bij geinstalleerd en dit gaat prima.
Nu wil mijn zoon ook graag een navigatiesysteem en wil deze van mij wel overkopen,zodat ik een nieuwer type kan kopen.
Vraag is nu: welke is het meest geschikt? de 940 of 740?
Ik hoef Canada en VS er niet op,maar wil wel een goede kaart van o.a.Tsjechie.
Is de standaard geinstalleerde kaart op de nieuwe tomtom goed of moet ik er nog weer een speciale kaart bijkopen voor CZ?
Graag aanbevelingen van "deskundigen".

Alvast bedankt.

Gerrit
 
Hallo Gerrit,
we hebben medio 2008 onze oude tomtom vervangen door een nieuwe, de tomtom xl europe 31. Er staan 31 europese landen op, waaronder Tsjechie, Slowakije, Polen, Hongarije enz. Er staan ook nog 11
landen op met alleen de verbindingswegen,oa. Wit Rusland, Oekraine .Ik meen dat we er €250 voor betaald hebben (bij Dixons) Daarna zijn we weer naar Tsjechie op vakantie geweest en het werkte perfect.

Teuntje
 
Hallo,

Wij hebben geen TomTom maar een Garmin Nüvi 360 serie europa. Daar staat (dus) ook Tsjechië op. We hebben er al verschillende landen mee doorgekruist en gereden en heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

Je kunt bv bij kieskeurig.nl kijken (mag ik dat doorgeven ivm reclame??) Daar staan testresultaten op van de uiteenlopende dingen waaronder ook navigatiesystemen.

Groeten Esther
 
welke is het meest geschikt? de 940 of 740?
Ik hoef Canada en VS er niet op,maar wil wel een goede kaart van o.a.Tsjechie.
Dan kun je volstaan met de 740. Ook de XL Europa 31 die teuntje hierboven noemt - let op: niet te verwarren met de oudere ONE XL - is een (goedkopere en goede) kandidaat, maar die heeft wat beperktere opties. Ik zou gaan voor de 740 als ik jou was.
Als je gehecht bent aan het bedieningsgemak van TomTom, raad ik je een overstap naar een ander merk af, want dat loopt vaak voor veel mensen op een teleurstelling uit.
 
Ik las dat op de TT740 en TT940 geen TTservices beschikbaar zijn via je mobiel.Dat heb ik nu wel op mijn TT700.Ik vind het bijv.wel prettig als ik het weerbericht alvast kan bekijken voor ons huis in Tsjechie. Of heb ik dit allemaal mis?
En punkestein, heb ik dan op de TT740 nog extra kaarten van o.a.Tsjechie nodig?

Gerrit
 
Gerrit, de 740 is standaard voorzien van de kaart van West- en Midden-Europa. Die heb ik zelf ook op mijn 720 en brengt je echt overal waar je moet zijn, tot in de kleinste gehuchten, ook in Tsjechië. ;)

Hier kan je de technische details bekijken van de 740, en op dit forum kan je lezen wat zoal de ervaringen van gebruikers zijn.

Succes met je keus! :)
 
O.k.de kaarten zijn me duidelijk,maar als ik de gegevens van TT740 goed lees dan is weather alleen mogelijk in de Life-service en dat is met abonnement van 9,95 per maand.Nu heb ik het als extra gratis..
Of zie/lees ik verkeerd punkenstein?

Gerrit (trouwens bedankt voor al je nuttige en snelle info..!)
 
Sorry gerrit, met de telefoonfoefjes van een TomTom heb ik geen ervaring. Ik zou je dus niet kunnen zeggen of dat op de 740 wel of niet mogelijk is. Ik weet wel dat de nieuwere modellen bluetooth hebben, dus misschien kan je daar wat mee... :denk:
 
Ik heb helemaal niets te doen, verveel mij rot.

Dus ik dacht: ik ga mijn Medion voorzien van een Tsjechiese kaart vanuit de bijgeleverde cd.

Er is indertijd op gereageerd hoe je dat moet installeren, maar ik kan het niet meer vinden.

En weer lukt het mij niet.

Wie helpt?

Dank van een dolende Kukel.
 
Ik heb een VDO Dayton met de kaart van Tsjechië en West Europa, maar die is al wat jaartjes oud. En als ik naar het Reuzengebergte ga, zijn er soms wegen die hij niet kent.
Kan iemand mij zeggen of ik de nieuwste info van wegen via internet kan downloaden zodat ik de nieuwste versie weer heb ?
Laat het me weten hoe of wat.
Arie
 
Geen idee hoe het updaten is geregeld bij VDO Dayton. Je zou eens kunnen kijken op de website. Voor kaarten van draagbare VDO's moet je volgens mij kaarten van TeleAtlas hebben.
 

Vodnik

† In Memoriam
ik ben nog steeds dolende!

Tja, ik kan je waarschijnlijk wel helpen, maar het probleem is; Hoe vind je mij en dáár heb je dan weer en navigator voor nodig, mét Tsjechie (en niet alleen de hoofdwegen)

Een geval van Kip en ei, maar dat lijkt me door een Kukel op te lossen.

P
 
Dit is mijn aanrader, luuc. Wel iets duurder dan die Garmin, maar daarvoor heb je een groter, dus duidelijker beeldscherm en het alom geroemde TomTom-bedieningsgemak. ;)
 
Daar zijn de menigen over verdeeld. Volgens mijn vriend komt de Nuvi er vaak beter uit op de vergelijkingsites. Wij hebben nu een Nunvi, en die bevalt prima.

Wij hebben hem nu vooral in Nl gebruikt, en 1x naar Praag toe en dat ging prima. Ze spreekt uitstekend haar talen. We zijn ook vanuit Praak naar Kutna Hora gereden, al is dat zonder navigatie ook uitstekend te doen. Alleen het stukje in Praag zelf is het erg prettig om navigatie te hebben. Wij zijn dus zeer tevreden, en gaan over 4 weken hem uitproberen in Zwitserland, oostenrijk en Tsjechië.

Persoonlijk vinden wij het prettig om niet zo'n enorm beeldscherm te hebben, deze is ruim voldoende en je ziet alles prima. En hij beneemt je niet zoveel zicht als de grotere schermen.

Maarja, het is maar hie kippig je bent misschien :lmfao:
 
Bovenaan